The Smashing Pumpkins - Teargarden by Kaleidyscope Vol 2: The Solstice Bare (2010)

Label: Rocket Science

1. The Fellowship (3:41)
  2. Freak U.S.A. (3:44)
  3. Tom Tom (3:56)
  4. Spangled (2:29)
  5. Cottonwood Symphony * (3:12)
Alweer de tweede EP van het omvangrijke project Teargarden by Kaleidyscope.
Van de synths op The Fellowship naar een b-kantje genaamd Cottonwood Symphony die alleen als vinyl te verkrijgen is.
Allemaal best cheesy tracks. Niet meer de Pumpkins uit de hoogtijdagen maar toch best vermakelijk eigenlijk.

avatar van Ducoz
Ik moet zeggen dat ik over deze EP wel te spreken ben, The Fellowship klinkt vernieuwend en niet te plat gemixed. Leuke song.

Tom Tom zou pas de 23e gereleased worden maar is gelekt: prima nummer, net als inderdaad The Fellowship.

Bonustrack Cottonwood Symphony is een bijzonder nummer: Billy en banjo...... je zou bijna denken dat ie Sufjan Stevens liefhebber is

avatar van James Douglas
Nu is Billy ook van vele markten thuis Vooralsnog vind ik deze tweede Teargarden een stukje beter klinken dan deel 1. Toch ontstijgt het nergens het niveau 'sympathiek'. Ik verwacht niet dat Billy nog tot grote hoogten gaat komen met de aankomende delen. Uiteraard hoop ik op mijn ongelijk en dat mag Billy direct eens live komen bewijzen.

avatar van bonothecat
Deze Teargarden serie heeft me toch weer terug gebracht bij de Pumpkins. Vooral de bonustrack vind ik erg goed. Dit is inderdaad bijna Sufjan Stevens, zoals Sufjan zelf niet meer gehoord heb op de laatste cd's.

Freak wordt erg veel gedraaid op Kink.FM, maar ik kan toch niet echt zeggen dat ik enorm blij van word. Aardig nummer, maar het komt toch niet meer in de buurt van de albums waar ik dik 15 jaar geleden als een blok voor viel.

avatar van Don Cappuccino
Ik zou bijna deze vergeten. Ik word namelijk ook heel erg blij van deel 2 van de serie Teargarden by Kaleidoscope. Freak is een nummer wat op Mellon Collie niet had misstaan, Spangled heeft echt een 60´s vibe en ook Tom Tom klinkt gewoon erg lekker. The Fellowship klinkt gewoon ook heel erg goed. De Pumpkins zijn terug! 4 sterren.

avatar van yvorbc
Anders wat ze hier brengen. Niet helemaal mijn smaak. De eerste platen blijven mij toch het meeste aanstaan.

avatar van Ducoz
Damn, ik heb Kaleidoscope in z'n geheel gedownload via de site(die 10 tracks die nu beschikbaar zijn). En hier steken toch wat nummers van uit hoor, lekker, Corgan schrijft weer goede nummers!

Freak kan zo van Mellon Collie zijn geplukt, alleen dan wat poppier geproduceerd.
Nee echt goed dit, dit toverd wel een simle op mijn gezicht en durf ik te wedden dat het goed komt met Oceania en het hele project.

Fellowship heeft een machtig refrein

avatar van LeNoise
Ducoz schreef:

Hoe heb je het in godsnaam klaargespeeld om tovert met een 'd' te schrijven?

Een degelijke tweede uit de Teargarden reeks, alhoewel ik de eerste iets beter vind. Ik ben zeer benieuwd naar deel 3, weet iemand tegen wanneer die gepland is?

Daar zij al nummers van verkrijgbaar via hun site maar wanneer een fysieke release gepland staat? Geen idee. Alles is nu gericht op Oceania lijkt het.

Tom Tom or how to fuck up an otherwise brilliant track in studio with too many shalalala's over great riffs. Spangled is a decent ballad in Pumpkins style though.

avatar van Ducoz
Is de rest van dit project eigenlijk nig uit gekomen? Net als dat in 2014 reissues van Machina waren aangekondigd...