Sixx:A.M. - This Is Gonna Hurt (2011)

Label: Eleven Seven

1. This Is Gonna Hurt (3:56)
  2. Lies of the Beautiful People (3:58)
  3. Are You with Me (4:02)
  4. Live Forever (4:55)
  5. Sure Feels Right (4:09)
  6. Deadlihood (3:15)
  7. Smile (5:22)
  8. Help Is on the Way (4:18)
  9. Oh My God (5:35)
  10. Goodbye My Friends (5:57)
  11. Skin (3:37)
avatar van Ducoz
Ben benieuwd naar deze! Speelt Ashba nog mee? Of Laat Axl dat niet toe?

Ja, dat doet hij.

dit is de eerste single!
Media Player - Sixx Sense - sixxsense.com

avatar van Ducoz
Ik vind het gek dat hij steeds word uitgesteld, nu al weer mei!
Zal wel weer contract issues zijn, nu weer met Asbha(Guns n Roses) en Nikki Sixx(Motley Crue)

Rizz
Morgen komt ie uit lees ik net via de mail, ben erg benieuwd.

Rizz
Hoewel er een aantal tenenkrommende tienerliedjes op staan, rockt het wel lekker. Ook hier catchy refreintjes, een gladde productie, top-40 gehalte pianopartijen en voorspelbare songstructuren maar dat vind ik bij Sixx:A.M niet erg.

Uitschieters voor mij: This Is Gonna Hurt, Live Forever, Sure Feels Right, Help Is On the Way.

Goodbye My Friends doet me trouwens héél erg aan Muse denken.

avatar van Ducoz
Ik ben het eens met wat Rizz zegt, een echte tegenvaller is dit niet.
Vrijwel alles is geoorloofd bij Sixx AM, het gaat hier toch om Nikki Sixx, DJ Ashba en James Michael.

Ik hoor wel meer invloeden van Muse, daar hebben ze zeker goed naar geluisterd... tja actueel blijven he!
Top 40 zullen ze zeker niet halen, teksten zijn daarvoor niet geschikt voor het grote publiek.

Wat ik me nu wel afvraag is of ze nou een echte drummer hebben of nu weer een drum pc hebben gebruikt, klinkt wel erg statisch dus gok het laatste.

Het is ene lekker plaatje, maar verbaast me nergens. Waar bij Heroin Diaries mijn mond op de grond hing, denk ik nu; Ja, lekker.. maar blijft niet echt hangen. Een herhaling is het ook niet echt. Gewoon een aardig plaatje. Hoop op een vervolg, dat mij net zo weet te raken als Heroin Diaries, die kwam uit het hart.

Ps. dat piano stukje van Goodbye My Friends is ook geleend van Muse kan alleen niet op het nummer komen, misschien New Born? Maar word ze zeker vergeven, vind dit een van de beste van de plaat. Alleen hier voor haal ik hem dit jaar nog in huis!

avatar van Lau1986
Sixx AM brengt hier een alleraardigst album uit. Ik hoor de Muse invloeden niet zo eigenlijk. Vooral de langzame nummer als Skin en Oh My God doen het hier erg goed. Prachtige ballads eigenlijk met prachtige zang. Een leuk plaat, geen topper, maar wel lekker. En nu een nieuwe plaat van Motley Crue graag!

avatar van Ducoz
Motley gaat geen platen meer maken, heeft Tommy Lee de zomer van dit jaar gezegd.
Omdat ze geld moeten inleggen om wat te kunnen maken en het er vervolgens niet uit verdienen.
Toeren met oud werk loopt prima, vinden ze.

avatar van Lau1986
Dat is niet waar, in de Aardschok van deze maand geeft Mick Mars aan dat er een studio album komt in 2013.

avatar van Ducoz
Laten we het hopen, Nikki Sixx en Tommy Lee lijken nogal sceptisch.

Ik zal eventjes zoeken naar t artikel

avatar van Ducoz
Daar isie, maar het is inderdaad bevestigd dat er nieuw materiaal word gemaakt.. ik houd mijn hart vast.
Motley Crue: Recording Albums Is A Waste Of Time | News @ Ultimate-Guitar.Com

avatar van Edwynn
Tommy Lee zei ook ooit dat hij nooit meer op gewone drums wilde spelen omdat computerdrums veel beter in de maat zijn...
Ach ja, tis de brown sugar zullen we maar zeggen.

avatar van LaurienM
Wat was ik blij toen ik deze cd eindelijk had, maar toch vind ik hem niet zo geweldig als ik van tevoren had gedacht. Het klinkt als van alles, vooral Muse zoals hier ook al vaker werd genoemd. Maar ook veel andere stukjes doen me aan allerlei andere bands denken. Ook jammer van 'Smile', dat vind ik echt een vreselijk zeurnummer. Gelukkig wordt dit weer goed gemaakt door de betere nummers zoals Lies of the beautiful people. Wat een gaaf nummer is dat toch. Ook Skin vind ik echt een prachtig en emotioneel nummer.
Ik zou trouwens graag ook het bijbehorende boek lezen! Afgaande op de foto's in het cd-boekje lijkt het me een indrukwekkend boek.

avatar van vielip
De 'altijd lastige tweede' van Sixx AM. Werd vriend en vooral vijand compleet ondersteboven verrast door het debuut, bij deze liggen de zaken toch iets anders denk ik. Het is nergens slecht maar de verrassing is er wel af. Bij mij wel in ieder geval. Dat geeft opzich niks maar daarom maakt dit album toch niet zo'n indruk als het debuut.

pyh10
ben ik de enigste die vind dat de stem van deze zanger lijkt op de stem van jared leto van 30stm ?

avatar van Stormwind
Geweldig album, geen enkel skipnummer voor mij.
Skin is werkelijk prachtig, kippenvel. Dat heeft zoveel hitpotentie. Als Adele zo'n nummer uit zou brengen, zou het meteen op 1 staan overal.
Volgende album is in de maak! Nu maar hopen dat ze er een tour door Europe achteraan plakken...

TimZor
Heerlijke cd met ijzersterke opener, en ook nog eens een mooie ballad (Smile). Goodbye my Friends is ook erg mooi al had die volgens mij ook zo op een Muse cd kunnen staat