The Beach Boys - The Beach Boys in Concert (1973)

Label: Capitol

1. Sail on Sailor (3:18)
  2. Sloop John B. (2:59)
  3. Trader (4:46)
  4. You Still Believe in Me (2:54)
  5. California Girls (2:44)
  6. Darlin' (2:23)
  7. Marcella (3:30)
  8. Caroline, No (3:13)
  9. Leaving This Town (6:56)
  10. Heroes and Villains (3:48)
  11. Funky Pretty (4:06)
  12. Let the Wind Blow (4:11)
  13. Help Me Rhonda (4:14)
  14. Surfer Girl (3:03)
  15. Wouldn't It Be Nice (2:31)
  16. We Got Love (5:42)
  17. Don't Worry Baby (3:11)
  18. Surfin' Usa (2:46)
  19. Good Vibrations (4:41)
  20. Fun, Fun, Fun (3:26)
Pieter Paal
Aardig live-album, maar waar is Brian Wilson gebleven?
Het 'nieuwe' nummer 'We got love' klinkt als een niemendalletje.

avatar van Dungeon
Ik heb nog niet alles van the beach boys. Maar dit is het album dat ik het mooiste vind. Jammer dat Brian depressief thuis zat te trippen.
Maar wat een collectief zijn de boys hier zeg. De beach boys zijn hier uitgegroeid tot 1 van de beste livebands ooit. Het klinkt veel profesioneler dan hun eerste live jaren. Het nummer Leaving this town mag van mij in de top 1000 alltertijden op 1.

avatar van Poles Apart
Nee, geen Brian, en ook geen Bruce Johnston op dit uitstekende live album, maar wel Blondie Chaplin (gitaar) en Ricky Fataar (drums), twee voormalig leden van The Flame, die al eerder te horen waren op "Carl & The Passions: So Tough" (1972) alsmede het grotendeels in Baambrugge opgenomen "Holland" (1973) en op dit moment vast deel uitmaakten van de band. Met hun komst zorgden de twee muzikanten voor een frisse dosis creativiteit en slaagden zij erin het geheel wat strakker te laten klinken.

Het nummer "We Got Love" (nooit officieel op een studio album verschenen) komt dan ook geheel uit hun koker.

In de jaren hierna vertrokken zowel Chaplin als Fataar weer, keerde Brian ietwat geforceerd terug, maar werd er te vaak gekozen voor de gemakkelijke en vooral commercieel interessante weg.

avatar van Dungeon
Nu ik inmiddels alles heb is dit nog steeds mijn favoriete album. Door de zeer goede geluidskwaliteit kunnen mn bootlegs er ook niet tegen op.

avatar van EttaJamesBrown
Deze ga ik testen.

avatar van brandos
Een Beach boys-kenner gaf mij een kopie van dit album als ultieme introductie/compilatie. Ik heb ook inderdaad het gevoel dat ik ze hier in zeer goede doen beluister. Brain Wilson is natuurlijk superieur aanwezig in de vorm van zijn briljante composities, terwijl zijn fysieke afwezigheid niet stoort. Geen (eindeloze studiosessies/) overmatig perfectionisme maar een zeer vitale live-ervaring met een fantastische band. En broers Dennis en Carl (God hebbe hun ziel) waren volgens mij toch al de betere zangers.