Ween - Quebec (2003)

Label: EMI

1. It's Gonna Be a Long Night (2:50)
  2. Zoloft (3:52)
  3. Transdermal Celebration (3:26)
  4. Among His Tribe (3:39)
  5. So Many People in the Neighborhood (3:30)
  6. Tried and True (4:02)
  7. Happy Colored Marbles (3:14)
  8. Hey There Fancypants (2:00)
  9. Captain (3:59)
  10. Chocolate Town (3:17)
  11. I Don't Want It (3:25)
  12. The Fucked Jam (2:59)
  13. Alcan Road (5:08)
  14. The Argus (4:53)
  15. If You Could Save Yourself (You'd Save Us All) (4:51)
avatar van Tribal Gathering
Nog geen een berichtje bij dit geniale meesterwerk van de gebroeders Gene en Dean Ween. Daar gaan we even verandering in brengen.

Samen met The Mollusk en Chocolate & Cheese behoort deze tot mijn favouriete albums van de band. Alles wat Ween zo goed maakt is hierop aanwezig.

U wilt het perfecte popliedje : I Don't Want It, Transdermal Celebration en Tried and True check

U wilt een nummer dat begint als een lief liedje en daarna compleet ontspoort : So Many People in the Neighborhood en Happy Colored Marbles check

Of misschien een gare instrumental : The Fucked Jam check

Een compleet op zichzelf staande beuker over Catfights en Gangbangs : It's Gonna Be a Long Night check

U begrijpt het al, Ween is weer behoorlijk eclectisch bezig. Tel daarbij op het feit dat alle nummers gewoon weer fantastisch in elkaar zitten en je hebt weer een fantastisch album van een fantastische band. Ik bekijk dit wel een beetje door de roze bril van de fan, maar de huidige 7 stemmen bij dit album zijn er gewoon veel te weinig.

The Argus....is ook geniaal, en Chocolate town en Zoloft en ja de rest heb je al genoemd...

gewoon weer een hele coole plaat van Ween

avatar van Justinx
Het klinkt misschien wat raar, maar ik vind dit toch echt het beste album van Ween. Veel akoestisch en de gekheid waar Ween bekend om staat is zeker aanwezig, maar is op deze plaat wel bescheiden gebleven. Vind deze band na al die jaren nog steeds erg goed en kan niet wachten op een nieuw album.

Hoogtepunten op dit album zijn er heel veel, maar Chocolate Town is toch wel erg geniaal, evenals Captain, Tried and True en The Argus. Heerlijke plaat, even 0.5 omhoog naar 4.5. Het is echt het luisteren waard.

avatar van JJ&Joan
Ik vind dit ook een uitstekend album van het exentrieke combo Ween.
Ze kunnen zo veel kanten uit en telkens klinkt het uitstekend en geloofwaardig.

kuifenco
Ooit grijs gedraaid. Zonet herontdekt aan het stoffig eind van mijn kast-alphabet. Blijkt onbeperkt houdbaar!

avatar van philtuper
Ween is koning!

avatar van Juul1998B
Even mn stem zwaar verhogen zeg. Tweede luisterbeurt komt binnen als ronaldo bij real madrid.
Ik hoor veel stijlen door elkaar maar wat ik vooral voel is emotie in de klanken.
Snel luisteren jij Koen St