Jessie J - Who You Are (2011)

R&B / Dance
Label: Lava

1. Price Tag (3:42)

met B.o.B

2. Nobody's Perfect (4:19)
  3. Abracadabra (3:50)
  4. Big White Room (5:29)
  5. Casualty of Love (3:54)
  6. Rainbow (3:05)
  7. Who's Laughing Now (3:54)
  8. Do It Like a Dude (3:15)
  9. Mama Knows Best (3:15)
  10. L.O.V.E. (3:50)
  11. Stand Up (3:27)
  12. I Need This (4:20)
  13. Who You Are (3:50)
  14. Price Tag [Acoustic Version] *
  15. Do It Like a Dude [Acoustic Version] *
  16. Who You Are [Live Acoustic Version] *
avatar van *San*
Het nieuwe idool van 2011 volgens muziek critici. Price Tag en Do It Like A Dude klinken in ieder geval goed!

avatar van NewYorkCityLight
Do It Like a Dude vind ik dus echt verschrikkelijk. Price Tag heb ik ontweken als de pest, het enige dat ik daarvan weet is dat het een grote hit is geworden in Engeland, wat opzich al genoeg zegt...

avatar van HungUp
Ik moet zeggen dat ik het een zeer goed album vind (vandaar 4 sterren), er is echter toch iets dat er bij deze vrouw ontbreekt: Een eigen identiteit. De nummers afzonderlijk zijn erg sterk, met hier en daar een misser (L.O.V.E. is echt een draak van een nummer en Big White Room is een regelrecht zeiknummer) , maar er zit soms een te groot verschil in de stijlen van afzonderlijke nummers. Daarnaast klinkt ze qua stemgeluid op bepaalde nummers weer heel anders, op Abracadabra klinkt ze soms als Alesha Dixon om maar een voorbeeld te noemen.

Toch 4 sterren. Omdat nummers als Price Tag, Nobody's Perfect, Abracadabra, Who's Laughing Now en Stand Up zo sterk staan als een huis.

avatar van Emile93
Vandaag Price tag geluisterd en wat een GEWELDIG nummer! Nu het album aan het downloaden...

avatar van Angelo
Emile93 schreef:

Bespaar je de moeite zou ik zeggen! Price tag is inderdaad erg leuk, maar de rest valt behoorlijk tegen. Do it like a dude vind ik echt vreselijk! Ik hoop niet dat Jessie een soort Katy Perry kopie wordt.

Angelo schreef:

Ik vond Do it like a dude ook vreselijk maar ik ga de gok toch wagen!!! Tenslotte hou ik wel van gelikte muziek zoals je weet!!
Ik hoop ook niet dat ze Katy als voorbeeld neemt want ik heb echt een hekel aan haar!:D

avatar van Emile93
Klopt het trouwens dat Big white room live hoort te zijn of heb ik een verkeerde versie te pakken?

avatar van Angelo
^ Ja, die is inderdaad live.

O ik dacht al...

Wat kan ze geweldig live zingen dan zeg!! Ik kreeg echt kippenvel! VEEL BETER dan madame Katy

Lekker album hoor!
Beste tracks: Price tag (ft. B.o.B.) en Big white room
Verreweg de slechtste track is Do it like a dude!

beatcluster
Ik heb het album gedownload doordat ik een gokje wilde wagen, dit album valt absoluut niet tegen! Het is een debuutalbum van een zangeres/singer-songwriter die prima in het rijtje Lady Gaga, Katy Perry en Nicki Minaj thuispast. Het album klinkt lekker, maar ik heb wel het idee dat deze dame nog wel haar eigen stijl moet vinden. De nummers onderling verschillen nogal veel van elkaar. 'Do it like a dude' is bijvoorbeeld een explicit R&B/Dance nummer wat net zo goed door Lady Gaga gezongen had kunnen worden. Price Tag is echt zo'n radiohitje, maar Who You Are is een wat rustiger nummer met een mooie tekst. Ik vind het wel opvallend dat er een livenummer opstaat. Kortom: een aardig debuutalbum, maar ik hoop dat het volgende album minder rommelig is. 3,5*

1,0
Na het horen van Price Tag erg benieuwd naar dit album. Maar toch een beetje teleurgesteld. Price Tag is een prima nummer en er staan nog best wat nummers op die "ok" zijn (Mama knows best), maar veel nummers zijn me te makkelijk. Daarnaast vind ik haar soms echt te schreeuwerig overkomen.

vind het een zeer goed album met een mooie mix tussen catchy songs en sterke ballads (big white room)
nieuw topper 2011!

rodneyVL
Een zeer begenadigd zangeres met talent. Marketingtechnisch is er echter een fout gemaakt, het is zonder gene een rip-off van Gaga. Als het concept Jessie J eerder was geweest, was het een icoon geworden, nu moet ze de plaats na Gaga innemen.

avatar van Kos
Kos
Dit is tamelijk pijnlijk. Waar is Lily Allen als je 'r nodig hebt...

avatar van Style.Girl
Wauw wat kan zij goed zingen zeg. Al hoor je niet van alle nummers dankzij de beats en remix dat ze dat wel kan. Big white Room is een geweldig mooi nummer. Bij mij is die live, ik weet niet of dat bij iedereen zo is?
Price Tag, Nobody''s Perfect, Abracadabra, Big White Room, 'Who's Laughing Now en Do It Like A Dude zijn nu al fantastisch. Casualty of Love en Rainbow zijn ook leuk maar wel minder.

Mamma Knows Best vind ik dan nog minder leuk.

En de rest moet ik nog luisteren

Ik vind dit wel een leuk album
een getalenteerde jongedame met een dijk van een stem, ik mag dr wel
Do it like a dude, vond ik nooit zo'n leuk nummer, dus toen kwam ik achter WHO YOU ARE en ik vond die echt brilliant een prachtig nummer in mijn ogen! die stem, en die lyrcis gewoonweg prachtig!
de 2e single pricetag is ook erg leuk vind ik, leuke catchy beat en goede tekst!
Verder vind ik Nobody's perfect, Big White Room, I Need This,Who's Laughing Now, Acracadabra, Stand up ook heel erg sterk

De rest van de nummers zijn ook leuk... maar minder bijzonder

4 sterren

avatar van Style.Girl
Zo dat zijn wel heel veel smileys

1. Price Tag = 4,5* Geweldig nummer, en is ook meteen het eerste nummer dat ik van haar heb gehoord. Ik wist eerst totaal niet wie ze was, maar het scheen dat ze heel goed kon zingen, dus toen ben ik meer van haar gaan luisteren. En dit is gewoon een goede single keuze en 1 van de leukste nummers op haar album.

2. Nobody's Perfect = 4* Mooie opvolger van Price Tag, en hier komt haar stem toch beter tot haar recht. Je begint eigenlijk steeds meer van haar te genieten na je dit nummer geluisterd te hebben.

3. Abracadabra = 4* Eigenlijk hetzelfde als Nodboy's Perfect, want het is gewoon een erg lekker nummer. Natuurlijk zijn het verschillende nummers maar even goed dus dezelfde beoordeling,

4. Big White Room = 5* Geweldig mooi nummer! Hier bewijst ze eens dat ze geweldig kan zingen, zo perfect zijn haar uithalen en alles klopt gewoon. Haar beste nummer op haar album by far. En mijn versie was ook nog eens live, dus dat bewijst maar weer eens wat een heerlijke zangeres is zowel als haar stem als uiterlijk.

5. Casualty Of Love = 3,5* Begrijp me niet verkeerd, het is een erg mooi nummer. Maar vind haar andere nummers toch iets beter, en brengen mij meer bepaalde sfeer in. Niet slecht, maar niet geweldig.

6. Rainbow = 3,5* Een beetje hetzelfde als Casualty Of Love, en toch 1 van de mindere nummers. Maar niet haar slechtste

7. Who's Laughing Now = 4* Het begin is misschien niet helemaal geweldig, maar daarna heeft het echt weg van een goede song. Je kan er lekker op bewegen, en het klinkt gewoon lekker in je horen.

8. Do It Like A Dude = 4,5* Heel veel mensen vinden dit geen leuke nummer, maar ik vind het fantastisch! Maar ik begrijp het negatieve wel van dit nummer, het is natuurlijk heel anders anders dan de andere nummers. En is misschien best Ke$ha achtig, waar je absoluut niet mee vergeleken wil worden . Maar ik vind dit dus juist net als Price Tag een toppertje!

9. Mamma Knows Best = 3* Niet haar sterkste nummer, al kan ze hier wel geweldig zingen maar niet echt mijn style. Hou er opzich wel, maar het is net als Do It Like A Dude best anders vergeleken met haar andere nummers. Wel leuk, niet erg vermakelijk.

10. L.O.V.E = 4* Ook een erg fijn nummer, en is lekker om naar te luisteren.

11. Stand Up = 3,5* Ook niet haar beste nummer, maar wel lekker vrolijk. Misschien een beetje te gewoontjes?

12. I Need This = 3,5* Ook niet heel sterk, al is het wel een leuk nummer om een keer geluisterd te hebben.

13. Who You Are = 4,5* Geweldig nummer ook. Met een mooie tekst, en erg aangrijpend. Een mooie afsluiter .

Totale score = 4,2 = 4*

avatar van Cinemaniak
1,0
Ik ga hier geen cijfer voor geven, het album valt me gewoon erg tegen. Haar zang komt zo ontzettend geforceerd over dat het bij mij gewoon onecht over komt. Sommige nummers zijn redelijk 'catchy', maar de irritatie van haar zang wint het toch.

Soledad
We don't need your money, money, money. Is dat niet vragen om illegale downloads?

avatar van Rich_B
Steengoed album!
Heb hem vandaag toch maar eens gekocht op de gok, aangezien ik toch na een tijdje gek ben geworden op de single 'Price tag'.
Zoals hierboven ook werd vermeld, er staan hele goede ballads op!
En dan weer afgewisseld met catchy up-tempo nummers!

Hoop dat ze een blijver zal zijn!

@Cinemaniak zie toch echt een beoordeling..

Maar goed heb het gehele album nog niet gehoord, maar vind de enkele nummers die ik al wél heb gehoord vrij goed. (:

Ik vind haar liedjes erg leuk. Price tag luister ik het meest. Ik nodigde een keer wat vriendinnen uit zette price tag op en de sfeer zat er meteen in!

Soledad
musicloverx schreef:

Misschien moet ik dat dan ook eens gaan proberen, breezer erbij...

avatar van pureshores
ondanks alle publiciteit en image toch enigzins niet opzienbarend genoeg.
Eerste kennismaking was Do it like a dude, viel op door explicit en een "wie is dit"vraag. Daarna Price tag die al snel door sky radio en de herhalingszenders op high rotation werd gezet en de heruitgave die ik van dit album hoorde biedt meer van hetzelfde. De agressie van Do it like a dude wordt niet meer getoond en single Domino klinkt als Katy Perry en de uitkomst is nu een goede zangeres met niks aan de hand liedjes waar we er al zoveel van hebben. Jammer

avatar van Gloeilamp
Soledad schreef:

avatar van Arrie
Angelo schreef:

Ik hoop niet dat Jessie een soort Katy Perry kopie wordt.

Ik kom er nu achter dat Domino van Jessie J is, want ik heb mijn zusje dat nummer al vaker horen draaien, maar ik dacht eigenlijk telkens dat het van Katy Perry was. Had ook zo gekund.

avatar van pureshores
klopt-denk dat om nog meer eruit te halen ze voor de gelikte sound van Perry's produktie gaan, toegevoegd aan die expanded edition plus dat ze de Voice UK als panellid gaat assisteren dus full on nu in the limelight

Hunter
Zonde dat dames als Nicki Minaj, Lady Gaga en Jessie J de hitlijsten domineren met hun semi opvallende clips, en semi nieuwe muziek. Wat deze ''artiesten'' doen is elkaar gewoon schaamteloos kopieren. Ge-auto-tuned zingen op een beat kan tegenwoordig iedereen. Een persoon vinden die er dan ook nog volslagen idioot bij wil lopen is een tweede.

@Hunter
Nicki Minaj is een beetje de Missy Elliott van de jaren 2010 naar mijn mening, duikt opeens overal op en werkt met velen samen en heeft wel opzienbarende videos. Bovendien zijn haar singles (voor velen) waarschijnlijk strontirritant, zoals nu Stupid hoe, wat ik zelf wel grappig vindt.
Zo'n reacties had je 10 jaar terug ook bij Get ur freak on van ME, waar bij mijn werk toen een radio door gesneuveld is omdat de meesten compleet gek werden als dat gedraaid werd en die mensen hadden niet zo'n brede muziekhorizon

Rudi1984
Ik ken haar alleen als schreeuwmeisje, maar stuitte zojuist op onderstaande video. Verrassend! Ga snel het album checken, hoewel ze daar dus wél het schreeuwmeisje zal uithangen...

YouTube - Jessie J - Nobody's Perfect Acústica