Ryan Star - 11:59 (2010)

Label: Atlantic

1. Band New Day (3:14)
  2. Right Now (3:40)
  3. Last Train Home (4:14)
  4. Breathe (3:49)
  5. We Might Fall (3:06)
  6. This Could Be the Year (3:16)
  7. Unbreak (3:47)
  8. Start a Fire (3:20)
  9. Losing Your Memory (4:45)
  10. 11:59 (3:21)
avatar van musician
Nog een geheel onbeschreven blaadje op mume, deze Ryan Star.

Iedereen die de serie Lie to Me tot in den treure heeft gevolgd en elke keer aangenaam werd getroffen door de titelsong, weet inmiddels ongetwijfeld dat het gaat om A brand new Day van dit album.

A brand new day

Het nummer gaf hem in 2009 een BMI TV Music Award.

En, zoals dat dan gaat, leidt dat bij kijkers tot interesse in ander werk van de betreffende artiest.
Dit album bestond nog niet in 2009, maar de waardering zal Star hebben aangezet tot een album met redelijk vergelijkbare composities.

Het gaat om typisch Amerikaanse rock met een beetje vaart er in. Die in de verte wellicht wat doet denken aan Bryan Adams maar Star heeft een meer modernere kijk op zaken. Hij heeft tot nu toe nog slechts vier albums uitgebracht, niet eens echt succesvol. Behalve dan deze, die reikte in de Billboard album lijsten tot de 31e plaats in 2010.

Het is derhalve niet echt nieuw maar Star laat horen dat ook gebaande paden, zoals die van de Amerikaanse rock, heel goed kunnen evolueren naar nieuwe tijden. Gecombineerd met aangename vocalen en een paar mooi vondsten (zoals bagpipes uit de synthesizer op Losing your memory now) maakt 11:59 een sterk album.

Ik begin eens met 3,5, met uitgroei mogelijkheden naar boven

avatar van Guillaume
Gewoon een lekkere rockplaat.