Phoenix - Alphabetical (2004)

Frankrijk
Label: Source

1. Everything Is Everything (3:01)
  2. Run Run Run (3:50)
  3. I'm an Actor (2:33)
  4. Love for Granted (4:24)
  5. Victim of the Crime (4:02)
  6. (You Can't Blame It on) Anybody (3:33)
  7. Congratulations (1:12)
  8. If It's Not with You (3:57)
  9. Holdin' on Together (3:27)
  10. Alphabetical (10:04)
moviefreak#1
Everything is Everything is momenteel de sterkste stijger in de kink fm outlaw 41

Is dit wat voor mij?

moviefreak#1
Zou best is kunnen

avatar van Jordy
Oeh, leuk nummer inderdaad. Is dus een heel album van, maar 's checken

Goede plaat! Op knappe wijze prince en world party samengebracht

avatar van Kos
Kos
Ik ken alleen 'if i ever feel better'. Was best wel een hitje 1,5 jaar geleden.

maak daar maar 4 van geloof ik. United was uit 2000...

Dit is echt zo'n album waarvan ik nu denk "heerlijke cd, meer niet", maar dat op lange termijn wel eens heel erg favoriet kan gaan worden. Helaas gebeurt het tegenovergestelde ook regelmatig in dit soort gevallen Afwachten maar: nu vind ik hem erg lekker.

Ruby1966
Heerlijke cd.
Love For Granted is voor mij absoluut het mooiste nummer.

avatar van titan
titan (crew)
Leuke cd, maar mijn exemplaar kent een hele andere tracklisting. Ik zie hier nummers bijstaan die op de vorige cd United staan.

Ruby1966
Inderdaad, die tracklisting klopt niet.

avatar van T.O.
Er is een corrigeerknop

En daar maak ik dan maar gebruik van

Veel ploinks, plinks en luchtige gitaartjes. Heerlijke chill-muziek, maar daar blijft het bij. 3,5*

Had toch wat meer verwacht van deze naam .

iemand hen gezien op De Paleisrevolutie vorige zaterdag?

Een erg lekker album, veel funkier en soulvoller dan de single doet vermoeden

Phoenix schreef:

Helemaal mee eens. Inderdaad veel zwierig geklingel en geklangel hier een daar. Lekker plaatje maar niet meer... 3*

leuk leuk, alweer gewoon leuk, niet fantastisch ofzo. Run run run is bijvoorbeeld zo'n heerlijk chill nummer.

Een wat flauwe en pitloze plaat. Sommige nummers zijn best aardig, maar al met al te soft wat mij betreft.
Everything Is Everything en Victim of the Crime steken er wat bovenuit.

avatar van fluidvirgo
Een band met een heerlijk gelikt geluid. Die geliktheid zorgt zeker op deze plaat voor een gebrek aan verassingen. Everything is everything is dan wel weer een meesterlijk staaltje popcrafting en Love for granted is een prachtballad, maar zo'n schaamteloos Dr. Dre pianootje bij Victim of the crime vind ik dan wel een beetje te ver gaan...

An sich een goede plaat met een paar prima songs maar het gebrek aan variatie (vooral qua sound) speelt ze in the long run toch parten...

***1/2

avatar van barrett
Heerlijke layback plaat, tof om eens naar te luisteren als je moet studeren.

avatar van gemaster
De derde plaat van Phoenix die ik beluister en deze is toch beduidend minder dan het debuut of de meest recente. De opener is erg fijn, maar daarna wordt dit niveau niet meer vastgehouden. Het glijdt allemaal iets teveel langs me heen. Slecht is het natuurlijk bijlange na niet, maar heel erg opgewonden kan ik hier niet van raken.

avatar van Booyo
If It's Not with You maar 1 keer als favoriet aangevinkt? Ridicuul! Heerlijk nummer. Groovy tot en met.