King Crimson - Live at Summit Studios, Denver, March 12, 1972 (2000)

Alternatieve titel: The King Crimson Collectors' Club Number 9 - February 2000

1 stem

Label: DGM

1. Pictures of a City (9:38)
  2. Cadence and Cascade (4:46)
  3. Groon (13:49)
  4. 21st Century Schizoid Man (10:10)
  5. Improv: Summit Going On (11:39)
  6. My Hobby (1:31)
  7. Sailor's Tale (6:52)
  8. The Creator Has a Master Plan (Including Improv: Summit & Something Else) (15:26)
avatar van liefkleinhertje
Deze CD is opgenomen voor KFML radio met een handjevol publiek dus geen dampend live concert
De vreemde eend in de bijt is The Creator Has a Masterplan want dit is de enigste uitvoering die ik ken van deze groep
My Hobby is een weird toespraakje van drummer Ian Wallace en heeft dus weinig met muziek te maken
De rest van de nummers is zoals we het kennen van deze tour inclusief de improvisaties en de geluidskwaliteit is uitstekend (dus geen Earthbound)

avatar van daniel1974nl
Zeker degene is The Sailor's Tale box is van uitstekende geluidskwaliteit en echt vele malen beter dan Earthbound. Ik zet deze echt liever op terwijl EB toch echt ok een paar lekkere nummers bevat en er toch echt heerlijk (vaag) wordt gemusiceerd.

Ook een paar prachtige uitvoeringen (Groon) en een paar improvs die ik niet van ergens anders ken :
The Creator Has a Master Plan