N*E*R*D - Nothing (2010)

2. Hypnotize U (4:17)
  3. Help Me (4:08)
  4. Victory (3:42)
  5. Perfect Defect (3:43)
  6. I've Seen the Light / Inside of Clouds (4:26)
  7. God Bless Us All (3:29)
  8. Life as a Fish (2:37)
  9. Nothing on You (3:18)
  10. Hot-n-Fun (3:22)

met Nelly Furtado

11. It's in the Air * (4:21)
  12. Sacred Temple * (4:12)
  13. I Wanna Jam * (3:34)
  14. The Man * (3:19)
  15. Fuego * (3:39)
  16. Ride That Thang * (3:50)

met Fam-Lay

avatar van Stapler
Waddup met NL? Hot-n-Fun is geweldig . Waarom is dat geen hit hier .

avatar van Rhythm & Poetry
Omdat Lady GaGa betere nummers maakt?

Je bedoelt Katy Perry o;
Trouwens betreft CD, die is vandaag gelekt..

(verwijderd)
Vandaag eerste druppels.. Bezig met eerste luisterbeurtje en wordt er gewoon weer vrolijk van. (genre ligt niet direct in mijn steegje, maar mag het graag horen in de auto enzo)

oef.. Hypnotiz U.. heerlijk nummer.. erg fijne onderhuidse bass

oh en zie in een keer eerder bericht van LionVI..

avatar van J.M.
Dit bevalt mij wel weer...

'Hot 'n Fun' is sowieso al heerlijk.. 'Hypnotize U' is briljant (geweldige productie van Daft Punk) en net ook 'Help Me' gehoord en die klinkt ook super lekker (en dan bedoel ik ook echt suuuuper lekker)

Kortom, ik kan niet wachten!

avatar van Kill_illuminati
Stapler schreef:
Waddup met NL? Hot-n-Fun is geweldig . Waarom is dat geen hit hier .

Vaak is NL hier erg laat mee. Over een maand zal TMF het nummer pas oppikken en labelen als Brand New. Klinkt overdreven maar zo gaat het altijd.

Heb net het hele album kunnen beluisteren en WOW! N*E*R*D is weer helemaal terug met een waanzinnig album! Deze ga ik zeker kopen! (en dan pas stemmen) De grootste (en eigenlijk ook echt enige) tegenvaller is het eerste nummer 'Party People' dat slaat eigenlijk nergens op.

Maar daarna 'Hypnotize U' en 'Help Me' die zijn echt zalig! Wat me ook opvalt is dat er veel gebruik is gemaakt van blaasinstrumenten en misschien is dat ook wel wat dit album zo geweldig maakt. De beats zijn zoals altijd voor elkaar. En ik zou ook echt voor de Deluxe Edition gaan, want de bonustracks zijn zeker weten de moeite waard(eigenlijk nog beter dan een aantal tracks die op het reguliere album staan)

Ik had eerlijk gezegd wel iets meer rock verwacht (daar hoopte ik tenminste op) maar dat is het niet geworden. Het is weer iets nieuws en gelukkig ook erg lekker!
Dat 'iets' wat miste op de vorige twee albums is nu weer terug en daar ben ik heel erg blij om!

avatar van Raoul
Mag ik mij afvragen.. wat doet Nelly Furtado hierop? Ik weet ze zingt mee op dat nummer Hot'n'Fun, maar komop zeg... Dat voegt toch werkelijk helemaal niks toe?

Ik snap dat ze een switch heeft gemaakt een tijdje terug om leuke hiphop (oid) te maken, met meneer Timbaland enzo. Maar N.E.R.D heeft dit toch niet nodig. Laat meneer Pharrel (zo heet hij toch) lekker zelf dingen zingen en als hij dan een zangeres nodig heeft gewoon kwaliteit uit de kast trekken...

Ik hoop dat dit een beetje een leuk album is, het is niet mijn soort muziek maar Williams weet toch altijd die feestsfeer naar boven te halen en deed dat op een geweldige manier op 'In search of'.

Haalt dit dat niveau?

avatar van AxNUS
J.M. schreef:
Dit bevalt mij wel weer...

avatar van SOAD
Ik denk dat dit album hem niet gaat worden, teveel R&B.

Ok.. I Wanna Jam is ZA-LIG!

haveman
Hot n Fun vind ik echt überslecht.

avatar van Yamato
Er was een tijd dat ik helemaal gek was van N*E*R*D en The Neptunes. Niets meer van over, ik weet niet eens of ik deze überhaupt wel ga beluisteren, het niveau van de eerste twee albums gaan ze toch niet meer halen. Dat maakte Hot N Fun pijnlijk duidelijk.

avatar van aad r
Hot N Fun is het minste nummer van het album, mijn favoriet is Victory en de rest is ook heel prettig om naar te luisteren alleen zijn de nummers wat aan de korte kant er hadden er wel wat meer op het album gemogen. Het album al een keer of 10 gedraaid en blijft lekker wegluisteren. Goed gedaan Neptunes.

avatar van Arrie
Raoul schreef:

Impliceer je nou dat Nelly Furtado een slechte zangeres is?

avatar van Raoul
Arrie schreef:

Impliceer je nou dat Nelly Furtado een slechte zangeres is?

Niet direct. Ze kan wel een beetje zingen, er zijn in ieder geval veel slechtere zangeressen die hoger in de hitparades staan. Maar dat compliment geldt (naar mijn mening) alleen voor haar eerdere album(s), waar ze nog tegen het folky-pop aan zat. De overstap naar 'hiphop' heeft haar geen goed gedaan. Een beetje krijsen en blêren in de microfoon en de productie het werk op laten knappen vind ik nu niet echt een kenmerk van een goede zangeres.

En daarbij, heb je dat nummer 'hot'n'fun' gehoord? Ze zingt ik denk 2 regels hoorbaar. En dat is een beetje zonder, zelfs voor een goede zangeres.

Natuurlijk, iedereen mag overswitchen van de ene naar de andere muziekstroming. Maar wees dan wel goed in je nieuwe zangstijl.

avatar van brooklyn
Raoul schreef:

Misschien vonden ze bij NERD dat er niet meer vrouwelijke vocals in dit nummer passen, moeten ze die visie dan veranderen omdat het toevallig een beroemde zangeres is?

avatar van pascal83
Dit is ondertussen ook wel flink achterhaald en vooral erg saai. Wellicht dat een postuum album nog iets kan worden, maar met NERD / Neptunes is het definitief afgelopen.

Downloadbericht verwijderd.

avatar van Raul
nou ja, dat was helemaal geen downloadbericht!
ik zei gewoon dat het album moeilijk te vinden was
heb het inmiddels en vind het erg matig

weinig variatie, veel irritante stemmetjes

stem volgt later.

aangezet op 3voor12, dacht dat ie crap was dus geen aandacht meer aan besteed totdat ik erachter kwam dat ie na 6 nummers nog steeds aanstond!

vind em wel relaxt, leuk voor op de achtergrond. Verder niet heel speciaal geloof ik.

avatar van Arrie
Raoul schreef:

Ach, ik ben net zo'n fan van het folky Folklore als van het door Timbaland geproduceerde Loose (dat zijn dus twee albums van Nelly Furtado). Wat ik echter heb bij haar, is dat ik haar stem alleen goed tot recht vind komen op haar eigen muziek, en bij zo goed als elk gastoptreden klinkt haar stem heel erg out of place.

En wat betreft haar gastoptreden op deze plaat. Ik zie het zo: N.E.R.D. had een nummer in hun hoofd, en in dat nummer zagen ze ook een stukje met vrouwelijke zang voor zich, en ze vonden de stem van Furtado daar goed bij passen. Ik denk dat het zo zit. Zo gaat iemand als Damon Albarn van de Gorillaz bijvoorbeeld ook te werk, die heeft nog veel minimalere gastoptredens op de Gorillaz-albums staan. In zo'n geval maakt dat voor de artiest, in dit geval N.E.R.D., het nummer af, het plaatje in hun hoofd.

Natuurlijk hoeft dat niet zo te zijn, maar ik geloof daar wel in.

avatar van dupain
Heel jammer, ik vind dit album van N.E.R.D niet echt geslaagd!
Ik heb het idee dar ze naar een nieuwe geluid aan het zoeken zijn,
en mis de energie van vorige albums...

dus hier de minste tot nu toe, voor mij een 2.5

avatar van lowieke
Wat de hell, dit is echt slecht... vorige album was al wat minder maar dit is gewoonweg een draak.

avatar van Anne Maaike
Het nieuwe feit van N*E*R*D is er dan eindelijk. Na het sterke debuut In Search Of..., het ietwat tegenvallende Fly Or Die en het in 2008 verschenen album Seeing Sounds komt de groep nu met Nothing. Hot-n-Fun was voor mij weer typisch N*E*R*D met de geweldige bassline. Maar na het een aantal keren geluisterd te hebben moet ik toch zeggen dat de titel eigenlijk de gehele inhoud van het album al voorspelt. Het heeft allemaal niet veel om handen. Het kabbelt wat voort met een aantal uitschieters daar gelaten. De Neptunes formule lijkt wat uitgewerkt. Tijd voor iets nieuws.

avatar van Kos
Kos
Het is mij een beetje te 'rockerig'

avatar van Paalhaas
Ik stond gisteren in Tivoli en voor het concert draaide de DJ een erg lang nummer met Afrikaans achtergrondkoor (Fela Kuti of zoiets?) met een hypnotische bassline waar die van Hot-n-Fun volgens mij vrijwel direct van is overgenomen, of er in ieder geval donders veel op lijkt. Iemand een idee welk nummer ik bedoel?

Geen idee, maar misschien kun je achterhalen wie de DJ was en er zo achterkomen?

avatar van TheFunkyM
Ik vind dit de minst leuke cd van NERD. Ik vind het allemaal maar een beetje voorbij gaan. Geen verrassing niets, ook vind ik Pharrel vervelend, hij zingt weer vervelend veel en vooral hoog. Nee dit is niet de cd waar ik op zat te wachten van NERD, denk niet dat die nog komt...