Johnny Thunders - Born Too Loose (1999)

Alternatieve titel: The Best Of

Punk
Label: Jungle

1. Born to Loose (3:04)
  2. Chinese Rocks (2:55)
  3. It's Not Enough (4:11)
  4. You Can't Put Your Arms Around a Memory (2:52)
  5. In Cold Blood (2:26)
  6. Pirate Love (3:57)
  7. Diary of a Lover (3:08)
  8. Born to Cry (2:21)
  9. One Track Mind (2:36)
  10. I Only Wrote This Song for You (2:32)
  11. Crawfish (3:26)
  12. Little Bit of Whore (2:59)
  13. Hurt Me (3:13)
  14. M.I.A. (2:00)
  15. Society Makes Me Sad [Live] (6:26)
  16. London Boys (2:26)
  17. Too Much Junkie Business (2:23)
  18. Great Big Kiss (3:23)
  19. Chinese Rocks (3:13)
  20. Get of the Phone (2:22)
  21. All by Myself (3:00)
  22. I Love You (2:27)
  23. I Wanna Be Loved (3:32)
  24. Countdown Love (3:09)
  25. Blame It on Mom (4:08)
  26. Personality Crisis (2:36)
  27. You Can't Put Your Arms Around a Memory (1:43)
  28. Eve of Destruction (0:31)
  29. Like a Rolling Stone (1:04)
  30. Like a Rolling Stone (2:38)
  31. Hurt Me (2:52)
  32. Diary of a Lover (1:10)
  33. Sad Vacation (1:55)
  34. Pipeline (2:37)
  35. I Can Tell (4:06)
  36. Little Bit of Whore (1:58)
  37. Talking 'Bout You (6:06)
  38. Too Much Business - Pills (2:14)
  39. Gloria (4:58)
avatar van Rudi S
Geweldige verzamelaar, ik heb al zijn normale albums, deze verzamelaar draai ik denk ik het liefst.
Staat vol met dmapende en krakende rockers en zwalkende ballads.

buizen
Rudi S schreef:
Staat vol met dampende en krakende rockers en zwalkende ballads.

Wat te denken van Born To Cry, over zwalkende ballads gesproken, geweldige close harmony, een saxofoon die amper op de been kan blijven en een feestachtige drums. Hoe krijgt een muzikant het voor elkaar zoiets moois te componeren.
It's Not Enough had van de Stones kunnen zijn. Live speelt ie het weer heel anders maar luister eens naar deze albumversie.
Erg gitaargeorienteerde zeer rock'n roll songs. Catchy as hell en met een erg 'smerige cleane' (dat kan) gitaarsound. En dan de breedte aan composities (akoestische gitaar wordt ook niet geschuwd).. en de kracht van twee of drie simpele akkoorden, maar hoe!, deze artiest kon wat (hij is jong gestorven).Tekstueel ook de moeite waard.
En dan ben ik nog maar bij 10 nummers verkenning van deze zeer imposante verzamelaar.Abrahams als Herman Brood & The Wild Romance, Fatal Flowers, Hanoi Rocks hebben hier de mosterd gehaald.
Luister eens naar Crawfish!

buizen
Met name bij verzamelalbums van bands/artiesten wil ik er geen gewoonte van maken - de originele studioalbums zijn toch richtlijn - maar in dit geval, bij een typische live-artiest ook: 4,5 ****
Wat een schitterende compilatie.