My Chemical Romance - Danger Days: The True Lives of the Fabulous Killjoys (2010)

Label: Reprise

1. Look Alive, Sunshine (0:29)
  2. Na Na Na (Na Na Na Na Na Na Na Na Na) (3:25)
  3. Bulletproof Heart (4:56)
  4. Sing (4:30)
  5. Planetary (GO!) (4:06)
  6. The Only Hope for Me Is You (4:32)
  7. Jet-Star and the Kobra Kid / Traffic Report (0:26)
  8. Party Poison (3:35)
  9. Save Yourself, I'll Hold Them Back (3:50)
  10. S / C/A / R/E / C/R / O/W (4:28)
  11. Summertime (4:06)
  12. Destroya (4:32)
  13. The Kids from Yesterday (5:24)
  14. Goodnite, Dr. Death (1:59)
  15. Vampire Money (3:38)
  16. Zero Percent * (2:47)
  17. We Don't Need Another Song About California * (4:27)
Na Na Na (Na Na Na Na Na Na Na Na Na

Als het hele album zo is word ik wel erg blij

avatar van coldwarkids
Ach laten we het juist niet hopen.. na bijna 5 jaar moesten wachten op eindelijk een nieuwe plaat van MCR .. en na 5 jaar komen ze met een inspiratieloze nummer en vrijwel nog kinderachtig ook. Je verwacht na bijna 5 jaar toch wel nog een goede en mooie plaat als de Black Parade. Ach het is ook maar 1 nummer van de 15 dus laten we hopen op mooie en veel inspiratie op de andere 14 nummers.

avatar van NewYorkCityLight
Dit heeft ook lang geduurd zeg. De tracktitels zien er.. apart uit. Heb de single nog niet gehoord, ben beniewd.

Ach ik kan de onserieusheid van nummer 2 wel waarderen

avatar van NewYorkCityLight

Vind er nou niet veel aan to be honest.

avatar van chansadres
Ik kan de grap wel inzien van Na na na. Het klinkt als een nummer wat je binnen 5 minuten hebt geschreven. Vele hits zijn zo ontstaan. Ik hoop wel dat niet het hele album is gevuld hiermee. Black Parade was een pareltje. Hoop dat ze die lijn kunnen doorzetten.

avatar van lowieke
naanananana doet me in het begin denken aan kasabian. Wanneer de zang begint totaal niet meer.

Tot nog toe enige nummer wat ik heb gehoort, en vind het wederom (black parade) erg slecht.

avatar van Slowgaze
Ik denk dat ze getuige de nieuwe single nu pas inzien dat teksten schrijven niet bepaald hun sterkste kant is.

avatar van Don Cappuccino
1,5
Ik vind deze band niet geweldig, maar Na Na Na vind ik erg lekker. Ik hoorde hem vandaag paar keer voorbij komen bij Kink FM en hij blijft in je hoofd hangen. Ook het andere nummer (The Only Hope for Me Is You) vond ik goed. Dit album hou ik dus in de gaten.

avatar van DeKoning
Slowgaze schreef:

Ik denk dat het ook een van de minder serieuze nummers is op dit album. Ik vind het nummer juist wel goed in elkaar zitten. Er zit niet echt een refrein in, maar een ander bepaald soort 'beleving'/verhaal (zie hun bijhorende videoclip, dan begrijp je het in 1 keer). Toch zal ik het niet vaak zomaar voor mijn lol luisteren, hoe tegenstrijdig ook...

Dit is typisch zo'n bandje dat ik op mijn 15/16e jaar erg leuk vond, maar nu helemaal uit het zicht ben verloren. Pakweg omdat mijn muzieksmaak anders is ontwikkeld, met de jaren heen en er al door andere artiesten veel betere albums zijn gemaakt, dan hun vorige overgewaardeerde gehypte Black Parade.

Voor de mensen dit dit tot 'emo-muziek' toerekenen: ga 10gold/radio538 luisteren.

avatar van laboomzaa
Ik vind dat NaNaNa nummer regelrecht gejat van de frattelis of hoe je dat ook schrijft!! En voor mij is het op dit moment de grootste vervuiling van de radio!!

Rizz
Het deed mij eerder hier aan denken:
YouTube - 5 6 7 8's - I'm Blue

avatar van SGmania
staat een kort stukje van Planetary GO op de spin site.
(terug te vinden op de MCR site)

Na dit en de eerste single te hebben gehoord, verwacht ik niets anders dan weer een plaat waarbij de band definitief de sell-out tour op gaat.

avatar van Irish
Hoezo sell-out?

Irish schreef:
Hoezo sell-out?

met de black parade zag je ook al dat ze meer en meer commercieel gingen in vergelijking met hun vroegere werk.

Volgens mij gaat deze plaat nog verder in die richting. (wat niet altijd iets slechts betekent) maar toch vrees ik voor het ergste

avatar van Irish
SGmania schreef:

Klopt, hier deel ik je mening.
Ook vind ik dat de band in een nieuwe fase in hun prive en ook muziekleven is terecht gekomen.
Getrouwd, kinderen etc.
Als logische reactie vind ik, is dat de muziek dus ook anders en toch een soort van optimischer klinkt. Of dit nu commercieel goed voor hun uitpakt is weer iets anders.
Wat ik ook een plus vindt aan MCR is, is dat ze zichzelf opnieuw uitvinden. Erg fijn.
Ik moet toegeven dat Na Na Na wat commercieel overkomt, maar is wel een verdomd goed, catchy nummer. Ben erg benieuwd naar dit album dus!

we zullen zien!

hier is alvast het liedje SING

Myspace.com: Music - PopUpPlayer

avatar van coldwarkids
SING is een super mooi nummer.. waar ik heel benieuwd naar ben/was is me allemaal meegevallen en dat wil ook zeggen voor de gehele plaat. Originele sound / rock.

The Black Parade vind ik een erg goed album (de muziek, niet zozeer de lyrics of w/e), hun eerdere albums niet zo.

Of dit wat gaat worden weet ik niet, Na Na Na vind ik niet om aan te horen, Sing is wel aardig.

avatar van Don Cappuccino
1,5
SING is ook erg goed, nu begin ik toch erg benieuwd te worden naar het volledige album.

Rijnes
Begin meer en meer benieuwd te worden naar de rest!

Ik heb nu inclusief wat livenrs een nr of 6 gehoord en ik denk dat een heele goede cd gaat worden. Ik zie ze ook terugkomen op de festivals.

avatar van coldwarkids
Na eerste luisterbeurt vind ik dat het niet neigt naar 1 van de vorige albums.. ze hebben in ieder geval een goed en origineel geluid neer gezet.. had stiekem gehoopt dat het naar het geweldige Black Parade neigde.

avatar van SGmania
bezig aan eerste luister beurt!

Edit:
na de eerste luister beurt verdient het 5 sterren. verreweg een van de betere platen die ik het afgelopen jaar heb beluisterd..
Mijn kritische kijk naar het album is verdwenen als sneeuw voor de zon.

Het is inderdaad een ander geluid dat ze op dit album laten horen. klinkt allemaal wat vrolijker en gevarieerd. Destroya is mijn favoriet tot nu toe.

Vind hem tot nu toe erg goed, eigenlijk beter dan ik had verwacht. Ook idd wat vrolijker (en drukker) dan hun eerdere werk. Favorieten tot nu toe zijn Na Na Na, SING en Summertime.

avatar van coldwarkids
My Chemical Romance scoort bij mij heel goed bij de rustigere nummers.. Dat wilt niet zeggen dat ik dat niet bij de normale nummers vind.. maar bij de rustigere nummers zit er veel inhoud in en bij de normale rock nummers is het gewoon... hup gaan en rocken (maar ook daar met het enige inhoud).. sound is totaal anders, maar ze hebben na 4 jaar een prachtig exemplaar afgeleverd!

favorieten tot nu toe:
SING, The Only Hope For Me Is You, S/C/A/R/E/C/R/O/W, Summertime en The Kids From Yesterday

Rijnes
Bulletproof Heart, Planetary (GO!) & Vampire Money zijn bij mij tot nu toe favoriet, in grote tegenstelling tot coldwarkids vind ik My Chemical Romance juist lekker klinken door de energie die er van de "normale" nummers afspat. Dit album is nog een stuk meer poppy dan The Black Parade, maar daarom niet minder luisterbaar. Ik vind het na 2x compleet gedraaid te hebben allemaal erg fijn klinken, alleen slaan die rustigere nummers niet erg aan.

Voorlopig 3 sterren voor dit pop / rock / soms wat dance-achtig album!

avatar van Thestrals
Ik vind hem zelf beter dan de andere, het daagt mij persoonlijk meer uit..
SING is absoluut mijn favoriet : 3

avatar van screamdude
Een erg leuke album. Er zit zeker de energie in die je kon verwachten van ze. Ik vond vooral DESTROYA erg goed, dit nummer barst ervan. En Na Na NA is erg aanstekelijk. Verder was ook SING een echte feel-good nummer.