Sylosis - Edge of the Earth (2011)

Label: Nuclear Blast

1. Procession (6:44)
  2. Sands of Time (5:12)
  3. Empyreal (4:51)
  4. Empyreal (Part 2) (1:12)
  5. A Serpents Tongue (5:29)
  6. Awakening (4:04)
  7. Kingdom of Solitude (5:42)
  8. Where the Sky Ends (3:57)
  9. Dystopia (5:49)
  10. Apparitions (7:20)
  11. Altered States of Consciousness (5:36)
  12. Beyond the Resurrected (5:07)
  13. Eclipsed (4:41)
  14. From the Edge of the Earth (7:33)
avatar van Soulmaggot
De eerste 3 tracks die je al op myspace, website , facebook kan luisteren zijn gewoon geweldig Ze blijven onmiddelijk in je hoofd hangen. Ook Sands Of Time kan je al voor een groot deel beluisteren in het Sylosis Edge Of The Earth Promofilmpje. Ook is er van elke song een teaser te beluisteren van 30 seconden , en echt alles klinkt geniaal Ik kan al niet meer wachten op de release !!!

avatar van Don Cappuccino
Soulmaggot, je mag nog niet stemmen als je het complete album nog niet gehoord hebt. Dus je kan je stem weghalen. Even een dagje wachten, ik ben ook erg benieuwd naar het album.

avatar van Soulmaggot
Heb het album volledig nu en ik laat mn stem mooi staan zegt genoeg?
5 sterren!! dit is ongetwijfeld 1 vd beste cds/bands van de afgelopen jaren

avatar van Don Cappuccino
Ik zie nu dat het album te beluisteren is, dat ga ik dan maar eens snel doen!

avatar van Don Cappuccino
Ik vind het album niet zo bijzonder. Het heeft heel veel invloeden van Trivium en ik snap dat je daar heel erg blij mee bent, Soulmaggot. Maar het is niet zo dat ik het album slecht vind, het klinkt wel allemaal weer erg lekker, het is alleen niet erg origineel maar het is ook heel moeilijk om dat te zijn nu.

avatar van james_cameron
De gehoopte overtreffende trap is dit tweede album helaas niet geworden. Voornaamste probleem is het opstappen van de vorige zanger, Jamie Graham. Gitarist en voornaamste songwriter Josh Middleton neemt nu alle vocalen voor zijn rekening. Hij doet dit zeker niet onverdienstelijk, maar Graham had een veel groter bereik en zorgde voor veel meer sfeer. Nu is het toch allemaal wat meer gewoontjes en vlakker. Jammer, want de muziek is wel weer van zeer hoog niveau. Ook de songs zijn subliem. Wat een energie, wat een heerlijke riffs. Uitstekende plaat, al met al, maar de band heeft gewoon pech dat het debuut zo extreem goed was.

PriestMaiden
Verrassing van het jaar (tot nu toe ) Ken hun debuut nog niet goed. Maar dit is een strakke plaat geworden.
Het instrumentale nummer Where the Sky Ends is het hoogtepunt voor mij.
Andere favorieten: Empyreal, Sands of Time en opener Procession. Vet gitaarwerk op dit schijfje.

avatar van AOVV
Vet gitaarwerk, inderdaad! Die gitarist kan er iets van. Het gevaar dat bij al die virtuositeit wel eens om de hoek komt loeren, is dat men de aandacht te weinig richt op de songs zelf. Oké, geweldig origineel is dit niet, maar wel lekker. Die opener is hakt er bijvoorbeeld meteen goed in. De zang vind ik niet super, maar het gaat me nooit enorm storen. Goeie plaat, zonder meer!

3,5 sterren

Soulmaggot schreef:
Heb het album volledig nu en ik laat mn stem mooi staan zegt genoeg?
5 sterren!! dit is ongetwijfeld 1 vd beste cds/bands van de afgelopen jaren

Pfff ik ben dit allemaal wat beugehoord door jouw, zakt naar 2 sterren.

PriestMaiden schreef:

Pfff ik ben dit allemaal wat beugehoord door jouw, zakt naar 2 sterren.

Zet hem terug op drie en een half: nummers als Altered States of Consciousness, Empyreal en Sands of Time zijn goed, live was het ook een goed optreden bij de 013 in Tilburg.

De solo van Eclipsed is gewoon weg 333333333333333

Maidenfreak
Sterke plaat van deze nog niet zo bekende band. Er zit zowat van elk populair metal genre een stuk in. Altered States of Consciousness is mijn favoriet nummer.