Ringo Deathstarr - Colour Trip (2011)

Label: Club AC30

10. You Don't Listen
  11. Other Things
avatar van rzasa
3VOOR12 Speler - 3voor12.vpro.nl

Lekkerrrr, voor mij hét shoegazeplaatje van 2011.

Nu al?
Het klinkt wel goed...... daar niet van.

avatar van rzasa
Tot nu toe dan he...

Hey Doc, volgens mij heb ik jou avatar nog als poster op zolder liggen. Moet ik even kijken voor je?

Doc
Dat zou ik wel kunnen waarderen.
Interessante top 10 heb je trouwens....... Lush..... daar had ik vroeger een EP van.

avatar van BB King
aparte bandnaam....

avatar van WesleyX16
Gewoon een lekker album. De sound is niet uniek. Maar wat geeft het.
Naar een MBV sound luister ik altijd graag naar.

Kort maar krachtig album vol puntige shoegaze nummers. Ride, Slowdive en MBV liggen er niet ver vanaf maar dit heeft toch wat meer punky / pop invloeden en ik hoor er soms zelfs een Ladytron-echo in.

Vermakelijk dus en verder totaal niets nieuws maar dat hoeft ook niet altijd.

Benieuwd hoe ze het er live vanaf brengen (ik ga ze zien als voorprogramma van The Smashing Pumpkins).

avatar van Linius
Lekker rommelig plaatje vol leuke nummers. Heb een jaartje terug of zo veel genoemde referentie MBV nog geprobeerd maar dat kon me toen niet bekoren. Misschien toch nog maar een nieuwe poging wagen nu dit prima bevalt.

Ze staan overigens 20 november in Paradiso. Voorverkoop begint morgen

avatar van nikon42
Gisteren live gezien als voorprogramma van de Pumpkins, het was als een My Bloody Valentine deja-vu, ZEER luid., maar wel lekker.

Mwoah.... zoals ik al verwacht had. Op cd best leuk maar live een te grote brij inherent aan de muzieksoort.

Ozric Spacefolk
Wat is het toch met bands en een naam van een beroemd iemand gebruiken voor marketing (Tom Cruise, Charlie Sheen, Artimus Pyle, Ringo Starr). jammer...

avatar van Arrie
Het is gewoon een woordgrap. Ze gebruiken zijn naam verder niet als marketing.

Ozric Spacefolk
Het viel me gewoon op. Zag van de week een bandje die Tom Cruise heet (of een variant erop) en nu ben ik eigenlijk wel geintigreerd hoeveel van dat soort bandjes er zijn

erg offtopic, maar voila: Bands named for the famous - Boston.com

Mijn favo staat er niet bij: Rob the Nice

avatar van Linius
Je bedoelt Com Truise de chill wave dude zeker? Toffe muziek hoor

Maar goed, dat heeft weinig te doen met deze fijne plaat natuurlijk. En zoals gezegd, Ringo heeft hier verder niets mee te maken