Wilson Pickett - Right On (1969)

Funk / Soul
Label: Atlantic

1. Groovy Little Woman (2:42)
  2. Funky Way (2:32)
  3. Sugar Sugar (3:00)
  4. Sweet Inspiration (2:57)
  5. This Old Town (3:26)
  6. You Keep Me Hangin' On (4:58)
  7. Lord Pity Us All (3:23)
  8. It's Still Good (2:40)
  9. Woman Likes to Hear That (2:56)
  10. She Said Yes (3:17)
  11. Hey Joe (3:07)
  12. Steal Away (3:47)
avatar van Angelo
Tot dan toe het slechts verkopende album van Wilson Pickett, al begrijp ik niet helemaal waarom. Dit album is namelijk van dezelfde kwaliteit als z'n voorgaande albums. Zijn covers 'Sugar, sugar' en 'You keep me hanging on' zijn overigens prima gedaan en overtreffen met gemak de originele versies. Niet geheel hetzelfde kan gezegd worden van Jimmy Hughes' 'Steal away' en van 'Sweet inspiration'die zijn wel mooi hoor, maar ik vind de originele versies leuker. Andere mooie momenten op dit album zijn het tekstueel scherpe 'This old town' en 'Hey Joe', maar ook 'Lord pity us all' en 'She said yes'. Iets meer bombasme wordt geleverd met een nummer als 'Woman likes to hear that' Gewoonweg een leuk album zonder al te veel clichés dat vooral gericht is op het hebben een good time. Zijn versie van 'You keep me hanging on' is echt een juweeltje geworden!