Fritz Kalkbrenner - Here Today Gone Tomorrow (2010)

Duitsland
Dance / Electronic
Label: Suol

1. Intro (1:55)
  2. Kings in Exile (5:58)
  3. Right in the Dark (6:10)
  4. Interlude 1 (0:49)
  5. Amy Was a Player (7:44)
  6. Collage (7:50)
  7. Interlude 2 (0:32)
  8. Was Right Been Wrong (6:48)
  9. Grove (7:08)
  10. Interlude 3 (0:30)
  11. Facing the Sun (5:14)
  12. Simple Sample Action (0:56)
  13. Arms of Mine (6:49)
  14. Interlude 4 (0:50)
  15. Wichita Lineman (5:29)
  16. Sideways & Avenues (6:43)
  17. Interlude 5 (0:30)
  18. Out of the Box Office (6:17)
  19. Outro (1:33)
  20. Turnpike * (8:29)
totale tijdsduur: 1:19:45 (1:28:14)
Heerlijke plaat, veel nummertjes al bekend van ep's en een paar nieuwe parreltjes. Met elke luisterbeurt beter.

avatar van Ollie
Jeetje wat ben ik hier benieuwd naar, Grove is echt een van de leipste platen die ik afgelopen maanden gehoord heb, schnell pindakazen dit!

avatar van Noere
Fijne minimal, in de lijn zoals we het van zijn broeder kennen. Lekker gevarieerde plaat, de interludes passen precies, en echt een aantal van de betere dancetracks die ik de afgelopen tijd heb gehoord staan hier op. Ja godver, hier staan echt een aantal lekkere baasjes op

De loungy nummers waarin hij gaat zingen zijn voor mij overigens meteen de mindere. Fritz deed geloof ik ook de vocalen op Sky and Sand van Paul, vond ik ook al niet zo veel aan. Doe mij dan maar een stevige Kings in Exile of Arms of Mine

Wow! Wat een plaat! Ik hou van dit genre. Minimal-die-net-ietsje-meer-is-dan-minimal. Geweldig dat. En bij momenten ook ongelooflijke feel-good music (prachtige voorbeelden zijn "Right in the Dark" en de geweldige single "Facing the Sun"). Een ondergaande zon, paradijselijke stranden, een Tequila Sunrise en een feestje op deze muziek: wat een heerlijke combinatie zou dat zijn!

Verder staan er ook wat toppers op in het zwaardere dansvloer genre ("Amy Was a Player" , "Grove") en ook wat nummers die ik persoonlijk ronduit geniaal durf te noemen ("Collage", "Wichita Lineman").

Wat me eigenlijk nog het meest intrigreert is de algemene kwaliteit van dit album. Ik vind dat het constant een hoog niveau weet te bewaren en er zijn niet echt nummers die er in de negatieve zin tussenuit springen.

Conclusie: een serieuze aanrader!

4.5*

Lekker, en daar is alles mee gezegd

avatar van deft0nes
Dames en heren; Fritz, Awakenings, Vuurwerk. BETER KAN NIET!!!!

YouTube - Fritz Kalkbrenner Live FIREWORKS @ Awakenings Eindhoven Klokgebouw 26-01-2013

avatar van -SprayIt-
Geweldig album, ik vind alleen de vocalen minder. Superstrak geproduceerd, staat veel op deze zomer!