Tim Hecker - Radio Amor (2003)

Canada
Electronic
Label: Mille Plateaux

1. Song of the Highwire Shrimper (7:24)
  2. (They Call Me) Jimmy (4:52)
  3. Spectral (8:09)
  4. I'm Transmitting Tonight (5:17)
  5. 7000 Miles (5:44)
  6. Shipyards of La Leiba (1:56)
  7. Careless Whispers (5:11)
  8. The Star Compass (4:49)
  9. Azure Azure (10:34)
  10. These Winds, White Heat (4:23)
avatar van Onderhond
20 stemmen en nog geen enkele commentaar ?

Vraagje dan maar voor de kenners. Tim Hecker is mijn ding zo niet maar dit album weet mij toch veel meer aan te spreken dan de rest. Worden er algemeen wel verschillen gezien tussen dit album en albums als Harmony in Ultraviolet en Haunt Me, of is dit gewoon een toevallige klik ?

Sietse
er zitten wel degelijk verschillen tussen de verschillende albums.

Harmony in Ultraviolet en Mirages zijn meer een combi tussen Radio Amor en Haunt Me Haunt Me Do It Again.

Radio Amor is ook wat warmer dan de andere albums, waar met name Haunt Me en Mirages vrij "koud" zijn.

En nu we het er toch over hebben...ik ga Radio Amor lekker draaien.
Mooi album

Sietse
wil ik er nog ff bij zeggen dat ik trouwens wel wat vrienden hebben die dit eigenlijk de mooiste van Tim Hecker vinden, dus als je deze het meest kunt waarderen is dan ben je niet de enige

avatar van Onderhond
Mij komt het iets duisterder en groezeliger over. Hoewel dat in combinatie met de melodieën wel meer aan een warm dekentje doet denken inderdaad. Van die wol die na een tijdje begint te prikken

Kan hier in ieder geval zeker 4* aan kwijt. Erg mooie sferische ambient, voor een keertje wel in mijn ambientstraatje passend.

Sietse
ohh, dit is zeker niet de donkerste plaat van Tim Hecker. Eigenlijk de minst donkere.

en inderdaad als of je een wollen deken (of trui) om je heen slaat...

ook wel "gruizig en prettig"

avatar van Nakur
De eerste luisterbeurt laat een hele goede indruk achter. Ik ben blij met deze 'blinde koop'

avatar van Fianosther
Zeker een goede koop, dit is wat mij betreft de beste van Tim.

tuktak
heerlijke droomplaat die teveel scherpe randjes bevat om bij in slaap te vallen. sfeervol, fris en mooi geproduceerd.

avatar van itchy
Azure Azure is toch wel zo verschrikkelijk mooi!

avatar van De-noir
Hier word ik heel erg gelukkig van

Mr.Bungle
Één van die ambient/electronic platen die je als liefhebber van het genre moet hebben.De scherpe randjes,kraakjes,en gruisjes,dragen enorm bij tot het geniale geluid van deze plaat.Ook ik word hier erg gelukkig van,de beste plaat van TH.