Big K.R.I.T. - K.R.I.T. Wuz Here (2010)

Label: Cinematic

1. Return of 4eva (3:25)

met Big Sant

2. Country Shit (3:11)
  3. Just Touched Down (3:46)
  4. Hometown Hero (3:28)
  5. Viktorious (2:19)
  6. See Me on Top (2:39)
  7. Glass House (3:21)

met Curren$y en Wiz Khalifa

8. Children of the World (3:12)
  9. They Got Us (3:27)
  10. Good Enough (3:55)
  11. No Wheaties (3:10)

met Curren$y en Smoke DZA

12. Something (4:58)
  13. Moon and Stars (3:53)

met Devin the Dude

14. Neva Go Back (3:53)
  15. Gumpshun (3:35)
  16. 2000 and Beyond (4:17)
  17. I Gotta Stay (3:36)
  18. As Small as a Giant (4:13)
  19. Voices (5:13)
  20. Now or Neva * (3:57)
  21. Exhibit K [Freestyle] * (3:56)
  22. I Got Drank [Freestyle] * (2:29)
totale tijdsduur: 1:09:31 (1:19:53)
Harco
Deze man is de toekomst van hiphop, voor zover er zoiets bestaat.

avatar van twelve
Hometown Hero wekt genoeg interesse, dit album krijgt opvallend weinig aandacht.

country shit !!!

twelve schreef:

Hometown Hero was ook de track die mijn interesse wekte, maar voor de rest zijn deze nummers ook niet vergelijkbaar. En dat is positief; dit heeft gewoon een dikke UGK-vibe.

Dat ik vergeten was op deze te stemmen, een van de meest onderschatte platen van vorig jaar!

bennerd
Return of 4eva viel erg tegen in mijn ogen, eens horen of deze plaat beter is.

bro
Heerlijk warme beats, en lekker aangename stem. Ongelofelijk lange cd, dus naar mijn eigen gewoonte bijna niet in één keer uit te luisteren. Maar desalniettemin toch weinig mindere nummers te bespeuren. De shuffle optie aan dan maar

bennerd
Ha, heb net hetzelfde gevoel: de gehele plaat in één keer beluisteren lukt mij niet (dan vind ik de laatste vijf tracks tergend saai), daarom beluister ik het meestal in twee delen. Er zijn inderdaad weinig mindere nummers te vinden. Wat een mc is K.R.I.T. en de beats klinken inderdaad heerlijk warm en (hou je vast...) chill. Lekker zomerse plaat. Zit er nog over te denken om de plaat te bestellen op K.R.I.T.'s site.

avatar van MAS
MAS
Geniaal album. Dit is zeker een artiest die ik in de gaten ga houden. Binnenkort zijn 2de album ook maar eens checken.

Harco
Staan die bonustracks op de fysieke release van maart? Tof dat Now or Neva ook eindelijk op plaat staat; dat is wel één van zijn hardste nummers.

avatar van Rhythm & Poetry
Zalige plaat van K.R.I.T., nog een stukje beter dan haar opvolger. Dit is relaxt met een hoofdletter R. Krit is ook gewoon een erg aangename rapper om naar te luisteren en de fraaie samenwerkingen maken K.R.I.T. Wuz Here alleen maar fijner. Aanrader dit.

Kos
Vind niet alles even boeiend, sommige tracks komen een beetje over als een soort underground Nelly .

maar ook enkele geweldige tracks als bvb Moon and Stars en Good Enough

bennerd
Eén van de beste, zo niet de beste, hip-hopplaten van de laatste jaren. K.R.I.T. laat hier horen dat hij over enorm veel talent beschikt. Fantastische flow, heerlijk stemgeluid en beats met een ultiem relaxt gevoel. De UGK-vibe is soms inderdaad niet veraf. Bij de laatste drie tracks zakt het helaas wat in, maar heel storend is dat niet.

avatar van WEED DEMON
Kos schreef:

Zeg toch niet van die gekke dingen kos. K.R.I.T. is echt the realest out there .

Kos
Nou, ik zit het nu weer effe te luisteren en dan komt er zo'n track als Country Shit voorbij.... echt TE erg gewoon.
Erg jammer want er staat genoeg vette shit op.

Harco
Enige track die ik niet echt trek is Gumpshun. De rest is hard of keihard. De originele Country Shit is ook toffer dan de remix.

avatar van Dakduivel
Hometown Hero

Kos
Sjonge, kan me geen recent hiphopalbum herinneren waar ik zo'n moeite had een waardering uit te drukken. Het verschil tussen wereldtracks en bagger is echt te groot hier.

Kos
Nou vooruit, 4 sterren dan maar, al staan er een paar tracks op die nauwelijks 2 sterren zouden halen..

Zoals?

Kos
Country Shit, Hometown Hero, See Me on Top.

avatar van WEED DEMON
4 real? Keiharde tracks, stuk voor stuk.

bennerd
Vooral Country Shit en See Me On Top behoren tot mijn favorieten. Good Enough en de opener zijn ook stuk voor stuk briljant.

Tja, what more can I say? Top Billin'

Kos schreef:
Country Shit, Hometown Hero, See Me on Top.

Opvallend dat ik door Hometown Hero in aanraking ben gekomen met K.R.I.T. Normaal trek ik dat soort tracks toch niet echt. Helemaal fantastisch dat toen ik deze tape beluisterde, het merendeel bestond uit UGK-bangers en Hometown Hero helemaal niet representatief is voor de sound van dit album.

Kos
Bij UGK kan ik dit soort tracks ook veel beter hebben dan hier vreemd genoeg, misschien omdat het gewoon niet past bij de rest.

avatar van Ralph
Wat is Voices toch een heerlijke afsluiter van een fantastisch album!

avatar van Game
Gisteren begonnen met luisteren naar Big K.R.I.T., ben maar begonnen bij dit album. Wat een heerlijke beats heeft deze man zeg, zoals Harco een jaartje geleden al zei: dikke UGK sfeer! Kan niet beter. Ook K.R.I.T's stemgeluid is zo relaxed om naar te luisteren. Dat zuidelijke accent doet 't 'm gewoon.

Mothafuck a favor, mothafuck a hater
Prayin' to my maker, tomorrow ain't promised
I might just see Him later

Zo vet

avatar van Harderwiek
Waarom staat deze eigenlijk onder verzamel?

bro
Ja waarom is dat eigenlijk?