D.A.C. - Professioneel Chillen (2005)

Label: Nano

1. Nachtmerrie (Intro) (0:54)
  2. Keihardcore (4:31)
  3. Scene 1: Eendjes Voeren (Skit) (2:17)
  4. Coffeeshopdiplomaten (4:12)

8. Tijdperk (3:52)
  9. De Cypher (5:21)

met Skiggy Rapz

10. Levensmoe (3:01)
  11. Scene 2: Gaan We Ut Zo Spelen? (Skit) (2:00)
  12. Als Ik (5:52)
  13. Chixxx (4:24)
  14. Weerwoord (3:19)
  15. Scene 3: Tequila Boem! (0:57)
  16. Ik Meen ‘t Echt (4:49)
  17. Springstof ['04 Remix] (3:46)
  18. Scene 4: Tijd Is Tijd (Skit) (1:46)
  19. Doorhalen (5:48)
  20. Scene 5: Professioneel Chillen (2:16)

met Ronald Giphart

21. Telefoonketen (5:26)
Rudie schreef:
Daar waar ik Jiggy Dje en Diggydex solo heel goed te pruimen vind weten ze in hun grotere groepsverband met D.A.C. me niet te overtuigen. Het komt nergens echt volgroeid en doordacht over. 3 sterren dan maar omdat er wel een aantal toffe tracks op staan die me nog weleens kunnen bekoren.

Ze zijn hier ook nog een stuk jonger. Dit is echt studentenrap met enorm veel punchlines en zelfs wat gevoelige nummers. Benieuwd of D.A.C nog ooit een album gaat opnemen. Ze staan 19 sept wel op Smoelwerk.

avatar van Rudie
MAS schreef:

Stuk jonger? Jiggy bracht een jaar later Noah's Ark uit. Zoveel kan er niet gebeurd zijn in de tussentijd.

MAS
Dat klopt dat scheelt inderdaad niet zoveel. Op Noah's Ark had Jiggy natuurlijk ook kans om bepaalde tracks te doen waar die bij D.A.C. door het werken met een groep geen kans voor had. Als je hun eerste album DiDACtici hoort hoor je wel degelijk verschil voor al Jiggy en Diggy zijn veel gegroeid.

avatar van skyzz
MAS schreef:

heb ze gemist op smoelwerk, was het dope?

MAS
Was zeker dope ze konden helaas maar 4 nummers doen ofzo. GMJ was er ook niet bij

avatar van maxinator
hiphopisdesjit is echt geniaal! die samenzang

avatar van KILLERBEE99
Als Ik

GCITY050
Hier staan écht alleen maar dikke tracks op. Zo. Ondersteboven geblazen door deze.

avatar van carero
Dit is het album dat ik de meeste plays heb gegeven ever, misschien komem de Eminem Show of Get Rich or Die Tryin nog in de buurt. Altijd deze pompen tijdens het bezorgen van huis aan huis balden en het dumpen van folders.

avatar van Shelter
Goede groep met lekkere flow en dope teksten/beats.

avatar van jasper1991
Leuk hiphopalbum met stuk voor stuk degelijke rappers. Hoogtepunten staan vooraan met Keihardcore en Coffeeshopdiplomaten, maar niet alles is even memorabel. Ik vind het overigens weerzinwekkend om zo laconiek het fenomeen levensmoe te behandelen. Leuke skits verder.

avatar van Kos
Kos
BoordAppel schreef:
Goed album, helaas staan er te veel te lange en niet leuke skits op. Single is Doorhalen en die zag ik vandaag nog op TMF voorbij komen. .

Wow, TMF haha,

maar dit is idd wel een nice geproduceerd album.