Bush - Golden State (2001)

Label: Atlantic

1. Solutions (4:27)
  2. Headful of Ghosts (4:22)
  3. The People That We Love (4:02)
  4. Superman (4:00)
  5. Fugitive (4:02)
  6. Hurricane (3:16)
  7. Inflatable (4:19)
  8. Reasons (3:41)
  9. Land of the Living (4:15)
  10. My Engine Is with You (2:36)
  11. Out of the World (4:05)
  12. Float (4:17)
voor mij beste album van Bush!!!

de opener "solutions" wekt onmiddellijk je interesse op en wordt vlot verdergezet in " headful of ghosts", nog zo'n andere melodieuze rocksong... voor mij beste song van dit album!!

met "the people that we love" gaat het tempo probleemloos omhoog, één der betere up tempo nummers uit het Bush arsenaal!

"superman" ligt opnieuw in verlengde van de
eerste twee songs en gaat er opnieuw vlot in bij mij!!

"Fugitive" en "hurricane" zijn zo'n typische bush song, je voelt de dreiging, de ingehouden woede... zonder ooit echt volledig te flippen, een gecontroleerde rage dus!

Inflatable is een rustpunt en wat voor één... ik vind dit beter dan hun glycerine!

"Reasons" opent dan weer sterk om alle ingebouwde rust weg te spoelen en wordt probleemloos verder gezet in "land of the living", een ander hoogtepunt van dit album!

"My engine is with you" blijkt ruigste nummer van album te worden, alles geven gedurende twee en een halve minuut... deze song deed me eraan herinneren dat ik ooit whiplash had

het volgende nummer biedt een welkome rustpauze aan om vervolgens in stijl en alle schoonheid te eindigen met "float", de ideale Bush afsluiter van een geweldig album!

4,5 stemmen!

Waarom toch nooit respect voor deze band. Is het omdat het allemaal iets té veel op Nirvana lijkt...? Goed, het borduurt voort in hetzelfde genre maar Bush hun bestaansrecht ontgunnen is blind zijn voor hun kwaliteiten. Dit album maakte me wee zoals alleen Nevermind dat (alweer een hele tijd terug) deed. Solutions slokt je volledig op in een bui van weemoed en melancholie, net als Headfull of ghosts. De single 'The People that we love' werd de hit van het album, maar doet eigenlijk ver onder voor de rest van de nummers. Superman, Inflatable en Hurricane zijn toppers in het grungegenre. Zeker het beste en meest volwassen album van de heren. Eeuwig zonde dat het hierbij moest blijven

avatar van Speedhorn
Ik snap wel dat 'The People That We Love' de grote hit werd, het maakte deel uit van de soundtrack van 'Need for Speed Hot Pursuit 2'.

avatar van himpie
bush blijft leuk maar dit album kan me gewoon niet zo boeien als de andere albums. dessalnietemin hele goede muziek. misschien moet ik het album maar s wat vaker luisteren dan. voorlopig 3,5*

Feeder
himpie schreef:

Luister hem nog maar eens

1,5
in der tijd gekocht omdat het nummer 'the people that we love' werd grijsgedraaid, maar eigelijk is dit een crap plaat, songs schrijven kunnen ze helaas niet

avatar van Ducoz
Net zoals Johnny zegt, is dit toch wel Bush beste album, samen met Sixteen Stone natuurlijk!

avatar van phantasia
Begin van de cd is aardig to goed, zakt daarna stevig in

avatar van Killeraapje
Bush heeft toch een nieuw album? Everything always now heet het geloof ik. Ben benieuwd hoe ze het zullen doen op Bospop.

avatar van Ducoz
Ja ik dacht ook zo iets te horen, maar heb er nooit meer wat van vernomen!

Edit:

Het album staat pas geplanned voor de herfst dit jaar, plaat word geproduceerd door Bob Rock(Metallica, Aerosmith, Mötley Crüe, Bon Jovi, The Cult) Dus dat kan wel eens wat worden!

avatar van Paalhaas
Bizar hoge scores onder de berichtenden hier.

avatar van freakey
Paalhaas schreef:
Bizar hoge scores onder de berichtenden hier.

Is ook een goede plaat, over het algemeen wordt Bush erg ondergewaardeerd bij de "serieuzere" muziekliefhebbers....

avatar van oceanvolta
Sterke rockplaat met enkel goede songs. De twee rustige nummers zijn ook om van te smullen. Jammer dat de lead gitaar soms wat te ver naar achter is gemixt. Groot pluspunt vind ik de stem van Gavin Rossdale, het scherpe randje in zijn stem geeft het net wat extra's.