Earth - Angels of Darkness, Demons of Light I (2011)

Label: Southern Lord

1. Old Black (8:49)
  2. Father Midnight (12:11)
  3. Descent to the Zenith (7:29)
  4. Hell's Winter (11:32)
  5. Angels of Darkness, Demons of Light I (20:24)
Niet zo onder de indruk. De cello is een leuke toevoeging wel. De stijl op dit album doet me een beetje denken aan bands als Black To Comm of Barn Owl (The Conjurer), maar waarschijnlijk is dit gewoon Earth en zijn die bands gewoon sterk door de latere Earth sound beinvloed. Daar ik de latere Earth niet goed ken, zou dat best eens kunnen.
Genoemde bands vind ik wel een stuk spannender. Dit is wat veilig, alleen op de laatste 2 nummers komt er een sound bovendrijven die ik graag hoor. Zeker de laatste track is een mooie drone, waar ook de drums minder centraal staan en die mis ik totaal niet.

Leuk, maar meer hoor ik er voorlopig nog niet in.