Katy B - On a Mission (2011)

Electronic / R&B
Label: Rinse

1. Power on Me (4:20)
  2. Katy on a Mission (3:39)
  3. Why You Always Here (5:35)
  4. Witches Brew (3:21)
  5. Movement (2:42)
  6. Go Away (3:37)
  7. Disappear (3:30)
  8. Broken Record (3:18)
  9. Lights On (3:25)

met Ms. Dynamite

10. Easy Please Me (3:58)

met Magnetic Man

11. Perfect Stranger (3:17)

met Magnetic Man

12. Hard to Get / Water (6:54)
  13. Something New * (3:32)
  14. Louder * (4:36)
avatar van Ploppesteksel
Een geslaagde missie

Wat mij betreft is Katy B momenteel de crème de la crème van de Ultratop. Argumenten daarvoor zijn ongetwijfeld de stembanden van mrs. Brien die een erg aangenaam geluid voortbrengen, iets waarmee ze zich al onderscheidt van een pak Ultratop-artiesten zoals pakweg Ke$ha die live helemaal door de mand valt, en bovendien de leuke producties: gewoonweg lekker up-tempo.

De afwisseling van stijlen kan ik ook wel smaken. Allemaal erg poppy natuurlijk, maar dat behoort volgens mij tot de missie van Katy B. Haar missie is nu eenmaal niet om duistere underground beats en dito lyrics op dit album te zetten. Integendeel, een luchtig, vrolijk popalbum maken was haar missie. Katy on a Mission en Lights On zijn 2 compromisloze nummers die de tent ongetwijfeld telkens weer op zijn kop zet en waar ik niet bij zal facepalmen, i.t.t. bij 95% van wat tegenwoordig in de hitlijsten te vinden is.

Mission accomplished.

avatar van andnino
Ik vind sommige nummers erg goed. Ik denk dan aan Power on Me, waarin ik Katy's stem erg prettig vind, en Katy on a Mission, Hard to Get en wellicht nog enkelen. Toch vind ik net iets te veel nummers erg saai. Bij Why You Always Here en Go Away denk ik echt bij mezelf van "moest dat nou", ik wordt er maar weinig enthousiast van. De producties zijn allemaal wel ok, maar redelijk simpel, net als de teksten. Ik vind het een beetje jammer dat ze zingt over dat "de boys" niet "haar level" zijn maar dat ze zelf over van die uitgekauwde onderwerpen zingt. Een beetje creativiteit had wat dit betreft geen kwaad gedaan, denk ik. Wanneer haar stem wel mooi uit de verf komt, in een nummer als Louder (jammer genoeg niet op dit album) bijvoorbeeld, kan ik hier echter juist weer heel erg van genieten. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de opvolger van On a Mission.