Roxette - Crash! Boom! Bang! (1994)

Zweden
Rock / Pop
Label: EMI

1. Harleys & Indians (Riders in the Sky) (3:15)
  2. Crash! Boom! Bang! (5:02)
  3. Fireworks (3:58)
  4. Run to You (3:39)
  5. Sleeping in My Car (3:47)
  6. Vulnerable (5:03)
  7. The First Girl on the Moon (3:11)
  8. Place Your Love (3:09)
  9. I Love the Sound of Crashing Guitars (4:49)
  10. What's She Like? (4:16)
  11. Do You Wanna Go the Whole Way? (4:11)
  12. Lies (3:41)
  13. I'm Sorry (3:10)
  14. Love Is All (Shine Your Light on Me) (6:41)
  15. Go to Sleep (3:58)
avatar van T.O.
Vreselijke muziek.

Sleeping In My Car was anders een geweldige single!

avatar van T.O.
speak for yourself

avatar van J.Bell
Crash! Boom! Bang! vind ik een heel mooi nummer...maar ik zal wel de enige zijn, voor de rest ken dit mij niet echt meer boeien.

avatar van c-moon
ik moet akkoord gaan met TO hier... ;-o

Casartelli (moderator)
Roxettes beste naar mijn smaak. Volgens allmusic: 'too pop for rock lovers and too rock for pop lovers'. Heb ik persoonlijk niet zo'n probleem mee: 't zijn fijne melodietjes, redelijk afwisselende songs. De uptempo nummers en Per Gessle's gitaarwerk mogen wat naïef aandoen... wie van deze kwalificaties verder niet schrikt*, moet hem toch eens een kans geven. 4*

* 't Is voor mij altijd een hele verademing tussen alle grunge en andere pseudo-alternatieve muziek uit die tijd...

Broer Konijn
Het broertje van Broer Konijn had altijd een broertje dood aan Roxette, maar ik vond Roxette altijd wel leuk. Dit plaatje ook wel, vooral Sleeping In My Car...

Casartelli schreef:
'too pop for rock lovers and too rock for pop lovers'.

Krek, dat is het!!!
Inderdaad hun beste en meest gedreven plaat!!

En ik schaam me er niet voor om te zeggen dat ik nog steeds een zwak heb voor Per en Marie

avatar van musicfriek
Hun beste...... Absoluut niet mee eens. Naarmate hun carriere werden ze juist alleen maar minder. Sorry hoor, maar dan vind ik Look Sharp en Joyride stukken beter dan dit geval.

Casartelli (moderator)
Look sharp? Die doet me nu toch wel wat onontwikkeld aan, beetje hoog Madonna-kloongehalte...

Casartelli schreef:

En wederom sluit ik me volledig aan bij Casartelli
Deze plaat is ook veel constanter dan Look Sharp en Joyride, hoewel deze plaat natuurlijk niet die Knijters van hits bevat die voornoemde albums wel hebben.

avatar van Nicolage Rico
Pinsnider schreef:

En wederom sluit ik me volledig aan bij Casartelli

Hier staat eigenlijk geen één goede hit op. "Sleeping in my car" was overigens wel een aardig grote hit.

avatar van Pinsnider
Zie verder mijn betoog onder "Joyride"...

Ook dit is zo'n plaat die van begin tot eind lekker weg draait... Alleen een beetje sneu zoals ze zich stoer presenteren en dan vreselijke albumtitel... Wordt de muziek niet minder om!!

avatar van kaztor
De reacties die hier staan zijn wel vrij vermakelijk en serieus te nemen.
Maar ik zou mezelf er niet toe kunnen bewegen om een album van deze band te kunnen beluisteren en/of waarderen.

Pieter Paal
'Vulnerable' is mooi!

avatar van LucM
Dit is wel confectiepop en vernieuwend is het ook niet, ik zet dit ook niet zo vaak op maar het is nog best te doen en er staan wel aardige songs op dit album zoals "Crash! Boom! Bang!", "Sleeping in My Car" en "Vulnerable".

avatar van Killeraapje
Toen dit uitkwam vond ik het erg prettige muziek en er staan best een aantal goede nummers op maar helaas ook wat veel overbodig vulmateriaal. Roxette is een formule, maar voor mij werkte die toen best aardig

avatar van Poeha
Crash! Boom! Bang! maar zeker Vulnerable vind ik nog steeds sterke tracks.
De rest ken ik niet, behalve dan Sleeping In My Car.

MindRuler
Iets minder dan Joyride maar toch nog genietbaar. Vulnerable vind ik te melig voor woorden, voor het overige goeie tracks. De platen die ze hierna uitbrachten konden me echter niet meer bekoren.

avatar van waardamme
1,5
Ik vind dit Roxette's zwakste plaat. De plaat mist visie en cohesie en klnkt geforceerd. Het is een verzameling van op zich goede songs die men soms verknoeit door te proberen 'vernieuwend' te zijn of door krampachting aansluiting te vinden bij de Britpop.
De plaat mist de scherpte van Look Sharp!, het vertrouwen van Joyride en de speelvreugde van Tourism.

Mind Ruler
Vind ik samen met Love Is All het minste nummer van het hele album.
I'm Sorry is hier het vergeten pareltje!

avatar van Supersid
Dit is wel een érg zwakke plaat. De singles ergeren mij nog het meest, en te zeggen dat ik de vorige 2 platen zonet nog verdedigde tegen wild om zich heen schoppende Roxette-bashers Hier hebben ze overschot van gelijk...

Ik vind dit allesbehalve een zwakke plaat. In tegendeel, dit album haalt over heel de lijn een constant niveau. Ok, het is lichtverteerbare pop, maar wel goede pop.
I'm sorry, What's she like, Crash Boom bang vind ik de beste nummers van dit album en ik kan er ook niet echt inkomen wat je tegen dergelijke nummers kan hebben...

avatar van horned_reaper
Hoort het nummer 'Almost Unreal' ook niet op dit album te staan? (Prachtig nummer trouwens)

Sleeping in my car is idd een geweldig nummer!

avatar van Pinsnider
JesJesJes!!! Eindelijk medestanders die een tegengeluid laten horen tegen het alhier alom gebezigde Roxette-bashen!!! Als ze de Crashing Guitars en de Hareleys en Indians hier af hadden gelaten was het een wereldplaat, want dat stoere gedoe past ze absoluut niet. Voor de rest één en al pracht!!

Casartelli (moderator)
Eens v.w.b. de Crashing Guitars, maar Harleys & Indians vind ik toch wel een lekker relaxed nummer. En het staat me bij dat ik de laatste keer dat ik hier naar luisterde (wat alweer even geleden is) Love Is All ook wel wat erg pompeus vond.

avatar van Supersid
Ik vind dit een moeilijke! Ergens voel ik een zeker loyaliteit tov Roxette, vooral omwille van de twee voorgaande albums (gerekend mét "Tourism"). Dit smaakt me echter écht niet: té veel té fout té goedkoop & té glad...

Bij Free record shop lag ‘favorites from Crash boom bang’ destijds in de bak, een compilatie van 10 tracks.

Die kende ik eerder dan het volledige album en was ook beter uit te zitten. Ik heb goede herinneringen aan die cd. Er staan fijne nummers op, ik hou hier wel van.