The SpongeBob SquarePants Movie (2004)

Label: Rykodisc

1. Avril Lavigne - Spongebob SquarePants Theme (0:47)
  2. The Flaming Lips - SpongeBob & Patrick Confront the Psychic Wall of Energy (3:38)
  3. Wilco - Just a Kid (2:51)
  4. Mike Simpson, SpongeBob, Patrick en Goofy Goober - The Goofy Goober Song (2:42)
  5. The Waikikis, Prince Paul en Wordsworth - Prince Paul's Bubble Party (2:29)
  6. Electrocute - Bikini Bottom (3:40)
  7. SpongeBob - The Best Day Ever (3:02)
  8. The Shins - They'll Soon Discover (3:24)
  9. Ween - Ocean Man (2:07)
  10. Patrick - Under My Rock (3:18)
  11. SpongeBob, Patrick en The Monsters - Now That We're Men (1:50)
  12. Tom Rothrock - Goofy Goober Rock (2:54)
  13. Motörhead - You Better Swim (5:14)
  14. Plus en The Jellyfish Band - Tech Squeezebox / The Jellyfish Song (1:16)

met SpongeBob

15. The Pirates - SpongeBob SquarePants Theme [Movie Version] (1:02)
liekpiek
The Shins & Wilco, en verder zie ik niet veel positiefs aan dit album...
en een zingende Spongebob veroorzaakt ook minpunten

avatar van HammerHead
Motörhead!!! Van het nummer heb ik nog nooit gehoord, maar goed.

Ween! Da's toch ook wel erg leuk altijd.

Als we toch allemaal artiesten gaan opnoemen dan wil ik toch ook The Flaming Lips erbij hebben

Geran
Dan voeg ik SpongeBob er nog ff aan toe Hij is mijn grote vrolijke held hoor Jammer dat die verrotte Avril erop staat.. 'k Haat haar!

Is dit geen Soundtrack?

Electro_
Mwah niet echt want de nummers komen geloof ik niet echt terug in de film.
Ik heb net het kerstnummer van onze gele spons gedownload.

avatar van dudehere
grappig hoe toch veel goede 'indie' bands spongebob omarmen

Electro_
Spongebob is gewoon een hele gave dude

avatar van Sanderkeuh
Spongebob ftw.
Goofy Goober ftw.
Cool album, 3.5*

avatar van Justinx
Het feit dat Avril Lavigne en Ween een bijdrage leveren aan deze soundtrack zegt voor mij al genoeg!

music_kaza
Er zitten typische vrolijke Spongebob tracks tussen, maar de muziek uit de serie is toch wat beter.

Nihilisme
Justinx schreef:

Drie jaar te laat, maar: Ween en Avril Lavigne in één zin noemen is echt heiligschennis.

avatar van Teunnis
Nummer 1 en 14 krijgen van mij een nominatie voor verschikkelijkste nummer aller tijden. Zeker nr. 14 is om te kotsen

Voor de rest zitten er wel wat 'grappige' dingen bij, maar de eigen nummers zorgen ervoor dat ik zit te twijfelen tussen 2* en 2,5*. Nou vooruit, dankzij de stiekem toch wel hilarische film 2,5*.

goofy boober song is te gek!

avatar van Lars Muziek.
He Sponsbob Squarepants orgineel thema highlights staad niet op MM.

avatar van B.Robertson
Motörhead staat er toch maar mooi op met You Better Swim. Origineel is dit You Better Run van het album March ör Die. You Better Swim is een heropname met nieuwe teksten, staat gelukkig op YouTube.