Phosphorescent - Live / Ghost Lights (2010)

Roots
Label: Dead Oceans

1. A Picture of Our Torn Up Praise (5:09)
  2. South (Of America) (4:16)
  3. It's Not Supposed to Be That Way (5:13)
  4. Tell Me Baby (Have You Had Enough) (4:09)
  5. Hey That's No Way to Say Goodbye (4:06)
  6. Heaven, Sittin Down (2:54)
avatar van harm1985
Aangename Live EP van Phosphorescent. Geluidskwaliteit is wat wisselend, want sommige nummers zijn opgenomen bij een soundcheck en dat hoor je er wel vanaf. De nummers van Pride zijn wat minder folk en wat meer zoals op Here's to Taking it Easy.

avatar van harm1985
Potverdorie, dit is stiekem een heel erg goede live EP die je doet smachten naar meer live materiaal. Nog steeds jammer dat ik niet het hele concert heb kunnen meepakken op TakeRoot. Matt Houch is misschien technisch niet de meest begaafde zanger, maar die overslaande stem van hem pakt me elke keer.

avatar van harm1985
Afgelopen week besteld via InSound, samen met wat ander 'oud' werk van Houck. De verzendkosten waren aan de hoge kant ($17), maar het was wel de enige plek waar deze live EP, die alleen bij concerten in de VS werd verkocht, te krijgen was voor een schappelijke prijs en op CD i.p.v. download.

Luisterde 'em eerst via Spotify, maar had 'em inmiddels meer dan 5 keer beluisterd, dus wilde nu wel eens een hardcopy. Het hoesje is wel van karton (net als die oude singles van vroeger), maar ziet er verder verzorgd uit.