Take That - Progress (2010)

Alternatieve titel: Progressed

Label: Polydor

1. The Flood (4:51)
  2. SOS (3:44)
  3. Wait (4:15)
  4. Kidz (4:42)
  5. Pretty Things (4:03)
  6. Happy Now (4:03)
  7. Underground Machine (4:15)
  8. What Do You Want from Me? (4:37)
  9. Affirmation (3:54)
  10. Eight Letters / Flowerbed (8:49)
  11. When We Were Young * (4:34)
  12. Man * (4:39)
  13. Love Love * (3:43)
  14. The Day the Work Is Done * (4:04)
  15. Beautiful * (4:14)
  16. Don't Say Goodbye * (3:54)
  17. Aliens * (4:48)
  18. Wonderful World * (4:58)
avatar van Metalhead99
Take That, weer met Robbie Williams erbij. The Flood klinkt best aardig. Ik ben benieuwd!

avatar van Joy4ever
Leuk zeg, een nummer Eight Letters noemen. Verwijzend naar Take That. Woei

avatar van james_cameron
The Flood is een erg mooi nummer, moet ik zeggen. Fijn om Robbie Williams met de rest te horen, al overheerst zijn zang wel heel erg in dit nummer. Had ook gewoon een song van één van zijn eigen platen kunnen zijn.

avatar van Azzurro
Ben hier heel erg benieuwd naar. Ik was vroeger een hevige Robbie-fan, tot Rudebox, dan ben ik afgehaakt. Maar The Flood klinkt wel heel erg lekker, typisch Take That, maar wel goed.

the flood is heel mooi.

avatar van Darkzone
Hoorde vanmorgen voor het eerst The Flood. Een erg goed nummer, heel krachtig. Dat het maar een hele grote (terechte) hit mag worden. Ben benieuwd hoe de rest van het album zal zijn.
Heeft Robbie een prominente plek gekregen, of heeft iedereen een gelijk aandeel in de nummers?

het album is al gelekt

het klinkt hééél anders. maar het klnikt ook goed.
het is ook een heel aparte stijl, zeg maar pop/techno/alternative/dance
ik durf zelfs te zeggen dat muse van deze muziek zal opkijken.

avatar van kaztor
Die titel, Progress...

Apart om Take That en sarcasme samen te zien gaan.

Na een eerste beluistering:

1. THE FLOOD: blijft een zeer sterk nummer!
2. SOS: zeer leuk, helemaal anders dan we van TT gewend zijn, zeer leuk ritme, neigt inderdaad meer naar de dancekant, maar ik vind het wel geslaagd. Mark zijn stem klinkt hier ook niet zeurderig, zoals op enkele nummers van de vorige albums. Robbie klinkt zeer leuk! Erg sterk nummer!
3. WAIT: begint zeer mooi, maar dan wordt het raar als de R&B beat erbij komt. Doet mij denken aan Rudebox van Robbie%u2026 Zou een heel leuk nummer kunnen zijn, maar de R&B beat verpest het een beetje voor mij%u2026 Op het einde van het nummer wordt het zelfs wat saai.
4. KIDZ: Leuk ritme, terug meer naar de dancekant. Na 2 minuten heb je het ook wel gehoord met dit nummer. De effecten op de stem vervelen na een tijdje%u2026
5. PRETTY THINGS: Hier vind ik niets aan. Kort maar krachtig
6. HAPPY NOW: Begint zeer leuk, hier zijn de stemeffecten niet storend. Als de beat erbij komt, is er een leuke groove. Is een nummertje waar ik inderdaad happy van werd%u2026 Refrein doet zelfs beetje denken aan Mika.
7. UNDERGROUND MACHINE: Het refrein is zeer waarschijnlijk Queen en Muse geïnspireerd. Deze vind ik wel tof. Geen voor de hand liggende melodielijnen, perfecte meerstemmigheid. Mooi.
8. WHAT DO YOU WANT FROM ME?: Terug Mark aan de vocals. Mooi begin, goeie opbouw. Bij dit nummer heb ik weer een Take That-gevoel zoals de vorige 2 albums. Het nummer verveelt ook niet. De synth op 2.45 vind ik super!
9. AFFIRMATION: Zeer leuk, haastig ritme. Ik hoor Howard liever laag zingen, zijn hoge noten zijn dikwijls niet erg verstaanbaar.
10. EIGHT LETTERS: typisch Take That nummer, maar ik vind het geslaagd. Mooie meerstemmigheid, leuke zanglijn. Leuke afsluiter van het album.

Kortom: het is heel erg wennen aan het album. Voor wie denkt dat er veel Patience's en Shine's zullen te horen zijn op het album, gaan bedrogen uitkomen. Ze zijn met dit album een volledig andere weg opgegaan. Slecht is het zeker niet, maar het zal een album zijn dat groeit.

Voorlopig nog 3,5*

Azzurro schreef:
De synth op 2.45 vind ik super!

dacht ik ook aan! fantastische synth is dat. the killers gebruikte hem ook

avatar van Jacobgallagher
In wezen een erg sterk Robbie solo-album waarop príma te dansen valt. Hoge kwaliteit popsongs, niet op aan te merken.

avatar van Villableeker
Azzurro schreef:
Na een eerste beluistering:

Ik denk dat je bedoeld dat het een freestyle ritme is dat erin komt i.p.v. R&B.

Maar ik vind het verder wel een goede recensie.

avatar van james_cameron
Aangenaam plaatje, inderdaad heel anders dan het voorgaande werk van de band. De songs liggen meer in het straatje van het solowerk van Robbie Williams, maar dat is zeker geen nadeel. Zo goed als opener The Flood wordt het nergens meer, maar vrijwel alle songs zijn de moeite waard. Alleen Pretty Things en Eight Letters zijn wat mij betreft aan de matige kant.

avatar van Darkzone
Heb hem nu ook gehoord en was verbaasd hoe bagger het eigenlijk klinkt.
The Flood is natuurlijk een top nummer. Inderdaad, had zo een Robbie song kunnen zijn met backing vocals van TT. Maar bij het tweede nummer gaan ze al meteen de fout in. Ik weet niet wie er zingt (iig geen RW), maar de zang klinkt werkelijk ver ondermaats, vals.
Daarna nog een enkel nummer wat ermee doorkan, maar veelal matige songs en vooral slechte zang. En vooral dát stoort.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
"SOS" wordt gezongen door Mark en Robbie.

avatar van KKOPPI
opvallend hoe weinig stemmen dit album krijgt.

darkzone, ik denk dat wat jij zegt allemaal wel meevalt. behalve 'kidz' vind ik alle nummers goed en de zang is nergens vals. zang kan sowieso niet vals zijn op een album...
zoals Jacobgallagher zegt, hoge kwaliteit popsongs.

avatar van deek
Vond vroeger Take That altijd wel goede nrs maken, voor dit genre dan..
Luister nu dit album, maar vind er op het eerste gehoor, echt nog helemaal niets aan, klinkt rommelig,
weet niet hoe ik het anders moet noemen.
Vond juist hun ballad achtige nrs altijd wel goed om aan te horen.
ga er nog niet voor stemmen, ik geef het nog een paar luister beurten ..

avatar van Yamato
Is de typische sound van Stuart Price overal in dit album net zo aanwezig en net zo goed als in The Flood? Dan wil ik hem wel graag beluisteren namelijk.

avatar van Arrie
Het hele album is door Stuart Price geproduceerd, dus ik denk het wel. Ik vind The Flood trouwens ook erg goed.

Overigens is dit het een na snelst verkopende album ooit in het Verenigd Koninkrijk. Gaat dus om de verkoopaantallen in de eerste week. Alleen het debuut van het Arctic Monkeys deed het beter. Ze gaan hiermee nog over hun vorige album, Circus, heen, want die staat qua snelst verkopende albums nu op de vierde plek. Ze doen het nu dus echt waanzinnig goed.

Tegen de verwachting in, echt een heerlijk album. Dacht hem voor de grap te beluisteren, maar draai hem nu heel vaak. Gelukkig juist geen typische take that ballads, zoals iemand boven schrijft.
Wist eerst niet dat Stuart Price hem geproduceerd heeft, maar verklaart een hoop.
Robbie William's stem springt er wel echt uit. Vindt dit echte engelse pop, maar met een Stuart Price laagje.
Veel nummers zouden ballads kunnen zijn, maar er zit juist een stevige beat onder.
Kidz werkt trouwens erg lekker in de gym, dan wil je wel!

avatar van royals
Kids met een z? Belachelijk natuurlijk. Ik haat al dat fout gespel tegenwoordig door die msn/chat mixit language. Ach ik zal de plaat wel één keer luisteren

avatar van Yamato
Ik erger me daar ook vaak aan maar bij Kidz als songtitel vind ik het niet per se storend. Het kan best gebruikt zijn om een statement te maken. Als ze nou bij elk nummer zulke spelling zouden gebruiken werd het wel irritant.

Joy4ever schreef:
Leuk zeg, een nummer Eight Letters noemen. Verwijzend naar Take That. Woei

TAFKAP schreef:

Eight Letters betekent geen 'acht letters', maar 'acht bríeven'!

'eight letters' betekent zowel 'acht letters' als 'acht brieven'...
de tekst is ook 'All I have to say: eight letters, three words, one meaning'
Lijkt me nogal raar dat het over acht brieven zou gaan...

avatar van Matys
TAFKAP schreef:

Eight Letters betekent geen 'acht letters', maar 'acht bríeven'!

Eight letters, three words = I love you.

avatar van SirNoodle
3 sterren, voor mijn eerste Take That album ooit. Gekocht omdat The Flood echt wel goed is, omdat die documentaire over 'Robbie er terug bij' aanstekelijk werkte voor de muziek... de rest van het album is best ook wel aangename luistermuziek.

royals schreef:

Taal verandert, is niks verkeerd aan. Over 20 jaar vinden kidz met een z waarschijnlijk heel normaal.

Wat van die televisie optredens gezien waarbij Kidz en The Flood uitgevoerd werden.
Band heeft vrijwel geen uitstraling meer; zelfs het bewegen op de muziek gaat ze moeilijk af.
Kidz bij Life 4 You als dieptepunt. ze stonden er echt bij alsof ze het nummer zelf voor de eerste keer hoorden.
YouTube - Take That - Kidz (live at Life 4 You, 20-03-2011)

avatar van Chronos85
hankdigger schreef:

Snoop Doggy Dogg - Doggystyle (1993), stond deze ook niet in jouw top 10, Royals?

james_cameron schreef:

Eight letters aan de matige kant....wow

The Flood is sterk maar daarna wordt het snel minder. Van echte progress is in die zin geen sprake helaas. 2,5 ster