James Blunt - Some Kind of Trouble (2010)

Label: Custard

1. Stay the Night (3:36)
  2. Dangerous (3:10)
  3. Best Laid Plans (3:30)
  4. So Far Gone (3:34)
  5. No Tears (3:50)
  6. Superstar (3:49)
  7. These Are the Words (3:23)
  8. Calling Out Your Name (3:24)
  9. Heart of Gold (3:31)
  10. I'll Be Your Man (3:37)
  11. If Time Is All I Have (3:25)
  12. Untitled * (0:05)
  13. Turn Me On (2:29)
  14. Into the Dark * (2:50)
  15. There She Goes Again * (3:52)
  16. This Love Again * (2:58)
  17. If Time Is All I Have [Live Acoustic] * (3:25)
  18. Stay the Night [Fred Falke Remix] * (7:23)
  19. Dangerous [Deniz Koyu & Johan Wedel Remix] * (7:05)
avatar van Dutchy
Die stem..
aargh ik kan daar niet tegen

avatar van NewYorkCityLight
Stay the Night is toch wel leuk .

Wel een lelijke hoes.

avatar van Snoeperd
Mooier dan de vorige hoezen vind ik, het heeft wel iets
Ben zeer benieuwd of hij zijn goede niveau houdt

avatar van KKOPPI
Hij is uitgelekt het klinkt allemaal heel mooi moet ik zeggen.

avatar van Snoeperd
Ja, staan weer prachtige nummers op, nog een paar keer luisteren voor het definitieve oordeel

Snoeperd schreef:

maar ook een tweetal afschuwelijke nummers ik denk stay the night en I'll be your man.

Het klinkt allemaal veel "volwassener" en zowel melodieus en instrumentaal een heel stuk beter dan zijn debuutcd. Ik hoop alleen niet dat ze deze net zo "kapotdraaien" op de radio.

avatar van KKOPPI
Ik heb zo'n beetje mijn oordeel.

Stay the Night 5.5

Veel te kinderlijk. De akkoorden kennen we nu wel van de afgelopen jaren uit de top 40.
--------------------------

Dangerous 6.5

Een beetje te simpel en weer wat kinderlijke akkoorden. Mooie melodie.
----------------------------
Best Laid Plans 8.5

Prachtig nummer. Een van Blunt's beste, de gitaar is heel mooi en dit wordt in geval van een single de top van skyradio.

---------------------------------------

So Far Gone 8

Dit nummer doet me denken aan Keane. Het is verder een geweldig nummer, wederom een van zijn beste.

-------------------------
No Tears 8.5

Fantastisch nummer.met prachtige tekst. Behoort samen met de vorige twee absoluut tot zijn beste nummers.
---------------------------

Superstar 7.5

Heel mooi met meerdere stemmen gewerkt in dit nummer.
---------------------

These Are The Words 7.5

Heeft iets weg van Phil Collins uit de 80s. Lekker nummer.

Calling Out Your Name 7

Op het eerste gehoor weer veel te eenvoudig maar na een minuut weer wat hersteld.

Heart Of Gold 7

Structuur kennen we ook al maar goed uitgevoerd.
Mooie tekst.

-------------------------

I'll Be Your Man 4.5

De grote domper van het album. Dit kon kwa muziek evengoed op een kinderfeest cd voor achtjarigen staan.

------------------------------

If Time Is All I have 6

Langdradig nummer.

Turn Me on 6.5

Als Blunt ooit voor Guitar Hero wordt gekozen zal het wel dit nummer zijn. Verder niks bijzonders.
--------------------

Alle nummers zijn natuurlijk niets héél erg bijzonders maar dat het mooie muziek is kan ik wel zeggen.

JdW
Tsja, James Cunt heeft een nieuw album. Ik trek die man erg slecht. Heb hem ooit nog live gezien in Westerpark, paar jaar terug. Dat liedje Stay The Night is trouwens om te janken zo slecht. Wat een lullig melodietje.

JdW schreef:

stay the night is inderdaad heel slecht had nooit uitgebracht mogen worden. ondanks dat staan er nog degelijke nummers op deze plaat.

avatar van Marki_san
Het meisje op de hoes is Babytard van Shaytards...vlogger familie, heel bekend op YouTube.

avatar van AOVV
1,5
'Some Kind Of Trouble', de nieuwe plaat van James Blunt, is een verzameling flauwe, inspiratieloze popliedjes, aardig om heel af en toe op de radio te horen, maar dat toch snel gaat vervelen, en zelfs irriteren (vooral 'I'll Be Your man' heeft daar een handje van weg). Is de man trouwens fan van Neil Young, of dacht ie op een willekeurige ochtend: "Weet je wat ik doe, ik zal eens een nummer schrijven met de titel 'Heart Of God'!"?

1,5 sterren

avatar van Arrie

Want omdat Neil Young een nummer met de titel Heart of Gold heeft, kan niemand anders die titel meer gebruiken?

Wisten jullie trouwens dat James Blunt ook Jamelia-fan (Superstar) en Velvet Underground-fan (There She Goes Again) is?

Beetje rare redenatie dus.

avatar van AOVV
1,5
Jawel hoor, 'Heart of Gold' is zelfs een heel goeie songtitel, ik vroeg het me maar af

avatar van Snoeperd
Er staan zo'n 6 à 7 goede nummers op maar het komt bij langen na niet in de buurt van zijn vorige werk, jammer! Ik had mij hier zo op verheugd. Er staan wel een aantal leuke nummers op, en het is niet erg om een meesterwerk als All the Lost Souls niet te overtreffen. Maar hier staat geen enkel nummer op dat het niveau van het vorige album haalt.
Toen ik het de eerste keer luisterde begon het voor mijn gevoel heel goed met Stay the Night ( fijne uptempo single) en Dangerous. Best laid plans, So far gone en No Tears zijn ook nog goede nummers maar daarna is het gewoon matig. Calling out your name is nog noemenswaardig maar voor de rest is het niet goed genoeg.
De volgende keer graag wat meer tijd nemen en dan met een volwaardig goed album komen. 6 goede ( niet eens supernummers zoals op het vorige album ) is gewoon te weinig.

avatar van domainator
KKOPPI schreef:

Turn me on is ook afschuwelijk, ik vind Superstar wel aardig.
Verder is Best Laid Plans leuk voor Sky Radio, je moet van zijn stem houden want na het totaal kapot gedraaide you're beautiful was ik er klaar mee.
These are the Words is het enige nummer wat ik echt goed vind.

avatar van SOAD
Waarom moet deze man terugkomen, ik dacht dat hij was verdwenen.

avatar van Kuk
0,5
Kuk
Wat een verschrikking deze plaat. Het is dat ik er een recensie over ga schrijven, maar anders had ik dit album nooit 3 hele keren geluisterd. Elke toon is uitgekauwd, alles voorspelbaar om over de opeenstapeling van een immense berg clichés nog maar te zwijgen. Pretentieloze bagger dus.

Kuk schreef:

Nounou onorigineel is het wel ja, maar dat hoeft geen reden te zijn voor 0,5 sterren. Hoe verder we in de tijd komen, hoe moeilijker het wordt voor artiesten om nog kwa muziek goede nummers te bedenken (bij muse en coldplay lijken de ideeën ook al op te raken). Daarom houdt Blunt het denk ik gewoon heel simpel. Op deze plaat is alles wel voorspelbaar MAAR goed uitgevoerd en 'mooi' gemaakt. Stay the night is echt heel slecht maar nummers als No Tears zijn toch wel fijn om naar te luisteren. En niet te vergeten, de overvloed aan emotie in zijn nummers ook al zijn die teksten weer voorspelbaar.

Rijnes
Best Laid Plans vind ik mooi!

avatar van Kuk
0,5
Kuk
KKOPPI schreef:

Weet niet of ik hier links mag plaatsen dus dat doe ik maar niet, maar ik heb in een betoog van bijna 600 woorden precies omschreven waarom dit absoluut niet meer dan de laagste beoordeling waard is. Mocht je geïnteresseerd zijn mag je altijd even pm'en, maar zelfs 'wel aardige' liedjes zijn in het geval van deze cd zo tenenkrommend fantasieloos dat ík daar in ieder geval niet van kan genieten. En zeker niet in het ook tekstueel misselijkmakende No Tears.

avatar van lowieke
James Blunt is echt iemand die ik altijd heb vermeden en dacht wat en afgrijselijk gejengel maar ik vind zijn nieuwe single stiekem wel leuk, is de rest van deze plaat het waard?

@ lowieke

Nee, deze is het niet waard, ik vind zijn tweede goed, als je die 3, 4 keer luisterd onthuld zich echt een mooie plaat die best donker klinkt. Als je 1973 te pruimen vind, vind je de rest ook mooi

MSN-taal verwijderd.

Snoeperd schreef:
@ lowieke

dat is weer jouw mening;) voor mensen die zich eens lekker willen laten wegluisteren zou ik hem aanraden. niet voor mensen die alleen op GOEDE muziek uit zijn.

avatar van Slowgaze
James Blunt zegt dat ie de Derde Wereldoorlog voorkomen heeft. In retrospectief zou WOIII een relatief klein offer zijn geweest om niet naar hem te hoeven luisteren.

avatar van BIA
BIA
Ik snap al die kritiek op James Blunt niet echt. Na zijn vorige platen weten we wel dat hij poppy albums uitbrengt en daar is niets mis mee. Waarom meten mensen zijn muziek dan met een maat alsof het een enorm muzikaal hoogstandje is. Je moet van James niet al te veel verwachten want die verwachtingen roept hij zelf al niet op. Het is een prima popplaat die heerlijk wegluisterd en daar is weinig op aan te merken. Hij mag van mij vooral zo door gaan! Prima als je kritiek op de plaat hebt maar laat die kritiek dan niet zijn dat hij te makkelijke muziek maakt want dat is gewoon wat je kan verwachten!

avatar van Gloeilamp
Superstar heeft toch wel een erg leuk refreintje

avatar van max95
Deze cd was ff een paar dagen goed doorluisteren, maar daarna tot de conclusie gekomen dat het een verre van slechte plaat is. De slechte recensie van Pierre Oitman op NU.nl had me slechte voorgevoelens gegeven over de hele plaat, maar slecht vond ik de plaat niet na een aantal luisterbeurten. Hij luistert lekker weg.
*4,5

avatar van Gloeilamp
Weer een leuk zomers plaatje van James Blunt.
De plaat opent met het lekker zomerse Stay The Night, een leuk nummer, maar ik was er snel op uitgekeken. Dan volgt het tweede nummer: Dangerous, wat ik zelf een van de betere nummer vind op deze cd. Daarna komt het rustige Best Laid Plans, wat weer een typische James Blunt song is, die net zo goed op een van zijn eerdere twee cd's had kunnen staan. Na Best Laid Plans komt er weer een van de betere nummers op Some Kind of Trouble: So Far Gone. het is een lekker uptempo nummer, waar ik verder niet veel op aan te merken heb. Daarna kakt de plaat naar mijn idee behoorlijk in, No Tears is een grote misser. Blunt komt wat zeikerig over, en het is veel te veel van hetzelfde. Na No Tears komt er een nummer wat ik het beste vind van de cd, Superstar heeft een catchy refreintje en steekt gewoon erg goed in elkaar. These Are the Words houd het niveau van Superstar nog aan, maar is toch een stuk minder. Daarna komen 4 songs die allen ver onder het niveau van de rest van de plaat liggen. De grootste misser daartussen is afsluiter Turn Me On waarin Blunt zich als een rockster probeerd te gedragen.
Een aardige cd waarin Blunt goed begint maar dat niet vol kan houden tot aan het eind van de plaat, jammer!

avatar van 2MY
2MY
de teneur op deze pagina's: Stay the Night zou een zeer slecht nummer zijn... WTF?

Als je Stay the Night slecht vindt, dan vraag ik me af wat je met een volledige cd van James Blunt doet. Typisch James Blunt-nummer waar je goed gezind van wordt. Nu kan me wel voorstellen dat dit nummer weer nét te vaak gedraaid is geweest op de radio, en dat het een paar jaar nodig zal hebben om deze overkill weer teboven te komen.

Twee keer gezien op festivals deze zomer, en twee keer een heel fijn vrolijk concert gezien. Enkele jaren geleden ook nog op TW Classic gezien (vlak na het succes van You're Beautiful) en toen vond ik hem als een arrogante eikel overkomen.

Maar goed, dit album: net gekregen van de Sint, nu een eerste keer aan het beluisteren! Binnenkort dan eens quoten...

avatar van Gloeilamp
Sinterklaas houd van Blunt, ik kreeg dit album vorig jaar

avatar van 2MY
2MY
En laten we maar bekennen: 2MY houdt ook van Blunt. Maar dat was niet vanaf het eerste moment. De eerste keren dat ik You're Beautiful hoorde (dus niet op dit album) vond ik het echt een afgrijselijk cliché-nummer. Zelfs redelijk schandalig dat ze dat op StuBru durfden draaien.

Tot ik plots compleet omsloeg en juist die eenvoud mij begon aan te spreken. Toen iedereen Blunt al lang beu was gehoord, heb ik toen z'n eerste album gekocht. En het behoort nog steeds tot de meestgedraaide albums uit mijn collectie. En dat zie ik zeker ook gebeuren met deze Some Kind of Trouble. Na 3 luisterbeurten vind ik het niveau zelfs hoger dan z'n vorige albums.

Stay the Night is het perfecte festival-nummer: vrolijk, meezingbaar, je bevindt je onmiddellijk weer op de weide in het zonnetje. Het voordeel van op je eentje een cd beluisteren is dan weer dat je zélf kan bepalen of je deo opdoet of niet.

Het optimistische van het openingsnummer is trouwens kenmerkend voor de verdere plaat. Blunt was behoorlijk goedgezind toen hij dit album opnam, en anders is het ook een goeie acteur. En zeker: het zijn simpele melodieën, met een eenvoudige tekst over gewone dingen. Goeie stem ook, heel typisch geluid en manier van zingen waar je van moet houden, anders hoef je hier niet aan te beginnen. Alle nummers apart bespreken vind ik weinig zinvol: ze zijn allemaal volgens het beproefde JB-recept. Vlot gitaartje, stroofje, goei refrein, dan een drummetje erbij, en op het einde zingen we een beetje hoger. Leuke plaat zonder tegenvallend nummer.

Danku Sinterklaas voor dit fijne album! ****