Baaba Maal - Nomad Soul (1998)

Senegal
Wereld
Label: Palm Pictures

1. Souka Noya(I Will Follow You) (6:25)
  2. Africans Unite (Yolela) (3:42)
  3. Mbolo (5:45)
  10. Koni (6:28)
  11. Lam Lam (12:18)
  12. Awa * (5:06)
  13. Amin * (4:34)
totale tijdsduur: 1:07:16 (1:16:56)
avatar van Michiel Cohen
Een album met een verhaal. In 2017 was ik bezig met de voorbereiding van een uitzending van een radioprogramma op de zaterdagmiddag. Daarin probeer ik zoveel mogelijk nieuwe releases te draaien. Van dit album had ik de track Lam Lam opgenomen in de playlist van die middag. Was in de veronderstelling dat dit een nieuwe release was. Had het net binnen gekregen.
Tijdens de uitzending kwam ik er echter achter dat Nomad Soul toen al bijna 19 jaar oud was.Kon het niet geloven. Klinkt alsof het gisteren is uitgebracht. Ook een goede geluidskwaliteit en is zijn tijd ver voorruit.