J.A.C. Redford & Barry Manilow - Oliver & Company (1988)

Score
Label: Walt Disney

1. Once upon a Time in New York City (3:59)

met Huey Lewis

2. Why Should I Worry? (3:35)

met Billy Joel

3. Streets of Gold (3:39)

met Ruth Pointer

4. Perfect Isn't Easy (3:01)

met Bette Midler

5. Good Company (2:33)

met Myhanh Tran

6. Sykes (2:20)
  7. Bedtime Story (4:42)
  8. The Rescue (3:24)
  9. Pursuit Through the Subway (3:48)
  10. Buscando Guayba (3:51)

met Ruben Blades

11. End Title (1:16)
neo
Het was Manilow die veel eerste ideeen bij elkaar sprokkelde, waar later Redford bij werd gehaald. De mentaliteit van New Yorkse zwerfhonden en hun leven op de straat is veranderd in swingende jazz, zowel in de score als in de liedjes. Erg speels, met zeer grote toegevoegde waarde van bijvoorbeeld muzikale snob ondersteuning bij de tekst van een snob poedel. ''Ik hou van Herrie''... 4 sterren

music_kaza
Once Upon A Time In New York City - Huey Lewis is een erg goed lied, wellicht de beste van de film. De film begint dus erg goed.
Hoewel er dan mindere tussen zitten als "Perfect Isn't Easy" weet Oliver nog een (voor Disney) aparte soundtrack met vrolijke nummer die in je hoofd blijven haken, en de muziek voor sfeerversterking. Beetje kinderachtig zo nu en dan, maar daar had ik niet teveel last van.

3,5 - 4*

Ted Kerkjes
Why Should I Worry? is geschreven door Dan Hartman.