James Blake - Klavierwerke EP (2010)

Electronic / Avant-Garde
Label: R&S

1. Klavierwerke (5:06)
  2. Tell Her Safe (3:14)
  3. I Only Know (What I Know Now) (5:16)
  4. Don't You Think I Do (3:05)
Toffe EP van James Blake die weer een ander muzikaal pad bewandelt deze keer. De klavier is deze keer de leidraad.

Ik prijs me momenteel gelukkig dat mijn buren op vakantie zijn, zodat ik op dit onchristelijke tijdstip de heerlijke zware bassen van het openingsnummer nog door de kamer kan laten gonzen. Het eerste nummer vind ik geniaal en eigenlijk het beste wat ie tot nu toe heeft gedaan. Waar dubstep inmiddels steeds meer wordt opgepakt door de mainstream, ontpopt Blake zich hoe langer hoe meer als pionier en borduurt hij verder op het muzikale erfgoed van Basic Channel, Burial en zelfs Timbaland. Erg knap hoe inventief en effectief hij samples inzet.

avatar van T.O.
Heel goed vind ik deze. Perfect geproduceerde avantgardistische muziek met toch een soort poppy/toegankelijk randje.