Jazmine Sullivan - Love Me Back (2010)

R&B / Soul
Label: J

1. Holding You Down (Goin' in Circles) (3:37)
  2. 10 Seconds (3:08)
  3. Good Enough (4:02)
  4. Don't Make Me Wait (3:29)
  5. Love You Long Time (3:13)
  6. Redemption (3:52)
  7. Excuse Me (3:33)
  8. U Get on My Nerves (3:54)

met Ne-Yo

9. Stuttering (3:11)
  10. Famous (4:44)
  11. Luv Back (3:37)
  12. Girl Catalog *
  13. In Vain *
avatar van Angelo
Het debuutalbum van Jazmine Sullivan kende een aantal fijne nummers maar ook een aantal niemanddalletjes. Hoewel ik niet laaiend enthousiast was en ben over haar debuut, was mijn interesse groot genoeg om ‘Love me back’ een aantal luisterbeurten te geven. Daar waar ‘Fearless’ (haar debuut) te weinig bijzondere momenten voor mij bevatte, vind ik die wel terug in deze plaat. Uiteraard is de R&B-basis duidelijk aanwezig op dit album, maar over de gehele linie is dit album net even anders dan veel van de huidige R&B-albums die ons door de strot worden geduwd. Deels vanwege Jazmine Sullivan zelf natuurlijk, want ze heeft een prachtige stem met een hees randje, die imo (nog steeds) sterke overeenkomsten vertoont met de stem van Mary J. Blige. Zoals ik al eerder aangaf is R&B de basis, maar op ‘Love me back’ wordt tevens geflirt met een aantal andere (sub)genres. Daardoor schept dit album een aantal aangename momenten, waardoor die variërend genoeg is om van begin tot eind uit te zitten. Ondanks mijn positiviteit vind ik –wederom– niet alle nummers even geslaagd, maar door prachtige nummers als ‘Good enough’, ‘Redemption’, ‘Holding you down’ en ’10 seconds’ verdient ‘Love me back’ zeerzeker een luisterbeurt. Vooral 'Good enough' is echt een pareltje zeg!

avatar van Jordyp
Ik heb toch genoten van dit album. Er staan inderdaad wat mindere nummers op, maar ik kan dit zeker wel waarderen. Heerlijke stem, echte R&B nummers. 3.5*

avatar van kemm
Bijzonder leuk R&B-album dat stevig uit het eighties-vaatje tapt - een nogal onderbelicht decennium in dit genre. Geheel onterecht, zegt Jazmine Sullivan, en gelijk heeft ze! De zangeres heeft producers als Missy Elliott, Salaam Remi en No I.D. met de neus in dezelfde richting gekregen wat zorgt voor een coherent album. Die typische sound is juist gedoseerd, waardoor de visie duidelijk is, maar het toch een lekker hedendaagse plaat is geworden. Hetzelfde valt eigenlijk al uit de prachtige cover af te leiden.

Er zijn weer heel wat interessante dingen gebeurd in 2010 op vlak van R&B! Love Me Back is een zoveelste bewijs en een mooie afsluiter van het jaar.