Gnod & White Hills - Gnod Drop Out with White Hills II (2010)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

6. [Phase III] Well Hang
  7. [Phase III] Drop Out
  8. [Phase IV] Per Sempre
avatar van essence
Best wel goed, maar ik heb liever het 'uit-de-bochten-vliegen' werk van White Hills solo. Deze samenwerking is heel wat rustiger, maar minstens even psychedelisch en spaced out. Ook wat meer krautrockinvloeden hier.
Sowieso is 'Spaced Man' een heerlijke song. En toch 4*

avatar van ElroHirtje
Ik vind het heerlijk om op deze golven te werken achter laptop, ik hang in mijn werk en het golft bijna automatisch verder.

Met essence wel eens, beide bands kunnen op zichzelf nogal uit de bocht scheuren (en dan wel zo bedoeld), maar deze synergie duwt ze kennelijk binnen de lijnen. Ik vind het zelfs wat lastig om na te gaan wie op deze plaat welke invloed heeft.
Geheel is als ware een implosie. Voor mij op de schaal van intensiteit net zo explosief als wanneer ze op zichzelf staan. Deze plaat heeft derhalve meer dan bestaansrecht.