Big K.R.I.T. - K.R.I.T. Wuz Here (2010)

Label: Cinematic

1. Return of 4eva (3:25)

met Big Sant

2. Country Shit (3:11)
  3. Just Touched Down (3:46)
  4. Hometown Hero (3:28)
  5. Viktorious (2:19)
  6. See Me on Top (2:39)
  7. Glass House (3:21)

met Curren$y en Wiz Khalifa

8. Children of the World (3:12)
  9. They Got Us (3:27)
  10. Good Enough (3:55)
  11. No Wheaties (3:10)

met Curren$y en Smoke DZA

12. Something (4:58)
  13. Moon and Stars (3:53)

met Devin the Dude

14. Neva Go Back (3:53)
  15. Gumpshun (3:35)
  16. 2000 and Beyond (4:17)
  17. I Gotta Stay (3:36)
  18. As Small as a Giant (4:13)
  19. Voices (5:13)
  20. Now or Neva * (3:57)
  21. Exhibit K [Freestyle] * (3:56)
  22. I Got Drank [Freestyle] * (2:29)
totale tijdsduur: 1:09:31 (1:19:53)
avatar van Yestsida
Omdat hij zelf aangeeft dat dit een mixtape is, en dat Live From the Underground zijn debuutalbum is.

bro
Uitslover ( )

Saragis
Tot #10 een perfecte plaat, ook de rest is nog zeer solide. Ik blijf hier naar terugkomen, het wordt gewoon niet saai. Voor mij is dit een van de beste platen van de laatste jaren.

avatar van carero
Blijt een prachtig tapie hoor. As Small As A Giant is een minder bekende prachtige track.

avatar van Lukas
Ben toch behoorlijk verslaafd aan het raken aan dit plaatje. Mooie opbouw: de eerste helft is wat afwisselender, aanweziger en soms ook platter. De kracht zit hem daar juist ook wel in de nummers die het ritme van de plaat doorbreken (Viktorious, See Me on Top). De tweede helft glijdt wat ongemerkt voorbij als je je er niet op concentreert. Maar heeft een heerlijk loom zomersfeertje als je je er wél op concentreert. Ik kan eigenlijk geen zwakke plek aanwijzen. Denk zelfs dat ik de tweede helft bij nog meer luisterbeurten alleen nog maar beter ga vinden.

avatar van Silky & Smooth
Ik moet nog wat tapes luisteren, maar tot zover is dit wel zijn beste werk na Live from the Underground!

avatar van Joe D
Ik loop ook nog een paar tapes achter, maar ik vind K.R.I.T. zeker een aangename rapper om naar te luisteren.

avatar van thgryda
Ik ben ook eens aan een KRIT marathon begonnen omdat ik vind dat hij op elk album, op elke tape, wereldtracks heeft maar geen enkel project me in zijn geheel helemaal weet te overtuigen. Op die manier ben ik van plan een selectie van een 20 (of 30) nummers te maken die voor mij zijn beste werk zijn en die in een mapke te steken (of op cd te zetten). Van al zijn projecten komt deze nog het meest in de buurt van het potentieel dat hij als MC heeft. Persoonlijk komt dat door het feit dat het aantal ingetogen en melodieuze nummers groter is en perfect in balans ligt met de hardere bangers. Ik hoor KRIT ook graag spitten over wat hardere beats want dat ligt hem wel maar ik prefereer de gecontroleerde, ingetogen KRIT die het geheel levendig houdt met enkele knallers. Vooral het middenstuk vind ik erg sterk.

avatar van bennerd
Hé, goed plan! Als je klaar bent mag je de tracklist altijd posten, knahmean.