Ensemble Modern - Greggery Peccary and Other Persuasions (2004)

Alternatieve titel: The Ensemble Modern Plays Frank Zappa

Duitsland
Avant-Garde
Label: RCA

1. Moggio (2:43)
  2. What Will Rumi Do? (1:35)
  3. Night School (4:49)
  4. Revised Music for Low Budget Orchestra (7:37)
  5. The Beltway Bandits (3:36)
  6. A Pig with Wings (4:24)
  7. Put a Motor in Yourself (5:20)
  8. Peaches en Regalia (3:07)
  9. Naval Aviation in Art? (2:28)
  10. The Adventures of Greggery Peccary (25:20)
avatar van freakey
Wat deze gasten doen met oude synclavier nummers als Night School en The Beltway Bandits is ronduit geniaal, ook Moggio is werelds...

Frank zou trots zijn geweest.....

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ik heb dit schijfje al vaak voorbij zien komen op CdWOW als ik Zappa aan het opzoeken was, maar is het een aanrader Freakey?

avatar van freakey
Absolute aanrader!! De synclavier stukken worden hier met zoveel liefde en virtuositeit uitgevoerd, onder Zappa's leiding zou dit niet/nauwelijks beter zijn gebeurd!!

De uitvoeringen kunnen zich echt meten met de G-Spot Tornado uitvoering van Yellow Shark! Die ze overigens ook op eigen initiatief hebben uitgevoerd en Zappa lieten flabbergasteren....

Tip: check het uit

Stijn_Slayer
Absoluut een hele goede plaat waarop Zappa's muziek met veel zorg, vakmanschap en waardering wordt gebracht. Dit keer meer jazzy dan het meer modern-klassieke Yellow Shark. Een enkele keer klopt een stukje niet helemaal, in 'Peaches en Regalia' bijvoorbeeld (net zoals 'G-Spot Tornado' door Ensemble Modern niet helemaal hetzelfde is), maar een kniesoor die erop let.

Prachtige klank trouwens. Zappa's stukken komen er echt opnieuw door tot leven.

avatar van saxotoon
Stille adoratie
voor de muzikanten,
voor de dirigent,
voor de technici,
voor de componist.
Tot tranen toe geroerd.
The Yellow Shark is een perfect album. Ik heb nooit kunnen geloven dat ze daar overheen zouden kunnen. Maar het is ze gelukt.

avatar van saxotoon
En net als je na een schitterende Greggery uit je stoel wil komen komt er nog een verrassing, 200 motels. Een score die ze wat mij beteft als een volgend project mogen op pakken.