Shit Robot - From the Cradle to the Rave (2010)

Electronic / Dance
Label: DFA

1. Tuff Enuff (5:17)

met James Murphy

2. I Found Love (6:57)
  3. Losing My Patience (4:18)

met Alexis Taylor

4. Take Em Up (6:58)

met Nancy Whang

5. Grim Receiver (8:32)

met The Juan MacLean

6. Simple Things (Work It Out) (7:46)

met Ian Svenonius

7. Answering Machine (4:46)

met Janine Rostron

8. I Got a Feeling (8:02)

met Saheer Umar

9. Triumph!!! (7:24)

met James Murphy

avatar van I-do-not-exist
Lekker album. Die typische DFA-sound is duidelijk aanwezig. Het schijnt dat hij wat hulp heeft gehad van o.a. Hot Chip, LCD SS en The Juan Maclean en dat is goed te horen af en toe. Ik begin even met 3.5* maar dat kan nog wel meer worden.

avatar van I-do-not-exist
De Todd Terje Version van Simple Things mag er ook wezen:
YouTube - ‪Shit Robot - Simple Things Todd Terje Version‬‏

avatar van BoyOnHeavenHill
Hier word ik megavrolijk van. Heerlijke mix van Daft Punk-disco en eighties-synth-pop à la Depeche Mode. Hoogtepunt is voor mij Losing my patience, gezongen door die mevrouw van Hot Chip, met een prachtig refrein dat tegelijkertijd vol verdriet en vol berusting zit. (Overigens is dat inderdaad een reteswingende remix, I-do-not-exist.)