Ramones - Anthology (1999)

Alternatieve titel: Hey Ho Let's Go!

Punk / Rock
Label: Rhino

1. Blitzkrieg Bop (2:15)
  2. Beat on the Brat (2:35)
  3. Judy Is a Punk (1:33)
  4. I Wanna Be Your Boyfriend (2:29)
  5. 53rd & 3rd (2:23)
  6. Now I Wanna Sniff Some Glue (1:39)
  7. Glad to See You Go (2:15)
  8. Gimme Gimme Shock Treatment (1:46)
  9. I Remember You (2:21)
  10. California Sun (2:05)
  11. Commando (1:56)
  12. Swallow My Pride (2:09)
  13. Carbona Not Glue (1:55)
  14. Pinhead (2:47)
  15. Sheena Is a Punk Rocker (2:50)
  16. Cretin Hop (1:59)
  17. Rockaway Beach (2:10)
  18. Here Today, Gone Tomorrow (2:52)
  19. Teenage Lobotomy (2:05)
  20. Surfin' Bird (2:38)
  21. I Don't Care (1:43)
  22. I Just Want to Have Something to Do (2:45)
  23. I Wanna Be Sedated (2:34)
  24. Don't Come Close (2:48)
  25. She's the One (2:17)
  26. Needles and Pins (2:25)
  27. Rock 'N' Roll High School (2:23)
  28. I Want You Around (3:04)
  29. Do You Remember Rock 'N' Roll Radio? (2:34)
  30. I Can't Make It on Time (2:32)
  31. Chinese Rock (2:56)
  32. I'm Affected (3:10)
  33. Danny Says (3:52)
  34. The KKK Took My Baby Away (2:31)
  35. She's a Sensation (3:26)
  36. It's Not My Place (In the 9 to 5 World) (3:24)
  37. We Want the Airwaves (3:22)
  38. Psycho Therapy (2:39)
  39. Howling at the Moon (Sha-La-La) (4:06)
  40. Mama's Boy (2:13)
  41. Daytime Dilemma (Dangers of Love) (4:33)
  42. I'm Not Afraid of Life (3:14)
  43. Too Tough to Die (2:39)
  44. Endless Vacation (1:50)
  45. My Brain Is Hanging Upside Down (Bonzo Goes to Bitburg) (3:58)
  46. Somebody Put Something in My Drink (3:24)
  47. Something to Believe In (4:09)
  48. I Don't Want to Live This Life (Anymore) (3:29)
  49. I Wanna Live (2:39)
  50. Garden of Serenity (2:29)
  51. Merry Christmas (I Don't Want to Fight Tonight) (2:05)
  52. Pet Sematary (3:34)
  53. I Believe in Miracles (3:22)
  54. Tomorrow She Goes Away (2:41)
  55. Poison Heart (4:04)
  56. I Don't Wanna Grow Up (2:46)
  57. She Talks to Rainbows (3:14)
  58. R.A.M.O.N.E.S. (1:23)
Echt een goede kennismaking met The Ramones. Alhoewel ze het waarschijnlijk niet zelf opgesteld hebben, lijkt het misschien alsof het een ziel mist, maar het ritme blijft toch goed aanslepen. Ook zwaar onderschat en vaak onterecht gereduceerd tot wat punky, weinig verhevend groepje

Relaxte cd, vooral als je gewoon een cd met ALLEEN maar Ramones wilt hebben. Echt, als je een cd wilt hebben waar je (bijna) alle echt leuke songs van The Ramones op heb willen staan; zou ik deze kopen... Zit ook nog een mooi boekje bij (bij mijne dan) en hij kostte me ook maar 8,99! !

deze cd is echt fantastich

avatar van c-moon
Schitterende verzamelaar! Echt de Ramones in al hun facetten!

De ultra-korte, 1-2-3 let's go, gabba gabba hey hey... nummer zijn alom aanwezig, maar ook hun meer poppy dingen zoals "I Believe in Miracles", "Something To Believe In", "Howling at the moon (sha la la)"; de wat tragere rock songs van "Halfway to Sanity", zoals "I wanna Live"....

Het heerlijke "Pet Sematary".....

Alle klassiekers staan er op.... van "Rock 'n Roll Highshool", "Biltzkreg Bop", "The KKK took my baby away", "I Wanna be Sedated", "Chinese Rock", "Rockaway Beach" tot en met "Mama's Boy" en "I don't Wanna Grow up" !!!

Eigenlijk een verzamelaar die in de platenkast van élke rockfan thuishoor!!!!!!

avatar van Country Trash
Ideale verzamelaar! Op CD1 vind je zowat de nummers terug die zowat op elke Ramones-compilatie te vinden zijn (en dat zijn er heel wat: Ramonesmania, All The Stuff & More, The Chrysalis Years, Loud & Fast,....)
Op CD2 vind je minder voor de hand liggende keuzes van nummers en dat maakt van deze compilatie echt wel een complete staalkaart van wat de Ramones zoal uitbrachten.

avatar van Max Payne
Dit is alles wat ik van de Ramones heb maar het is het beste wat je kunt hebben:) de hits kun je meteen meebrullen en na een tijd kun je alles meebrullen de teksten zijn zo simpel!

avatar van LucM
De ideale verzamelaar van deze legendarische Amerikaanse punkrockband met maar liefst 58 vaak zeer korte songs. Snel, ruig, hard, simpel ... maar tegelijk charmant en vaak aanstekelijk.

"Rock 'N' Roll High School", hier weliswaar in een iets andere versie was hun enige hit in België en Nederland (in 1980), "Pet Sematary" kende ik vooral van de gelijknamige film naar een boek van Stephen King, "Needles and Pins" is een cover van the Searchers-klassieker uit de jaren '60. The Ramones haalden inderdaad hun inspiratie vaak uit de jaren '60 rock'n rollbands en vooral de vele Amerikaanse surf- en garagebands uit die periode. Zij zien er ook meer uit als een beatgroep uit jaren '60 dan een punkgroep, buiten hun kleding.

kijk, dit is nog eens een leuke compilatie, en dat voor 8,99

AC/DC
Heb maar eens een heel weekendje uitgenomen om hier naar te luisteren, en wat een heerlijke muziek, zo simpel dat je je afvraagt waarom je het zelf niet vond, maar met zoveel energie.

Father McKenzie
Ik heb al enkele pogingen ondernomen om ook maar iets aan deze band te vinden, helaas, het is me nooit gelukt, de verf pakt niet, behalve Rock'n Roll Highschool gaat het er echt niet in bij mij.
Het is maar dat ik hier Pince zit te rippen voor die i-pod, en "Blokken" stond op, er zat een zware Ramones fan die met Crabbétje wat fantalk zat te voeren over deze band...
Ik ga de boel niet verkloten met een 0.5 score of zo, dat doe ik niet, ik laat deze kelk geheel aan me voorbijgaan.
Van sommige dingen hou je nu eenmaal echt niet, willen of niet.
Witloof is ook nooit gelukt, ik blijf er op wurgen.

Hendrik68
Mania had ik ook al, ook een compilatie. Deze is wat uitgebreider. Ooit 1 keer live gezien in Schoonebeek of was het Nieuw Schoonebeek? Lang geleden, maar wat goed. Elke keer weer he-ho let's go en gaan met die banaan. Recht voor zijn raap rock en roll zoals alleen de Ramones kunnen. Misschien staan de Ramones niet bol van de kwaliteit, maar het is gewoon erg leuk en dat is toch eigenlijk waar het ooit om begonnen is. Kom op Father McKenzie probeer het nog een keer!

avatar van kaztor
Meesterlijke verzameling van deze klassieke punkband. Ramonesmania is een zeer goede enkele variant, maar door de prijs waar deze voor gaat is de keuze snel gemaakt. De latere nummers zijn een slagje minder urgent, maar dit is een collectie die in geen enkele rock-collectie mag ontbreken. Hey Ho, Let's Go!!

Geweldige, en vrij complete compilatie van zeg maar 's werelds meest geliefde en gerespecteerde punkband..The Ramones.
Helaas bestaan ze al jaren niet meer want ik had dit wel eens live willen meemaken. Het scheen een spektakel te zijn.
Ramones is een band dat siert in z'n eenvoud. De nummers..simpel maar zeer doeltreffend. Dat gaat voor veel artiesten niet op, maar The Ramones komen er zeer goed mee weg.