Yuck - Yuck (2011)

1. Get Away (3:36)
  2. The Wall (3:57)
  3. Shook Down (3:27)
  4. Holing Out (4:11)
  5. Suicide Policeman (3:15)
  6. Georgia (3:36)
  7. Suck (4:19)
  8. Stutter (3:42)
  9. Operation (3:47)
  10. Sunday (4:23)
  11. Rose Giver a Lilly (4:06)
  12. Rubber (7:14)
  13. The Base of a Deam Is Empty *
  14. Milkshake *
  15. Natsu Nandesu *
  16. Doctors in My Bed *
  17. Coconut Bible *
  18. Soothe Me *
avatar van Obscure Thing
Klinkt zeker aardig. Heerlijk toegankelijke rock en luisterd makkelijk weg. soms mag er wel iets meer diepgang in maar ""Rubber" is een instant classic!

avatar van handeman
Het geluid is zeg maar echt mijn ding . Op het podium echter een stel melige , nurkse verveelde pubers. Ach ja we zijn allemaal jong geweest (lang geleden )

avatar van Dwejkk_
Yo La Tengo, Teenage Fanclub, Sonic Youth... enkele namen die mij te binnen schoten. En dat vond ik helemaal niet erg . Mooie nummers die perfect in mijn straatje passen. 4,0*

Verassend dat dit het verder nog niet echt goed doet op musicmeter (en ook op Rateyourmusic), misschien een beetje de Surfer Blood van 2011?

avatar van oruiz
Dwejkk_ schreef:

Daar zou je zomaar een punt kunnen hebben. Twee heerlijke bandjes die het vreemd genoeg vrij slecht doen op die 2 beoordelingssites die je nu noemt.

Maakt het voor mij alleen maar extra lekker dat ik het wél erg fijn vind, daar niet van.

avatar van Dwejkk_
Moet wel zeggen dat, ondanks de mooie liedjes, deze band nog niet echt een eigen snoet heeft. Hopelijk ontwikkelen ze dat nog wel een beetje.

Een nummer als 'Shook Down', erg mooi, maar ik had het zo gelooft als iemand had gezegd dat het van Teenage Fanclub was geweest. Ik vind het allemaal zo erg niet, maar ik snap de kritieken wel.

avatar van lost in music
Lekkere cd dit! Klinkt erg 90's achtig. Stevige gitaren en zo'n heerlijke monotone stem die er boven uit schreeuwt. Mijn 2 favoriete nummers tot nu toe: The wall....Heerlijk psychedelisch nummer en operation (heerlijk gitaar riffje zit daar in).
Deze cd gaat op de afspeel lijst!

avatar van Wildsurf
Yuck is zo'n jaren 90 revival bandje. Dinosaur Jr., Yo La Tengo en Pavement zijn duidelijk terug te horen in dit debuutalbum. En ja als liefhebber van vooral jaren 90 alternative rock vind ik dit erg lekker klinken, het enige jammer aan Yuck is dat het een eigen gezicht mist. Het klinkt alsof ze op elk nummer als een bepaalde band willen klinken en dat is jammer want ze hebben zeker potentie.

avatar van Dwejkk_
Na een maandje zijn er maar enkele nummers die mij echt zijn bijgebleven en luister ik 'm niet meer in zijn geheel, nee, toch maar een halfje ervan af. Niet slecht, maar...het valt net iets te veel op waar de mosterd vandaan is gehaald, hopelijk bij een volgende cd ietsjepietje origineler, want ik geloof dat ze stiekem wel weten hoe ze een goed popnummer moeten schrijven.

Tjongejonge, Operation is wel heeeel erg Teenage Riot hoor. Dit bandje is soms net even iets te obvious in zijn invloeden.

avatar van stef212
Kan alleen maar concluderen dat Yuck een mooi debuut heeft afgeleverd. Oké ja, mét talrijke, hoorbare invloeden, maar dat stoort in mijn opzicht niet echt.

avatar van Wasabi
Helemaal als je Yuck eerder kent dan haar invloeden. Ja, erg fijn plaatje dat ik vrij vaak opzet. Daarom ook gekocht. Hoesje is ook geweldig trouwens.

avatar van HazeyJane
Geweldige plaat waar geen enkel slecht nummer opstaat.
Elk nummer blijft hangen en die fuzzy gitaren klinken geweldig.

Ulfat-e-Zulmat
Een vieze plaat zeker.

avatar van lovegun
obsessed schreef:

Dat nummer lijkt er echt belachelijk veel op, Shook Down ook trouwens.

Vind het toch een prima album, ondanks de vele verwijzingen naar Sonic Youth.

avatar van Sandow
Ik vind het ook prima, en dan vooral die prachtige, huilende gitaar in Get Away. De rest van de nummers zijn degelijk tot zeer goed. De invloeden liggen er inderdaad vingerdik bovenop, maar gelukkig zijn het steengoede invloeden en hoor ik nu eenmaal geweldig graag noise tegenwoordig. Schaamteloos kopiëren vind ik het ook niet. Ik ga Yuck waarschijnlijk ook zien op pukkelpop en dan zien we of ze het live ook kunnen waarmaken.

avatar van bonothecat
Sonic Youth light

avatar van hallo!
Echt een typisch 3,5* album. Je ziet het ook aan de mooie normale verdeling van de stemmen.

Ik vind de afwisseling van hardere en meer dromerige songs erg goed. Mijn favoriet is zeker de opener met die heerlijk schreeuwende gitaar.

avatar van Dielie
een beetje teveel trage nummers of dan zachte nummers, zoals je wil, maar het is een groeiplaatje, en ze bloeien uiteindelijk mooi open,

tis lente niewaar,

de frontman zou zo een broere van wijlen Amy Winehouse kunnen zijn, dang!

avatar van Sjaakspeare
Het openingsnummer bevalt me goed. Meer heb ik nog niet gehoord, maar daar zal ik spoedig verandering in brengen.

nu voor maar 6 euro incl bonustracks link

DjFrankie (moderator)
En ik vind hem geweldig, prima gitaarnummers van een album wat nog echt een groeibriljant lijkt te zijn.
Opener Get Away is geweldig om een album mee te beginnen.

DjFrankie (moderator)
1/2 verhoogt wat een fijne cd, heb deze de gehele week in de auto gehad en blijft maar beter worden, de bonusnummers zijn trouwens ook erg goed. Aanrader dit album.