The Raveonettes - Raven in the Grave (2011)

Denemarken
Label: Vice

1. Recharge & Revolt (5:23)
  2. War in Heaven (4:42)
  3. Forget That You're Young (3:57)
  4. Apparitions (3:55)
  5. Summer Moon (3:04)
  6. Let Me on Out (2:36)
  7. Ignite (3:05)
  8. Evil Seeds (4:17)
  9. My Time's Up (4:43)
avatar van Tekh
Een nieuwe Raveonettes ik ben benieuwd,en op 8 juni komen ze in Tivoli dus daar zijn we ook weer bij

avatar van Sandow
Forget That You're Young vind ik nogal saai en clean en de gitaren in Recharge & Revolt worden na twee minuten ook vervelend, er zit ook helemaal geen opbouw in dat nummer, gewoon dat constante gerammel.

Hopelijk zijn de andere nummers beter en vallen de twee vrijgegeven nummers beter binnen het album, want ik heb The Raveonettes toch altijd een goed bandje gevonden. Hun nummers zijn niet altijd van elkaar te onderscheiden, maar toch meestal erg goed.

avatar van hectometersnor
Elk album brengt weer wat nieuws bij deze band, kijk er dan ook altijd naar uit, ben nog niet helemaal er over uit wat ik van de nieuwe tracks moet vinden, Recharge & Revolt is mooi maar misschien wat te lang, War in heaven vind ik zelf erg lekker klinken, Forget that you're young is misschien wat saai maar zeker niet verkeerd. 8 Juni in de Tivoli, word alweer de 5e keer dat ik ze ga zien, vanaf dag 1 al mega fan van deze band, word weer fantastisch.

avatar van FLUOman
Bwa, lang niet verkeerd vind ik, wat te rustig, er mocht wat meer pit ingezeten hebben, maar hele mooie melodieën! Btw: het begin van my time's up= everybody hurts van REM, en behoorlijk veel zelfs, hou ik niet zo van

avatar van hectometersnor
Album nou wat uitvoeriger beluisterd en dit is wat mij betreft een van de minste albums van the raveonettes, opzich niets mis mee, elke band heeft wel eens een slecht album. Ik vind het album minder omdat het vooral tempo, kracht en prachtige riffs mist. Het album kwakkelt een beetje voor en heeft hier en daar wel aardig tracks maar nooit een echte uitschieter. Elk album van the Raveonettes heeft toch wel weer een nieuwe stijl, Whip it on was donker en rauw, Chain Gang of Love was vooral een ode aan jaren 60 rock n roll, Pretty in Black ging daar iets verder in maar was mij een beetje liefjes. Lust Lust Lust was weer wat rauwer met veel noise en strakke riffs, voor mij ook duidelijk een van de betere albums. in and out of control was een beetje popachtig, album begint enorm sterk maar verliest dan langzaam zijn kwaliteit maar opzich gewoon een erg goed album. Wat voor stempel ik Raven in the Grave moet geven weet ik nog niet helemaal, maar ik weet wel dat ik dit album duidelijk ondermaats vind en ik hoop van harte dat hun volgende album weer wat meer terug gaat naar hun roots, het mag allemaal wel weer wat rauwer van mij.

avatar van AOVV
Deze plaat doet me niet zoveel. Ik had natuurlijk al van deze band gehoord, en was dan ook best benieuwd naar deze plaat. Ik wist niet helemaal waar ik me aan moest verwachten, nu blijkt het een pop/rockplaat met een dromerig randje. Allemaal aardige songs, maar er springt ook niet echt iets uit. Al bij al valt het nog wel mee, maar kapot ben ik er niet van.

3 sterren

Edit: De zang begint me tijdens het beluisteren meer en meer te irriteren. Een halfje eraf dus, naar 2,5 sterren.

avatar van WesleyX16
... en wat dacht je van Recharge, War In Heaven en bijvoorbeeld Evil Seeds. Dat zijn ijzersterke songs. Lekker melancholiek....

avatar van trebremmit
Een heerlijk onderkoelde en in galm gedrenkte plaat, erg gaaf en inderdaad lekker melancholiek. Een samensmelting van The Velvet Undergound en My Bloody Valentine las ik ergens en dat klopt wel, erg sfeervol en duister.

Evil Seeds wat een nummer!

avatar van Stapler
Evil Seeds ken ik van Van God los (de serie). Wat een top-nummer!

Heb de laatste maanden een paar nummers beluisterd van dit album en moet zeggen dat ik het toch ook wel erg goed vind klinken. De fuzz-gitaren zijn wel zo'n beetje verdwenen, maar met nummers als War in Heaven mis ik die geen moment: wat een schitterend liedje zeg. Doet qau weemoed inderdaad een beetje denken aan de Velvet Underground, maar dan met shoegaze-gitaren in de achtergrond. Ben benieuwd of het hele album van dit niveau is, want dan hebben de Raveonettes zichzelf ruimschoots overtroffen.

avatar van Bakema NL
Laatst gekocht, samen met Chain gang of love. Heerlijke band en dit ook een heerlijke plaat. Persoonlijk vind ik hem lekkerder klinken dan Chain gang of love. Maar ik heb beide cd's een paar x beluisterd, kan nog veranderen dus.

Sandow schreef:

Apparitions, Evil Seeds en War In Heaven zijn al meer dan genoeg om deze album te rechtvaardigen, zelden vind je 3 juweelen op 1 album