Garrison Starr - Airstreams & Satellites (2004)

Label: Vanguard

1. Gasoline (4:20)
  2. Sing (3:37)
  3. Hey Girl (4:41)
  4. Superhero (3:45)
  5. Underneath the Wheel (4:10)
  6. Wonderful Thing (3:29)
  7. Like a Drug (3:26)
  8. Runner Up (4:33)
  9. One Sided (2:48)
  10. Airstreams & Satellites (10:04)
Garrison Starr , een van de velen vrouwelijke singer songwriter die opkwamen rond het millennium. Om daar dan tussen op te vallen, dat is lastig. Toch is Garrison Starr wel een zangeres die een redelijk eigen koers vaart. Vanaf de high school bracht ze al wat werk uit en de eerste twee officiële albums werden door Geffen uitgegeven. Het derde album meer bij een idependent label, maar 2 nummers weren door Steve Earle geproduceerd. Hij vroeg haar ook om op wat werk van hem zelf te spelen. Met andere woorden, hij was redelijk ondr de indruk van Garrison. Airstreams Satellites is uit gegeven bij Vangeyard en dit platenlabel heeft meer vrouwelijke singer songwriter.
Dan de muziek. Als eerste heeft Garrison een prettige stem en het hele album ademt een positieve sfeer. Lekkere muziek op een zomerse dag. De nummers zijn afwisselend, sommigen americana achtig , maar ook een aantal pop cathy achtige. Dat maakt het ook lastig om een goed oordeel te geven. De teksten zijn trouwens soms redelijk provocerend, dat verwacht je helemaal niet als je de muziek hoort.
Geen enkel nummer is slecht, maar ook weinig dat echt verrast. Het heeft toch wel een Amerikaanse snik qua productie. Een goed album, zo is het ook door vele recensenten beoordeeld, maar het pakt mij niet echt,