Katy B - On a Mission (2011)

Electronic / R&B
Label: Rinse

1. Power on Me (4:20)
  2. Katy on a Mission (3:39)
  3. Why You Always Here (5:35)
  4. Witches Brew (3:21)
  5. Movement (2:42)
  6. Go Away (3:37)
  7. Disappear (3:30)
  8. Broken Record (3:18)
  9. Lights On (3:25)

met Ms. Dynamite

10. Easy Please Me (3:58)

met Magnetic Man

11. Perfect Stranger (3:17)

met Magnetic Man

12. Hard to Get (6:54)
avatar van Zwammer
Fijn plaatje dit, lekkere uptempo muziek. Katy heeft een zeer fijne stem om naar te luisteren en de nummers lijken mij ideaal voor zomerse dansavonden!

avatar van domainator
Ik ben geen Dubstep fan maar dit is erg lekker, inderdaad fijne stem en lekkere beats. Dit album heeft op 1 gestaan in de UK en terecht.

avatar van Osiris Apis
Katy on a Mission klinkt als een remix van Justin Bieber. Dikke biet.

edit: Oh, het origineel van Benga klinkt nog harder.

avatar van NewYorkCityLight
Dat nummer met Ms. Dynamite (wat lang geleden...) is wel leuk

avatar van musicman13
Errug fijne zomerplaat! Wat een geweldige stem, lekkere beats & leuke teksten!

Jessie j wie? Gimme Katy B!

LoveStoned
Ik heb tot nu toe alleen "Power On Me" geluisterd, waarvan ik een Dubstep-nummer had verwacht. Los van het feit dat i.i.g. dit nummer geen Dubstep is, is het een enorm verschrikkelijk nummer en had ik eigenlijk verwacht dat de rest van het album ook zulke bagger zou zijn. Maar nu lees ik hier allemaal ontzettend positieve reacties; Katy B heeft me dus alsnog nieuwsgierig gemaakt.

avatar van Lennart_M
Perfect Stranger is gewoon precies dezelfde versie als op het Magnetic Man album.... Had er dan in ieder geval een iets andere versie van gemaakt...

Ik kan ze wel af. Leuke niets aan de hand zijnde dance-muziek. Pure pop(dubstep) die ik eerder positief benader. Niet van die compleet irritante crap van beroemdheden als Kesha uiteraard.

avatar van sander.h
Fijne niets-aan-de-hand pop/dance. Power on Me is een fijne opener die de stijl/sfeer van het album mooi samenvat. Vooral uptempo nummers die me hier en daar een beetje aan Roisin Murphy doen denken, qua stijl.

avatar van Thomas91
Maakte die andere Katy maar zoiets als dit! Leuke popmuziek! Fijne stem.

avatar van Ploppesteksel
Een geslaagde missie

Wat mij betreft is Katy B momenteel de crème de la crème van de Ultratop. Argumenten daarvoor zijn ongetwijfeld de stembanden van mrs. Brien die een erg aangenaam geluid voortbrengen, iets waarmee ze zich al onderscheidt van een pak Ultratop-artiesten zoals pakweg Ke$ha die live helemaal door de mand valt, en bovendien de leuke producties: gewoonweg lekker up-tempo.

De afwisseling van stijlen kan ik ook wel smaken. Allemaal erg poppy natuurlijk, maar dat behoort volgens mij tot de missie van Katy B. Haar missie is nu eenmaal niet om duistere underground beats en dito lyrics op dit album te zetten. Integendeel, een luchtig, vrolijk popalbum maken was haar missie. Katy on a Mission en Lights On zijn 2 compromisloze nummers die de tent ongetwijfeld telkens weer op zijn kop zet en waar ik niet bij zal facepalmen, i.t.t. bij 95% van wat tegenwoordig in de hitlijsten te vinden is.

Mission accomplished.

avatar van Teunnis
Katy on a Mission en Perfect Stranger (al is de langere versie op Magnetic Man nog veel beter) zijn heerlijke nummers, die zeker wel mogen gerekend worden tot de betere hitgevoelige nummers. Broken Record, Lights On en Easy Please Me doen het ook niet slecht bij mij. De rest is toch wel heel erg "het ene oor in, het andere oor uit". Maar al met al een geslaagde missie zoals Ploppesteksel al mooi uitlegt.

avatar van Man of Sorrows
Degelijke leuke pretentieloze dance/popmuziek, al is een volledig album net iets teveel van het goede. Het had wat steviger mogen zijn. Dubstep hoor ik er nauwelijks of niet in, misschien enkel bij Katy On A Mission.. Katy B staat op I Love Techno dit jaar, misschien dat het publiek daar een wat stevigere interpretatie van de nummers te horen krijgt.

avatar van Emile93
Niet bijzonder! Het blijft maar steeds hetzelfde!

avatar van TonyT
Smooooth Love it!

avatar van andnino
Ik vind sommige nummers erg goed. Ik denk dan aan Power on Me, waarin ik Katy's stem erg prettig vind, en Katy on a Mission, Hard to Get en wellicht nog enkelen. Toch vind ik net iets te veel nummers erg saai. Bij Why You Always Here en Go Away denk ik echt bij mezelf van "moest dat nou", ik wordt er maar weinig enthousiast van. De producties zijn allemaal wel ok, maar redelijk simpel, net als de teksten. Ik vind het een beetje jammer dat ze zingt over dat "de boys" niet "haar level" zijn maar dat ze zelf over van die uitgekauwde onderwerpen zingt. Een beetje creativiteit had wat dit betreft geen kwaad gedaan, denk ik. Wanneer haar stem wel mooi uit de verf komt, in een nummer als Louder (jammer genoeg niet op dit album) bijvoorbeeld, kan ik hier echter juist weer heel erg van genieten. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de opvolger van On a Mission.

Emile93 schreef:
Niet bijzonder! Het blijft maar steeds hetzelfde!

Beter luisteren.

Zowiezo vaak dezelfde laatdunkende comments bij popalbums als deze. Wordt Justin Bieber er weer bijgehaald enzo. Ik snap dat het niet cool is om moderne, hitgevoelige, popmuziek zoals dit goed te vinden, en daarmee te koop te lopen, maar On a Mission zit toch wel erg goed in elkaar.

avatar van Shinobi
Lekkere niks-aan-de-hand-muziek met de degelijke stem van Katy B.
Voor de rest is dit over het algemeen een 'veilig' album, het wordt nergens echt experimenteel. Had ook wel iets steviger gekund, met name Katy on a Mission.

3,0 Sterren.

avatar van pureshores
dit zit goed in elkaar en deze dame zal bij een volgend album vast enorm groeien.

Poppy teksten en smerige early90's dnb gaan in Witches brew hand in hand, zit gewoon produktioneel kwalitatief goed

avatar van pdonidvie
Totaal niet mijn ding. Flauwe teksten, flauwe nummers, lekker snoetje.