The Beach Boys - Shut Down Volume 2 (1964)

Label: Capitol

1. Fun, Fun, Fun (2:06)
  2. Don't Worry Baby (2:50)
  3. In the Parkin' Lot (2:04)
  4. 'Cassius' Love Vs 'Sonny' Wilson (3:31)
  5. The Warmth of the Sun (2:56)
  6. This Car of Mine (1:39)
  7. Why Do Fools Fall in Love (2:01)
  8. Pom Pom Play Girl (1:32)
  9. Keep an Eye on Summer (2:23)
  10. Shut Down, Part II (2:11)
  11. Louie Louie (2:20)
  12. Denny's Drums (1:57)
  13. Fun, Fun, Fun [Single Version] * (2:20)
  14. In My Room [German Version] * (2:21)
  15. I Do * (2:09)
avatar van orbit
The Warmth of the Sun is beslist het mooiste nummer van de Beach Boys! Mooiste harmonie-opbouw en 3 minuten puur kippenvel.. weet niet of hij nog ergens anders op staat, maar voor dit nummer zou deze plaat al bijna de moeite zijn

Pieter Paal
Op 'Shut down volume 1' stonden maar 2 nummers van The Beach Boys die al op andere albums stonden en is dus terecht geen echt Beach Boys-album. 'Volume 2' bestaat alleen uit hun songs.
Ik vind dit album met hoofdzakelijk auto-songs ietsje minder dan 'All summer long'.

1 van hun minste platen voor Pet Sounds. Toch staan ook hier weer pareltjes op, sommige totaal onbekend.
Don't Worry Baby is misschien wel mijn favoriete Beach Boy-liedje allertijden met een stem van Brian die zo zoet klinkt, dat het glazuur van mn tanten springt.
In the Parkin' Lot is weer een erg fijne Rocker waar ik maar geen genoeg van krijg.
Pom Pom Play Girl is er ook weer zo 1. Niemand heeft er ooit van gehoord, maar het had eigelijk gewoon een hit moeten zijn.
The Warmth of the Sun scheen best bekend te zijn, ik had er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, maar wederom 2 duimpjes omhoog.
Verder veel vulmateriaal op deze plaat, met 'Cassius' Love Vs 'Sonny' Wil als dieptepunt.
Maar als je deze cd koopt, krijg je Surfer Girl er gratis bij. Voor een tientje is dat waar voor je geld.

avatar van vantagepoint
De eerste helft vind ik echt tegen het saaie aan, maar tweede helft vanaf Why Do Fools Fall in Love maakt het behoorlijk beter voor mij. Maar wat wil je dat de kwaliteit daalde, 4 albums op een jaar maken en daarna pet sounds nog maken. Er zijn er maar weinig die het kunnen en willen.

fun fun fun, don`t worry baby, the warmth of the sun en keep an eye on summer zijn de pareltjes van dit album. Paar mindere nummers en albumopvulling.

avatar van Bartjeking
Bij tijd en wijlen een wat flauwe plaat, maar zoals aangehaald is het ook ondoenlijk om met deze productiviteit een constante kwaliteit te halen, en wat hebben ze hierna nog kwaliteit geleverd!
Don't worry baby is altijd een van mijn lievelingsnummers van The Beach Boys geweest en samen met de hierboven genoemde hoogtepunten is het toch een plaat geworden die niet over het hoofd gezien mag worden als je in hun oeuvre duikt.

avatar van jorro
Fun, Fun, Fun een song zoals je van de Beach Boys verwacht, niks mis mee. Datzelfde gaat op voor Don't Worry Baby en In the Parking Lot. Hey tweegesprek in Cassius' Love Vs 'Sonny' Wilson is voor één keer leuk, maar daarna een stoorzender. Zwaar wegend minpunt. Gelukkig daarna het wel hele mooie The Warmth of the Sun. Het Diddely hup aan het eind van This Car of Mine doet behoorlijk afbreuk. Why Do Fools Fall in Love is ook ondermaats.
Pom Pom Play Girl, wel aardig, geen topper. Keep an Eye on Summer vind ik dan wel weer lekker. Maar Shut Down, Part II is weer zo'n misser. Erg saai en gelukkig kort. Het begin van Louie Louie belooft niet veel goeds en dat klopt ook. Denny's Drums - snel vergeten.
2,5* voor deze nummer 26 in de 100 Greatest Albums of 1964. 47e in Best Ever Albums 1964