The Beach Boys - L.A. (Light Album) (1979)

Label: Epic

1. Good Timin' (2:13)
  2. Lady Lynda (3:59)
  3. Full Sail (2:57)
  4. Angel Come Home (3:38)
  5. Love Surrounds Me (3:39)
  6. Sumahama (4:08)
  7. Here Comes the Night (10:53)
  8. Baby Blue (3:25)
  9. Goin' South (3:18)
  10. Shortenin' Bread (2:47)
avatar van Kaaasgaaf
Vreselijk album!

avatar van HiLL
Kaaasgaaf schreef:
Vreselijk album!

Waarom?

avatar van avdj
Er staan blijkbaar geen goede nummers op.

avdj schreef:
Er staan blijkbaar geen goede nummers op.

Luister dan maar eens naar 'Baby Blue'. Oorspronkelijk een solo nummer van Dennis, bedoeld voor zijn tweede solo-LP.
Een ontroerend prachtig nummer. Schande voor wie dat niet hoort.

avatar van jurado
Here comes the night met zijn smerige discobeat...walgelijk.
De songs van Mike Love zijn ook niet echt wat.

Good Timin' , Full Sail en de nummers van Dennis zijn nog best de moeite waard.

Laatste top album van de jongens, met toppers
als lady linda en love surrounds me.
En het beste bb nummer van mike love sumahama

Pieter Paal
Wat beter dan het vorige album. 'Full sail' en 'Angel come home' zijn hier de mooiste nummers. Het verkrachte nummer 'Here comes the night' verscheen ook als 12". The Beach Boys gingen ook met hun tijd mee.

avatar van Poles Apart
Na het fletse en zwakke "M.I.U. Album" is dit een verbetering. Dennis Wilson doneert twee nummers en dat kan nooit slecht zijn. Carl Wilson zingt opnieuw de sterren van de hemel, zijn stem slaagt erin om een matig nummer te transformeren in een goed en plezierig nummer ("Goin' South", "Full Sail").

Echter, de belabberde disco remake van "Here Comes The Night" is hier compleet overbodig en breekt het ritme en de sfeer van dit album, dat had gewoon een singletje moeten blijven, of nog beter: op de plank moeten blijven liggen.

Al bij al vind ik dit het laatste geslaagde Beach Boys album, de afdaling werd ingezet.

avatar van heartofsoul
Met Poles Apart eens dat dit een lichte verbetering in kwaliteit is t.o.v. het M.I.A. Album, maar inderdaad - het suffe disconummer Here Comes The Night bederft de pret in hoge mate. Fijn om in een paar nummers Dennis Wilson's gekwelde stem geluid te horen.

avatar van Supersid
Geen hoogvlieger, dat spreekt. Maar bijvoorbeeld Angel Come Home is toch wel best een fijn nummer.

avatar van Poles Apart
Dit album recent ook eens aangepast (net als "Surf's Up" eerder) en twee zwakke broeders (de disco remake van "Here Comes the Night" en Brian's "Shortenin' Bread" - dat beter op "Love You" had gepast) verwijderd en vervangen door een viertal nummers opgenomen in dezelfde periode (en ook in de running geweest voor een plekje op de plaat) en dan krijg je dit dus:

01) It's A Beautiful Day (3:29)*
02) Lady Lynda (3:59)
03) Full Sail (2:57)
04) Angel Come Home (3:38)
05) Love Surrounds Me (3:39)
06) Sumahama (4:08)
07) Good Timin' (2:13)
08) Baby Blue (3:25)
09) Goin' South (3:18)
10) Santa Ana Winds [early version] (2:56)**
11) Looking Down the Coast (3:17)**
12) California Feelin' (2:53)*

* : terug te vinden op Made in California (2013)

** : nooit officieel uitgebracht, wel te vinden op YouTube

avatar van willemmusic
We gaan het weer proberen, Poles!

avatar van willemmusic
Top!!!
Everything gonna be fine with Al Jardine!