Tori Amos - From Russia with Love (2010)

Label: Universal

1. Little Earthquakes (7:18)
  2. Icicle (4:49)
  3. Beauty of Speed (5:02)
  4. Lust (4:07)
  5. Dragon (5:19)
  6. Josephine (2:48)
  7. Precious Things (6:03)
  8. Bells for Her (6:25)
  9. Star of Wonder (3:47)
  10. Silent All These Years (5:17)
  11. Take to the Sky / Muhammad by Friend (5:11)
  12. Mother Revolution (5:36)
  13. Space Dog (5:14)
  14. Indian Summer (5:39)
  15. China (5:44)
  16. Yes Anastasia (5:42)
  17. Winter (7:39)
  18. Bouncing Off Clouds (5:18)
  19. Leather (4:04)
Onderdeel van een box die onlangs is uitgekomen: klik.

Tori's bo(to)x.

Zonde.

deric raven schreef:
Tori's bo(to)x.

Zonde.

Ben ik met je eens. Wat ik ook zonde vind is het feit dat er geen cd is verschenen van haar optreden met het Metropole Orchestra, want dat had echt iets toegevoegd aan haar discografie.

Dit optreden in Moskou op 3 september 2010 (Crocus City Hall) is een solo performance. Die zijn vaak erg mooi, maar voor mij persoonlijk op den duur ook wat lang wegens het ontbreken van andere instrumenten.
Natuurlijk is het prachtig wat ze doet: Tori = haar piano en haar piano = Tori, maar zo'n machtig orkest als toevoeging was live wel erg bijzonder om mee te maken.
Laat ik hopen dat het alsnog ooit uitgebracht gaat worden.

From Russia with Love is een dubbelaar die is toegevoegd aan een exclusieve, uitgebreide box:

This Special Edition includes:

· Tori Amos "TORI" Edition Diana F+ camera

· Special Edition "China" Lens Set:
(55mm Wide Angle "Distance" and "Close" Close Up Lens)

· Exclusive & Unreleased "Live from Moscow" Double CD" signed by Tori

· Glossy Black Flash

· Limited Edition Tori Photo taken in Moscow using her "TORI" edition Diana F+

· Roll of 400 / 120 Color Film and custom cover TORI (Diana F+ Book)

Je mag er ook goed voor in de buidel tasten en dan heb je wel wat bijzonders. Maar ik zit niet te wachten op zo'n camera of weet ik het wat voor toevoegingen. Mij gaat het om de dubbelaar en daar is verder helemaal niks mis mee. Het klinkt weer als een klok. Tori verwent haar Russische publiek uitstekend, is goed bij stem en speelt weer schitterend piano.
Op de setlist valt ook niet veel aan te merken.
Hiermee is dit album vooral leuk voor de grote liefhebbers waar ik mezelf zeker toe reken, maar ook voor de luisteraars die bij de laatste albums zijn afgehaakt. Dit is Tori in haar meest pure vorm en dat is anno 2010 nog steeds dik in orde. Botox of niet.

avatar van thebestfreaks
Wat een prachtig concert zeg! Genieten. Inderdaad ook voor mensen die zich met name op het oudere werk richten. Een fijne sfeer, mooie setlist. Die hele box is echter ook niet aan mij besteed.

avatar van Darkzone
Ik hoop dat deze 2-cd ook los te koop zal zijn, eens... Ik heb foto's gezien van de digipack en dat ziet er prima uit. Zou zonde zijn als dit de enige Tori-release zal zijn die ik niet zal hebben (Montreux heb ik alleen op dvd aangeschaft, niet op cd).

Maar ik ben deze dubbel-cd nu aan het downloaden, zodat ik hem toch in mijn bezit heb.
Ik heb ook de hele liveshow met het Metropole Orkest en dat was een unieke gelegenheid om zoiets op dvd/bluray uit te brengen (in 5.1 mix), maar ik vrees dat ze die kans hebben laten liggen, net als met Caprera, Bloemendaal (unieke entourage in het bos!).

avatar van Minneapolis
Ik snap niet dat "Welcome's in sunny Florida" niet op cd is uitgegeven (in de vele bootlegs verdwaal ik). Op piano is mooi, met orkest boeit mij niet, maar met een kleine begeleiding van bas en drums vind ik haar het spannendst. Ook was dit (2004) de afsluiting van haar goede tijd. "The Beekeeper" uit 2005 vind ik nog een mooie plaat (wordt hier wat te laag gewaardeerd vergeleken met latere albums vind ik). Maar daarna heeft ze me met geen enkel album meer kunnen overtuigen.