The Kills - Blood Pressures (2011)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Label: Domino

1. Future Starts Slow (4:05)
  2. Satellite (4:14)
  3. Heart Is a Beating Drum (4:20)
  4. Nail in My Coffin (3:32)
  5. Wild Charms (1:14)
  6. DNA (4:32)
  7. Baby Says (4:28)
  8. The Last Goodbye (3:41)
  9. Damned If She Do (3:52)
  10. You Don't Own the Road (3:22)
  11. Pots and Pans (4:35)
avatar van Madjack71
Ook ik vind het allemaal net niet....de riffs worden gezocht, maar niet echt gevonden. Op zich wel gevarieerd met de instrumenten die ze gebruiken, maar echt spannend, ruw of voor mijn part sexy wordt het -voor mijn gevoel- niet.
Wel idd. een dikke plus voor de productie, die zit goed in elkaar.

Mai, zag dat ik deze CD destijds 3.5 gegeven had. Al direct verhoogd naar 4,5! Ze blijven hunzelf maar vinden zichzelf toch elke keer opnieuw uit., in mijn ogen de beste popgroep hedendaags.

avatar van Zeedeveel
Midnight Boom blijft mijn favoriete The Kills plaat. Ik vind dit album toch wat minder. Ik mis de vuigheid en het 'spanningsveld' tussen Mosshart en Hince in de muziek. Favorieten blijven Future Starts Slow en Nail In My Coffin. Dit zijn toevallig ook de nummers waar het 'oude gevoel' voor mij juist nog enigszins naar boven komt.

avatar van Wickerman
Ik zag hem vandaag liggen voor 5 euro. Mooie hoes, dus meegenomen op de gok. Ik ben benieuwd.

avatar van Wickerman
Leuk album voor tussendoor. Niet grensoverschrijdend, maar wel aardig. Het drietal 'Nail In My Coffin', 'Wild Charms' en 'DNA' vind ik het beste en ook tevens het mooiste op de plaat.

heb de lp gelocht. echt heel goed. sommige klinkem overigens, wat betreft audio, heel slecht. is dat expres gedaan?

avatar van Wickerman
Ik merk dat ik toch steeds vaker naar deze plaat terug grijp. Het is de vuige sound, de rauwe gitaren en de heerlijke nummers die me pakken. Klinkt gewoon goed. Een halve ster erbij.

avatar van iHateDolphins
Man die gitaarrif in baby says
Kende de plaat en het nummer al langer, maar komt zojuist op de koptelefoon voorbij is die nog zoveel dikker. De distortion komt dan nog beter tot z'n recht.

Knap hoe zo een simpele gitaarriff zo sex, zwoel en vuig kan klinken