Angus & Julia Stone - Memories of an Old Friend (2010)

Australiƫ
Folk / Rock
Label: EMI

1. Private Lawns (3:04)
  2. Babylon (5:01)
  3. Paper Aeroplane (3:41)
  4. Take You Away (3:49)
  5. My Malakai (3:06)
  6. Lonely Hands (3:47)
  7. Little Bird (4:28)
  8. Chocolates & Cigarettes (3:56)
  9. Old Friend (4:06)
  10. Choking (5:47)
  11. Mango Tree [US Version] (3:45)
  12. Heart Full of Wine (4:28)
  13. All of Me (5:26)
Pas op! Dit is niet het derde album van Angus & Julia Stone. De platenmaatschappij weet het weer leuk te brengen maar als ik de volgende tracklist neerzet weet u al genoeg:

01. Private Lawns (3:04) [Chocolates & Cigarettes]
10. Choking (5:47) [Down The Way - Bonus CD]
11. Mango Tree (US Version) (3:45) [Chocolates & Cigarettes]
12. Heart Full Of Wine (4:28) [Heart Full Of Wine [EP]]
13. All Of Me (5:26) [Chocolates & Cigarettes]

Juist ja. Een soortement van compilatie aangevuld met welgeteld 1 nieuw nummer en dan net doen alsof dit een nieuw album is. Maar is het dan ook waardeloos? Nee, niet echt. Prachtige liedjes natuurlijk, maar voor de grote fans niet echt nieuw meer.
Nu wil ik mezelf geen groot fan noemen en ken ik alleen Down the Way plus de 2 soloalbums van zowel Angus als Julia. Het debuut ken ik ook niet eens en in dat geval is dit een prima album waar een hoop leuke dingen op 1 album staan verzameld.
Misschien dat we op deze wijze dit jaar een beetje te veel worden doodgegooid met dit duo en is het daardoor net even too much. Maar ach. Mooie muziek is mooie muziek.

avatar van RoyDeSmet
De titel verklapt het al een beetje hè. 'Memories of an OLD friend'.
Het zijn dus geen nieuwe nummers, zoals in bovenstaande post is aangetoond.

Hoewel het dus niets nieuws is vind ik dit een hele mooie CD.
Als je de EPs al had voegt dit niet veel toe, maar als je de EPs nog niet had is dit een mooie aanvulling op je Angus & Julia Stone-collectie.
Ook als je de EPs wel hebt kun je deze rustig beluisteren aangezien de nummers in een andere volgorde staan en de volgorde voegt altijd wel iets toe aan de sfeer van de CD.

De nummers die hierop staan vind ik gewoon heel mooi.
De teksten zijn niet altijd even diepzinnig, dat is jammer, maar de sfeer is heel relaxt en vredig, zomers.
De productie is goed gedaan. Extra instrumentjes en geluidjes die op precies het juiste volume staan zodat ze iets mysterieus' over de muziek heenroepen.

Dit is muziek die het het hele jaar door goed doet.

Vooral Julia's 'Lonely Hands' -haar versie van een ander bekend A&JS lied- is een mooie verrassing.
Chocolates & Cigarettes is lekker somber en mysterieus dankzij de zang die niet helemaal binnen de maat blijft.
Paper Aeroplane vind ik een minder nummer. Maar dat is wellicht gewoon een kwestie van smaak.
My Malakai is lekker zomers en blijft een tijdlang in mijn hoofd zitten.

avatar van Rounder
3,5 ster voor nr 5 en 7