Tourist - Antwerps Testament (2010)

Belgiƫ
Label: Eigen Makelij

1. Antwerps Testament (3:17)
  2. Mijn Stad (3:00)
  3. Belijder (4:23)
  4. Als Ge Wilt Vrijen (3:52)
  5. Engel in Babylon (2:24)
  6. Weg van Hier (2:56)
  7. Mr. Carpenter (3:53)

met Alphonso

8. Wolken (2:53)

met Sput

9. Triestige Plant (5:08)

met Katastroof, Yello en Seno

10. Wij Zen Geen Ratten (3:33)
  11. Man Zijn (3:19)
  12. Dromen van Beesten (2:57)

met Yello

13. Liefde Liefde (3:50)
  14. Klein Gebedje [Remix] * (4:29)

met Sticks

15. Visa Paspor * (3:27)

met Typhoon

avatar van Supernormal
Wie A(ntwerpen) zegt moet B(elgië) zeggen. Hetzelfde gevoel krijg je bij het lezen van "De Leeuw van Vlaanderen": hier zwelt je borst van op! Minpunt hiervan: vele nummers lijken op elkaar. Maar die stem blijft goud waard.

avatar van jassn
Mijn stad

Nu pas door dat hij al iets uit heeft van materiaal, terwijl ik al een heleboel liedjes al een tijdje ken.

avatar van MAS
MAS
Er komt een re-release in België en Nederland op Top Notch.

avatar van thomzi50
Met twee toffe bonustracks, die re-release.

avatar van Yestsida
Antwaarpe!

Met voorsprong m'n favoriete Nederlandstalige rapalbum (van m'n favoriete Nederlandstalige rapper). Ik bezit de originele versie van het album, toen hij nog getekend stond bij Antwerps Hip Hop-label Eigen Makelij.

De productiekeuze op Antwerps Testament zit helemaal goed. Tourist zelf is ook een sterke rapper. Maar het absolute hoogtepunt van dit album (en Tourist zelf) is zijn stem én met name z'n dik Antwaarps accent.

Elk nummer beluister ik met veel plezier, hier zijn al een aantal aanraders: Antwerps Testament, Mijn Stad, Als Ge Wilt Vrijen, Weg Van Hier, Triestige Plant(!), Wij Zen Gin Ratten en Liefde Liefde.

De re-release op TopNotch heeft twee bonustracks meegenomen. Beide zijn sterke nummers met ook geweldige gastbijdrages van twee Noorderburen. Visa Paspor vind ik de sterkste van de twee.

De opvolger gaat volgens mij wat meer kleinkunst invloeden hebben dan dit album... als we van z'n twee EP's moeten uitgaan uiteraard (5 van de 6 nummers staan ook op het tweede album).

Laat En Route maar komen!

avatar van thgryda
Dringend eens deze en de opvolger kopen om dit eens in de diepte te checken. Met spotify komt ge nie ver en een pindakaas versie in afwachting van de originele albums, vind ik niet meteen. Ik kom hier later nog op terug.

avatar van Mr. B
Antwerps testament is wel te vinden. En op Spotify en Deezer zijn beide albums te streamen.

avatar van thgryda
Mr. B schreef:

Dank, de komende week Antwerps testament opnieuw wat spins geven...

avatar van Nr.4
Ben met het luisteren naar Tourist altijd achter de feiten aan blijven lopen...onlangs deze pas aangeschaft nadat ik ook En Route veel later dan de release pas begon te ontdekken. Moet zeggen dat ik ook Antwerps Testament erg kan waarderen. Mooie sfeervolle producties en fijn taaltje om naar te luisteren.