True Bypass - True Bypass (2010)

Belgiƫ
Folk
Label: Jezus Factory

1. The Lake (2:14)
  2. Hallway (3:09)
  3. Elskan (2:50)
  4. Love We Are (5:42)
  5. Trying to Make It Home (4:57)
  6. Drawing the Lines (4:35)
  7. For This Life (3:55)
  8. How to Find (5:53)
  9. Ticky Tock (4:13)
avatar van fatima
Wel sfeervol en lekker dromerig, maar de iele stem van Chantal Acda klinkt erg onvast, en het lijkt soms wel alsof ze van heel veraf heeft staan inzingen. Dat laatste is waarschijnlijk een bewuste keuze van de producer, maar mooi vind ik het niet.

Een bijzonder album van dit duo bestaande uit de Schot Craig Ward (onder andere dEUS) en Nederlandse zangeres Chantal Acda (onder andere Isbells) uitgegeven door het alternatieve Belgische label Jesus Factory Records. Schoonheid bevindt zich in de eenvoud. Dat is bij deze plaat zonder meer het geval. Zonder enige opsmuk passeren 9 nummers de revu. De voorzichtige zang van Chantal begeleid door een gitaar, een piano, een blokfluit, meer is het niet. n soms zingt Craig wat mee. Ergens dacht ik aan de eerste platen van Virginia Astley, die ineens in de new wave tijd ook een paar albums uitgaf, waarbij het leek of ze zomaar wat zat te spelen op de piano in de tuin en er iets bij zong. Dit heeft wel dezelfde sfeer, maar op zich is er wel goed na gedacht over de nummers. Het zijn herfst achtige nummers die als het kouder wordt een warme gloed veroorzaken. Het is folk muziek, maar niet passend in zo maar het folk vakje. Mooie muziek van twee muzikanten die het beste bij elkaar naar boven halen. En inderdaad blijkt bij deze plaat : "schoonheid bevindt zich in de eenvoud'.