Keyshia Cole - Calling All Hearts (2010)

R&B

10. Thank You

met Dr. Yvonne Cole

11. Better Me
avatar van Angelo
Net als bij het onlangs nieuw verschenen album van Keri Hilson, geldt ook hier: niet slecht, maar te alledaags om enige indruk te maken. Niets aan de hand R&B-nummers waarvan sommigen best aardig in het gehoor liggen, maar na een aantal luisterbeurten heb ik er alweer genoeg van. Eén van de beste nummers is het nummer met Faith Evans, ‘If I fall in love again’ vanwege de old school vibe. Verder vind ik ‘I ain’t thru’ ondanks de Nicki Minaj feature wel aardig, en datzelfde geldt ook voor ‘Tired of doing me’. Persoonlijke favorieten zijn het nummer met Timbaland, ‘Last hangover’ en –ondanks het feit dat ik niet echt liefhebber ben van ballads– de afsluiter ‘Better me’. De rest is erg matig...

avatar van Emile93
Niet bepaald bijzonder maar wel iets beter dan gemiddeld.

avatar van MetalMike
Wederom een plaat die voor mij hier en daar een beetje half/half aandoet. Ben geen fan van duetjes, maar de samenwerkingen met Tank en Faith Evans mogen er zijn. En op ballads is ze gewoon werkelijk fenomenaal, daar pakt ze mij helemaal in... wat een stem, wat een vrouw! Take me Away inderdaad, strik erom... ik ben verkocht. Soms word je gewoon verliefd op en door een stem, dat is hier het geval. "What You Do to Me", heerlijk met de sfeer die de instrumenten schetsen, old school.
Ik begrijp de Keri Hilson link. Ook een fenomenale stem, echter daar is het nog meer van alles en nog wat. Hier is gelukkig wel meer een lijn te ontdekken, maar toch... toch blijft het gevoel beklijven dat er veel meer in gezeten had, misschien vaker beluisteren.
Er is ook nog een 14 nummers versie, met een funky "Where Would We" en een fraai "Two Sides To Every Story" waar ook haar verhalende stem te horen is. En ja, ook die is prachtig.
Ik geniet echt van het plaatje... en toch het valt niet helemaal bij me binnen, een gevoel van een gemiste kans. Maar mijn god, wat kan die vrouw zingen...