Flying Horseman - Wild Eyes (2010)

Belgiƫ
Label: Conspiracy

1. Bitter Storm (5:19)
  2. Beats (5:11)
  3. Heap (4:55)
  4. Landmark / Lament (6:35)
  5. Climb Up the Wall (5:32)
  6. Meditation Blues (3:39)
  7. Arrow (4:58)
  8. There Lives a House (4:58)
  9. Feather (4:50)
  10. Wild Eyes (8:10)
Milestones
Voor mij onbekende Belgische band, maar wel een grote muzikale verrassing. Prima album is dit zeg, met soms spooky klinkende gitaren en zowaar een uitstekende leadzanger. Bitter Storm zet gelijk de toon. Klein meesterwerkje op de valreep van 2010.

avatar van essence
Ook voor mij onbekend, maar het label Conspiracy volg ik zo een beetje.
Bezeten en passioneel stukje muziek. Het valt redelijk zwaar binnen maar intrigeerde mij van de eerste minuut. Ik zal dit wel nog een paar keer moeten afdraaien vooraleer dit gerodeerd geraakt.

avatar van faadge
essence schreef:

Volledig akkoord. Dat zijn we dan ook volop aan het doen!

avatar van RoenHetZwoen
overdonderend bloedmooie Belgische plaat, en misschien de beste en mooiste Belgische plaat die ik ooit gehoord heb.
Nu pas ontdekt dankzij deze schitterende recensie
Maar beter laat dan nooit

avatar van essence
Naar aanleiding van het nieuwe op til zijnde album, deze nog eens beluisterd en de plaat pakt mij terug ongegeneerd bij de kraag met zijn broeierige, hypnotiserende songs. Absolute topplaat.

avatar van DjFrankie
Zeer spannende en opbouwende muziek deze eerste telg van Flying Horseman.
Mark Lenegan meets Stooges of zo?