Discipline - Live at Moles Club, Bath, April 30, 1981 (2000)

Label: DGM

1. Discipline (5:57)
  2. Thela Hun Ginjeet (5:42)
  3. Red (6:11)
  4. Elephant Talk (4:45)
  5. Matte Kudasai (3:43)
  6. The Sheltering Sky (8:48)
  7. Indiscipline (7:02)
  8. Frame by Frame (4:58)
  9. Larks' Tongues in Aspic, Part II (6:37)
Aquila
Klein mijlpaaltje in (King Crimson) rockgeschiedenis dit album. Dit is een verslag van het eerste concert dat Discipline (aka King Crimson) gaf nog voordat het album "Discipline" uitkwam en nog voordat de band weer onder de naam King Crimson verder ging (dat was vanaf augustus in dat jaar). In totaal waren er in april/mei 16 concerten als Discipline, waarvan eentje in Amsterdam (Paradiso) en eentje in Brussel.

avatar van liefkleinhertje
Van die hele tour van Discipline/King Crimson uit 1981 is dit het enigste wat er te krijgen is op CD en dat is nogal karig de Heer Fripp kennende ,er bestaan nog wel 5 concerten van eind 1981 (Discipline tour) uit Japan maar die zijn alleen daar verkrijgbaar met een prijskaartje eraan wat zeker geen olifantengelul is
De opnamen kwaliteit hiervan is redelijk en het is aardig gezellig in het piepkleine zaaltje dus ik heb deze CD wel met plezier beluisterd
Deze CD is ook verkrijgbaar als The Collectable King Crimson Volume 2 en dan krijg je het concert uit Philadelphia van 1982 erbij