The Beach Boys - Christmas Album (1964)

Alternatieve titels: Ultimate Christmas | Christmas with The Beach Boys | Christmas Harmonies | Christmas Songs | The Beach Boys' Christmas Album

Label: Capitol

1. Little Saint Nick (2:04)
  2. The Man with All the Toys (1:33)
  3. Santa's Beard (2:02)
  4. Merry Christmas, Baby (2:20)
  5. Christmas Day (1:48)
  6. Frosty the Snowman (1:56)
  7. We Three Kings of Orient Are (4:06)
  8. Blue Christmas (3:11)
  9. Santa Claus Is Coming to Town (2:22)
  10. White Christmas (2:31)
  11. I'll Be Home for Christmas (2:45)
  12. Auld Lang Syne (1:19)
  13. Little Saint Nick [Single Version] * (2:10)
  14. Auld Lang Syne [Alternate Mix] * (1:26)
  15. Little Saint Nick [Alternate Mix] * (2:06)
  16. Child of Winter (Christmas Song) * (2:51)
  17. Santa's Got an Airplane * (3:12)
  18. Christmas Time Is Here Again * (3:04)
  19. Winter Symphony * (3:03)
  20. (I Saw Santa) Rockin' Around the Christmas Tree * (2:24)
  21. Melekalikimaka * (2:37)
  22. Bells of Christmas * (2:46)
  23. Morning Christmas * (3:26)
  24. Toy Drive Public Service Announcement * (1:23)
  25. Dennis Wilson Christmas Message * (0:34)
  26. Brian Wilson Christmas Interview * (2:34)
avatar van jurado
Nog even en dan mag ik deze zoete nep hap weer uit de kast plukken , ik heb er nu al weer zin in.

avatar van Hans Brouwer
jurado schreef:
Ach, jouw "zoete nep hap" duurt gelukkig slechts een kleine 28 minuten (als je de repeatknop tenminste niet indrukt ).

avatar van HiLL
jurado schreef:

En met nieuwjaar in je top!

Even een toelichting op mijn ochtendmeligheid: Zo'n droge opmerking: ik zie je al staan, de kerstboom optuigende (zoals zo knullig op deze hoes) en deze plaat aan. Klagende vriendin/vrouw en jij helemaal blij zijn dat deze eindelijk weer opstaat

Hans Brouwer schreef:

Mijn platenspeler heeft geen repeatknop

HiLL schreef:

Pieter Paal
Deze Kerstplaat klinkt toch erg zomers.

avatar van kaztor
Zou de kerstman ook kunnen surfen?

kaztor schreef:
Zou de kerstman ook kunnen surfen?

Als ze hem glijmiddel geven wel.

Harald
Pieter Paal schreef:
Deze Kerstplaat klinkt toch erg zomers.

is ja ook in California op genomen en White Christmas hebben ze daar (bijna) nooiet. White Horses wel

Pieter Paal
'White horses in the snow'.

Harald
Pieter Paal schreef:
'White horses in the snow'.

Listen...the snow is falling..

avatar van vantagepoint
Toen werd er toch alles gedaan om albums te verkopen, een kerst-album inblikken. Maar het is toch weer iets speciaals dat ze er van hebben gemaakt, het album klinkt heel zomers voor een kerstalbum. Maar gaat hier toch wel opstaan bij kerstmis, zeker voor een foute kerstmis met de nodige traditie en versiering . 3 sterren voor de zang vooral van the beach boys. Ben nog al heel beach boys fan-achtig te worden.

Ik denk hierbij ook aan het kerstalbum van Bob Dylan en het kerst-album van Phil Spector.

avatar van Lonesome Crow
Humor om te lachen, deze heb ik ooit uit een uitverkoop bak gevist met 2 titels van Motorhead.
Voor 10 gulden kon je 3 CD's uitzoeken, alleen die hoes al is het allemaal waard.

Sindsdien met kerst zet ik hem minstens een paar keer op, afgewisseld met de kerst CD's van Elvis Presley en Phil Spector.
Ik wil dit jaar wel weer een kerst CD kopen, ik dacht aan die van James Brown (ja, mensen die bestaat !).

Best mooi uitgevoerd trouwens, loepzuivere vocalen en best originele uitvoeringen van de kerst-klassiekers.

avatar van willemmusic
Lonesome Crow schreef:
Humor om te lachen.

De hoes lijkt krek kreatief met kurk !
En wij hebben menig funky X-mas gevierd met de zwarte kerstman !

avatar van Ducoz
Vandaag, ter ere van de sneeuw weer eens gedraaid.

Het blijft natuurlijk niet al te best, maar het klinkt wel erg leuk en opgewekt.
Mijn 3 sterren is dan nog wel een beetje aan de hoge kant, maar 2,5* geef ik aan platen die ik liever ook even niet meer hoor, deze gaat in deze maand nog wel een aantal keer worden gedraaid

avatar van jorro
Het vervelende met dit kerstalbum is dat het goed genoeg is om 36e te staan in de 100 Greatest Albums of 1964 en 75e in BestEverAlbums. Dan ga je het zitten beluisteren terwijl het nog maar november is. Het fijne is wel dat het niet alleen maar covers zijn van gevestigde kerstliedjes. Dus meezingen is er niet bij. We Three Kings of Orient Are duurt wel veel te lang voor een kerstliedje. En een Blue Christmas is weer eens wat anders dan een White Christmas. Blauw van te veel drank?
Toch valt het me allemaal niet mee. Beetje slaapverwekkend is het. Geen vrolijke kerst dus.